fakken Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Tenkte børste støv av en gammel Dellmaskin (Dell Optiplex GX240). Jeg ønsker å bruke den som en slags HTPC. Jeg innser jo at den har visse begrensninger, men det er helt ok. I utgangspunktet blir den en del av hele stueoppsettet mitt. Tenker koble den til en forsterker slik at jeg kan bruke den til alle mp3-filene mine. I tillegg ønsker jeg å bruke den til bildefremvisning og til å se avi-filmer. Jeg er ikke så opptatt av at HTPCen skal takle blue-ray etc. ennå. Litt fordi jeg antagelig vis skaffer meg en PS3 på sikt. Det jeg da lurer på er: 1) Noen som har erfaring med å bygge om Dell-maskiner? 2) Er det noen endringer som bør/må gjøres for at dette skal fungere? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hva mener du med å "bygge om" ? Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Tenkte børste støv av en gammel Dellmaskin (Dell Optiplex GX240). Jeg ønsker å bruke den som en slags HTPC. Jeg innser jo at den har visse begrensninger, men det er helt ok. I utgangspunktet blir den en del av hele stueoppsettet mitt. Tenker koble den til en forsterker slik at jeg kan bruke den til alle mp3-filene mine. I tillegg ønsker jeg å bruke den til bildefremvisning og til å se avi-filmer. Jeg er ikke så opptatt av at HTPCen skal takle blue-ray etc. ennå. Litt fordi jeg antagelig vis skaffer meg en PS3 på sikt. Det jeg da lurer på er: 1) Noen som har erfaring med å bygge om Dell-maskiner? 2) Er det noen endringer som bør/må gjøres for at dette skal fungere? tja noen har jo rimlig kjedlig formfaktor på hk, så . Men er det atx så er det jo ikke store problemene Lenke til kommentar
fakken Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Hva mener du med å "bygge om" ? Jeg har fra gammelt av alltid hørt at det å bytte HW i en Dell PC er et herk. Dersom jeg skulle ønske å kjøpe mer RAM, større HD, nytt skjerm- og/eller lydkort. Er det mulig? Evt. er det noen merker jeg må holde meg unna eller ikke? Takk for svar Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hva mener du med å "bygge om" ? Jeg har fra gammelt av alltid hørt at det å bytte HW i en Dell PC er et herk. Dersom jeg skulle ønske å kjøpe mer RAM, større HD, nytt skjerm- og/eller lydkort. Er det mulig? Evt. er det noen merker jeg må holde meg unna eller ikke? Takk for svar ikkje verre her enn ein "komplett.no" pc. Byttet nettopp grafikk kort i min Dimension, og installerte meir ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå