Hemen1 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei, jeg har installert Tuxcube for å testet. Og jeg lurer på hvordan starter man et spill på tuxucbe? FInner en fil som tuxcube, men når jeg trykker på den vil den ikke starte. Så hvordan starter man spill på Tuxcube? Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Enten ved å finne det i menyen, eller ved å åpne en terminal og skrive 'tuxcube'. Lenke til kommentar
Hemen1 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Enten ved å finne det i menyen, eller ved å åpne en terminal og skrive 'tuxcube'.Når jeg skriver tuxcube så kommer det: bash: tuxcube: command not found. Kanskje ikke installerte tuxcube. Jeg skrev dette i tuxcube da jeg skulle installere det: cd ~/Skrivebordunzip tuxcube_pre1_lin.zip cd tuxcube/source make cd .. ./TuxCube rom Hva skulle jeg gjøre etter det? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Og alle linjene du skrev ovenfor ble utført smertefritt (dvs ingen feilmeldinger)? (skeptisk) Det kan virke som du ikke har helt oversikt over hva hver av kommandoene gjør, så jeg kan jeg rask oppsummere de som: - gå til katalog (cd= change directory) /home/dittbrukernavn/Skrivebord (tilde-tegnet (~) er en forkortelse for /home/dittbrukernavn) - unzip fila di (da dukker ofte innholdet i diverse nye underkataloger) - gå til /home/dittbrukernavn/Skrivebord/tuxcube/source (forhåpentligvis finnes den?) - kjør et make-script basert på innholdet i en fil i katalogen som typisk heter Makefile som følger med kildekoden, som vil forsøke å "lage" (kompilere) selve programmet fra kildekode (tekst) til objektkode (binær maskinkode) som etterpå kan kjøres - gå en katalog opp (til foreldrekatalogen) - forsøke å kjøre en programfil som heter TuxCube som ligger i katalogen du står i (nå /home/dittbrukernavn/Skrivebord/tuxcube) med parameter "rom" Sannsynligvis må du nok bytte ut "rom" med filnavnet på en ROM-fil du har. Og sannsynligvis får du «tuxcube: command not found» fordi den finner ikke tuxcube-programfila di. Sannsynligvis (siden du ikke har kjørt en «make install» som root) vil programfila di kun befinne seg i katalogen ~/Skrivebord/tuxcube så du må oppgi hele fil-stien , eller bytte til den katalogen først. PS: husk at GNU/Linux er cAsE SensiTIVe, så ./TuxCube og eventuelt ./tuxcube vil ikke være det samme (bruk tabulator-tasten for forslag med autofullføring) [Det hadde sikkert vært 200% mer effektivt å hjelpe deg om jeg lastet ned kildekoden selv for å se om du er på rett spor, eventuelt skreddersy tipsene, men det orket jeg ikke] Endret 2. januar 2009 av kommers Lenke til kommentar
Hemen1 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Og alle linjene du skrev ovenfor ble utført smertefritt (dvs ingen feilmeldinger)? (skeptisk) Det kan virke som du ikke har helt oversikt over hva hver av kommandoene gjør, så jeg kan jeg rask oppsummere de som: - gå til katalog (cd= change directory) /home/dittbrukernavn/Skrivebord (tilde-tegnet (~) er en forkortelse for /home/dittbrukernavn) - unzip fila di (da dukker ofte innholdet i diverse nye underkataloger) - gå til /home/dittbrukernavn/Skrivebord/tuxcube/source (forhåpentligvis finnes den?) - kjør et make-script basert på innholdet i en fil i katalogen som typisk heter Makefile som følger med kildekoden, som vil forsøke å "lage" (kompilere) selve programmet fra kildekode (tekst) til objektkode (binær maskinkode) som etterpå kan kjøres - gå en katalog opp (til foreldrekatalogen) - forsøke å kjøre en programfil som heter TuxCube som ligger i katalogen du står i (nå /home/dittbrukernavn/Skrivebord/tuxcube) med parameter "rom" Sannsynligvis må du nok bytte ut "rom" med filnavnet på en ROM-fil du har. Og sannsynligvis får du «tuxcube: command not found» fordi den finner ikke tuxcube-programfila di. Sannsynligvis (siden du ikke har kjørt en «make install» som root) vil programfila di kun befinne seg i katalogen ~/Skrivebord/tuxcube så du må oppgi hele fil-stien , eller bytte til den katalogen først. PS: husk at GNU/Linux er cAsE SensiTIVe, så ./TuxCube og eventuelt ./tuxcube vil ikke være det samme (bruk tabulator-tasten for forslag med autofullføring) [Det hadde sikkert vært 200% mer effektivt å hjelpe deg om jeg lastet ned kildekoden selv for å se om du er på rett spor, eventuelt skreddersy tipsene, men det orket jeg ikke] Jeg klarte, det funer ^^ Men et par problemer det er meget treg, og når jeg sier treg mener jeg mye tregere enn dolphin. Og får det andre i terminal står det med rød tekst: DynamicModuleControlBase::link not mainthread 803acc90. Og får det tredje vet jeg ikke hvilke knapp som er start osv. XD Please hjelp meg med problemet noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå