Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

stengt ute av vennegjengen :(

Gjest guest

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg merket at vennegjengen har begynt å gjøre ting uten at jeg blir invitert med.

f eks igår kom alle opp til en veninne av meg for å feire 18-årsdagen hennes, selv om vi har planer for når vi skal feire den senere.

for noen dager siden var det akkurat det samme, der jeg og 2 av vennene mine hadde planer om å gå på byn, der han ene fikk hodepine plutselig og ikke kunne dra. han andre sa at han ikke gadd å gå bare 2 folk på byn, så vi bestemte oss for å bli hjemme. dagen etter fant jeg ut at da hadde vennen med hodepine og han andre gått opp til resten av gjengen for å så ha singstar og øl der.

jeg skjønner ikke hva som plutselig har gjort at jeg blir stengt ute av vennegjengen, og hvorfor de ekskluderer meg fra sosiale sammenhenger. hvorfor ikke bare en av dem tenker "skal vi invitere xxxx også?"

det er ikke det at jeg ikke inviterer dem hjem til meg for sosiale sammenhenger. er det noen som vet hvorfor de gjør dette mot meg, og hva jeg kan gjøre for å bli med i gjengen igjen?

takk :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne sagt meg enig med deg, men venner vokser ikke bare på trær. går siste året på vgs nå, og det er for sent å starte opp en ny vennekrets. dessuten er de hyggelige på skolen og når jeg er med dem, det er bare at de ikke tenker på å invitere meg med på ting :(

Lenke til kommentar

Det er absolutt aldri for seint å finne seg nye venner. :)

Det begynner å bli noen år siden jeg gikk ut av VGS, men jeg får fortsatt nye venner hele tiden, så akkurat det skal du ikke tenke på. :)

Hvor mange er dere i denne vennegjengen deres? Er den såpass stor at du kan finne på noe med noen av de andre, uten å invitere de som stenger deg ute?

Uansett slenger jeg meg på resten av de som har svart her, og sier at sånne mennesker kan ikke kalles venner uansett. Det er jo dems tap at de ikke har med seg en så kul fyr som deg på sine aktiviteter :)

Lenke til kommentar

Opplevd det samme. Bare å finne andre å henge med eller noe annet å gjøre og la dem ha det så godt ;). Ser ut som dem ikke ser noen grunn til å ha deg med sånn som de driver på der, og det er heller ikke morsomt å være med hvis det gies inntrykk av at man ikke er velkommen.

Bare dropp å kontakte de, og opprett kontakt med andre (du går fremdeles på VGS så det er ikke for seint), så får de heller kontakte deg hvis de er interessert.

Lenke til kommentar

Det er utrolig kjipt det du nå opplever.

Men kan du ha gjort noe som gjør at de endrer oppførselen sin overfor deg? Ikke at du trenger å ha gjort noe, men at de føler det?

Det er ganske tøft å gjøre, men du kan forsøke å snakke med noen av dem om det, bare pass på at du gjør det på tomannshånd og ikke foran hele gjengen. Kan være en misforståelse e.l. som ligger bak dette, og som enkelt kan fikses på.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Nye venner er et alternativ. Jeg hadde aboludt ikke godtatt å bli behandlet slik av mine venner, så jeg hadde nok kommet til å tatt en prat med de... Men det er meg dal.

Jeg prøvde faktisk å ta en prat med de enkelthvis i den situasjonen, men resultatet var at de pratet med hverandre om meg, og gjorde det enda værre. Da var situasjonen sånn typisk "jeg kontakter A, A svarer ikke. B kontakter A litt seinere, B svarer A. B og A stikker å gjør noe fett".

Nå tok jeg det riktignok ikke opp på den beste måten men :p, var når jeg var jævlig sur og da kan dere tenke dere. Nå sender A mine meldinger til B og svarer ikke meg :p. Så da gidder ikke jeg å ta kontakt lenger, gidder ikke å bli behandlet sånn, så da gjør jeg andre ting, og stikker til andre venner.

Lenke til kommentar
Nye venner er et alternativ. Jeg hadde aboludt ikke godtatt å bli behandlet slik av mine venner, så jeg hadde nok kommet til å tatt en prat med de... Men det er meg dal.

Jeg prøvde faktisk å ta en prat med de enkelthvis i den situasjonen, men resultatet var at de pratet med hverandre om meg, og gjorde det enda værre. Da var situasjonen sånn typisk "jeg kontakter A, A svarer ikke. B kontakter A litt seinere, B svarer A. B og A stikker å gjør noe fett".

Nå tok jeg det riktignok ikke opp på den beste måten men :p, var når jeg var jævlig sur og da kan dere tenke dere. Nå sender A mine meldinger til B og svarer ikke meg :p. Så da gidder ikke jeg å ta kontakt lenger, gidder ikke å bli behandlet sånn, så da gjør jeg andre ting, og stikker til andre venner.

Jeg er gutt da, og det kan hende at jenter reagerer annerledes...

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme.

I store vennegjenger er det lett at man ikke husker å invitere alle. Spesielt hvis de ikke er spesielt opptatt av inkludering. Sånn er det i hvert fall hos oss. Der er det every man for himself. Vil du finne på noe, må du ringe selv.

Hvis du har vært opptatt med andre ting ei stund og har glidd litt ut av vennegjengen, tar det ikke lang tid før de ikke naturlig inviterer deg. Det er kjipt, men sånn er det ofte i vennegjenger.

Min taktikk har vært å gi faen når jeg finner ut at de gjør ting uten meg, og så ringer jeg og spør om vi skal finne på noe når jeg vil det.

I ditt tilfelle virker det mer som om de regelmessig prøver å stenge deg ute. Det bør du si ifra om. Ikke ta en sentimental prat der du begynner å grine, men spør hvorfor i helvettte de er så kjipe. Og neste gang du er sammen med dem, må du bevise at du er morsom å være med, og at de savner deg.

Har du brutt tillitten til noen? For eksempel sakt noe du ikke burde ha sakt? Det er ofte grunner til at vennegjenger gjør slite ting. Eventuelt bør saken oppklares.

Lenke til kommentar

Vi var en vennekrets på ungdomsskolen som hang mye sammen både på skolen og ellers. I 9 fant vi ut at en var så stygg og dum så vi dreit i han, jeg måtte bare spille med, uansett hvor mye jeg angrer i dag. Så han endte opp med 0 venner i 10 og har så vidt jeg vet få venner nå på 1VGS. Så det er sikkert vanskelig å starte ny vennekrets, men uansett blir dere jo splittet når dere går ut av VGS (starter på universitet/høyskoler osv) Der kommer du sikkert til å få nye venner + at når dere er såpass gamle blir det for barnslig å plutselig bare drite i en i vennegjengen.

Lenke til kommentar
Vi var en vennekrets på ungdomsskolen som hang mye sammen både på skolen og ellers. I 9 fant vi ut at en var så stygg og dum så vi dreit i han, jeg måtte bare spille med, uansett hvor mye jeg angrer i dag. Så han endte opp med 0 venner i 10 og har så vidt jeg vet få venner nå på 1VGS. Så det er sikkert vanskelig å starte ny vennekrets, men uansett blir dere jo splittet når dere går ut av VGS (starter på universitet/høyskoler osv) Der kommer du sikkert til å få nye venner + at når dere er såpass gamle blir det for barnslig å plutselig bare drite i en i vennegjengen.

Det er lett å unnskylde deg selv ved å si at du angrer så mye. Men du angrer ikke. Da hadde du tatt opp kontakten med han igjen. Dårlig samvittighet kalles det du har, og det får du når du gjør noe du vet er galt.

Endret av Shitzo
Lenke til kommentar

Jeg føler selv at jeg har vert i samma situasjon som deg, synnes selv det blir leit...

Som oftes når man kommer opp i 16-18åra så må man ta mye mere kontakt med folk en tiligere... Er kun som oftest dem som vet fest,vors eller som har bil/leilighet som blir mitt punktet...

Når jeg er hjemme alene i ferie osv har jeg som oftest flere venner enn ellers i året, sånn er det bare...

Det viktigste er bare å ta opp telefonen å ringe litt rundt, er ikke så mye og gjøre med det... :fun: Det funker best...

Lenke til kommentar
Det er lett å unnskylde deg selv ved å si at du angrer så mye. Men du angrer ikke. Da hadde du tatt opp kontakten med han igjen. Dårlig samvittighet kalles det du har, og det får du når du gjør noe du vet er galt.

Nå er vi ikke her for å gi hverandre dårlig samvittighet, men for å backe hverandre opp ;)

Poenget hans var nok at det er ikke alle som er med på utestenging som egentlig ønsker det, men utsettes for gruppepress.

Lenke til kommentar
I det siste har jeg merket at vennegjengen har begynt å gjøre ting uten at jeg blir invitert med.

f eks igår kom alle opp til en veninne av meg for å feire 18-årsdagen hennes, selv om vi har planer for når vi skal feire den senere.

for noen dager siden var det akkurat det samme, der jeg og 2 av vennene mine hadde planer om å gå på byn, der han ene fikk hodepine plutselig og ikke kunne dra. han andre sa at han ikke gadd å gå bare 2 folk på byn, så vi bestemte oss for å bli hjemme. dagen etter fant jeg ut at da hadde vennen med hodepine og han andre gått opp til resten av gjengen for å så ha singstar og øl der.

jeg skjønner ikke hva som plutselig har gjort at jeg blir stengt ute av vennegjengen, og hvorfor de ekskluderer meg fra sosiale sammenhenger. hvorfor ikke bare en av dem tenker "skal vi invitere xxxx også?"

det er ikke det at jeg ikke inviterer dem hjem til meg for sosiale sammenhenger. er det noen som vet hvorfor de gjør dette mot meg, og hva jeg kan gjøre for å bli med i gjengen igjen?

takk :no:

ble selv stengt ute av vennegjengen allerede på ungdomskolen og har etter det ikke vært noe spesielt sosial. det ble en smell for meg å ikke ha noen kontakter,etter dette har jeg hatt problemer med å få venner. jeg lærte meg å bli selvstendig og fulgte mine egne tanker og ideer. jeg kan snakke med hvem som helst jeg ønsker når jeg er ute,men praten blir kort som regel og ender der og da praten stanser. aner ikke selv hvorfor jeg sliter med å skaffe venner eller kjæreste for den saksskyld,men det får bli som det blir. mange storheter har vært alene i større perioder. merker at flere har vist interesse pga mine studier og kommende yrke og status,men dette er bare drittsekker og fjols som tror de kan få en mektig lagspiller på sin side..........bare patetisk hele greia.

prøv å finn deg nye venner og husk at man trenger ikke å være venn med alle. mange liker ikke meg,men jeg liker ikke alle jeg heller. 1 god venn er mer verdt enn 30 halvgode venner og "wellwisher's".

Lenke til kommentar

Mener ikke at du skal slutte å være venn med de, men det er nok ganske vanlig å finne nye folk å henge med/venner etter ungdomsskolen og etter videregående, og etter høgskole/universitet. Helt vanlig at folk blir splittet, på høgskoler og universitet er det hvertfall veldig fokus på det sosiale fra første skoledag og jeg tror de fleste møter nye og spennende mennesker da.. Jeg ser på det som forskjellige faser i livet som det er helt vanlig å gå gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...