IntelAmdAti Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hvem er for krigen her? jeg mener det er tre meninger man kan ha om krigen, den første er å støtte (FN)/bush og blair og være imot saddam, diktatur, tortur og masse mord av uskyldige, den andre er å være imot krigen og støtte diktatur, saddam, massemord og tortur av sivile, den tredje er å ikke bry seg. jeg synes den tredje er verst egentlig for det er det som er grunnen til at saddam har hatt makten i 20år og ville hatt den i 20år til hadde det ikke vært for usa... jeg er ikke for bush, fyren er ikke frisk men det blir feil å la det irakiske folk lide av det. usa er ute etter olje men ikke penger, jeg vil mye heller at fn sammen med ett demokratisk irak skal ha kontroll over oljen enn at ett diktatur som tenner på oljen har kontroll over den. det blir sivile tap i en krig, det er fælt, men folk kan lide selv om det ikke er krig også, spesielt i irak, irakiske folk lider i fredstid... Fn kunne fortsatt noen år til med inspeksjoner, men saddam ville aldri gått frivillig, selv om fn hadde funnet kjemiske/biologiske våpen ville en krig vært nødvendig for å fjerne saddam. jeg mener fredsdemonstrantene for krigen i irak like gjerne kunne protestert for mere tortur og drap i samme slengen, de vet det ikke selv men det er slik saddam og regime hans er. Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Dette har ingenting om spill å gjøre. Tråd stenges grunnet feilpost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg