Zeenx Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg lurer på hva vanlig temperatur og volt på Nvidia Geforce 8800GT 1gb er? Når jeg spiller WoW får jeg, etter noen timer steder som skifter farge til f.eks gul og WoW fryser. Samme skjedde på Fallout 3 etter noen minutter, men da fikk jeg sånne svarte/brune streker på skjermen. Trenger jeg ny PSU? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Tja, skjermkort kan tåle en del varme, er ikke uhørt å nå opptil 80-90C i visse tilfeller (selv om jeg personlig synes det er mye på tross...) Men fortell hva slags temperaturer du er oppe i (kan avleses av f.eks GPUZ), og i tillegg hva resten av maskinen din inneholder. Da blir det lettere å få en oversikt. Lenke til kommentar
Zeenx Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Tja, skjermkort kan tåle en del varme, er ikke uhørt å nå opptil 80-90C i visse tilfeller (selv om jeg personlig synes det er mye på tross...) Men fortell hva slags temperaturer du er oppe i (kan avleses av f.eks GPUZ), og i tillegg hva resten av maskinen din inneholder. Da blir det lettere å få en oversikt. Er oppe i 70-73 grader i følge Everest (er inne på WoW). Prosessor: AMD Phenom X4 2,6 GHz. Minne: Geil DDR2 Ram X2 2GB (viser 3070 MB). Hovedkort: ASUSTeK M3N WS/Nvidia chipset. Skjermkort: XFX/Nvidia Geforce 8800GT 1gb. Strømforsyning: Ukjent, 450 watt. Litt lite eller? CD-rom: All-in-one, dvd spiller, brenner etc. Harddisk: En IDE på 150GB og en S-ATA på 500gb. Det var vel det meste Lenke til kommentar
oegranslo Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Kjør f.eks HWmonitor i bakgrunnen mens du spiller Wow og sjekk etterhvert hva maks tempen din har vært i løpet at spilleøkten så finner du fort ut om det blir veeeldig varmt. Den overvåker også CPU temp pluss div andre temper. Søk etter det på google, orker ikke finne link Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Når det gjelder PSU, så kan gjerne en god 450W holde. Men det kan være stor forskjell på en god og en billig 450 watter. Så uten å vite nøyaktige specs (hvilket merke, alder, hvor mye strøm den kan kjøre ut på 12V-railen etc), så kan det godt være at den kan lage kvalm og få maskinen til å gjøre det du sier og fryse. Lenke til kommentar
Zeenx Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Kjør f.eks HWmonitor i bakgrunnen mens du spiller Wow og sjekk etterhvert hva maks tempen din har vært i løpet at spilleøkten så finner du fort ut om det blir veeeldig varmt. Den overvåker også CPU temp pluss div andre temper. Søk etter det på google, orker ikke finne link Den var oppe i 76 grader på det høyeste, sikkert høyere på mer krevende spill. Kunne kanskje trenge et par vifter til. De andre temperaturene ligger rundt 35-45 grader, som er ganske bra regner jeg med. Lenke til kommentar
Zeenx Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Når det gjelder PSU, så kan gjerne en god 450W holde. Men det kan være stor forskjell på en god og en billig 450 watter. Så uten å vite nøyaktige specs (hvilket merke, alder, hvor mye strøm den kan kjøre ut på 12V-railen etc), så kan det godt være at den kan lage kvalm og få maskinen til å gjøre det du sier og fryse. Skal snart kjøpe en ny PSU, helst på 1000 watt, så den varer en stund. Kan du anbefale en stabil, og god PSU? Forresten, Antec Power Supply Calculator anbefaler at jeg har 708 watt :S Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Kan varmt anbefale Corsair 750 Watteren. At Antec kalkulatoren sier du må ha 708 W stiller jeg meg sterkt tvilende til. No way at det oppsettet ditt trenger 700 Watt. Endret 27. desember 2008 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Mange av PSU-kalkulatorene er som oftest ikke å stole på, de gir deg anbefalinger som ofte kan være over det som trekkes av systemet. En bra 700W hadde vært nok til å kjøre to stk. 8800GT i SLI t.o.m. Men ønsker du likevel en kilowatt-PSU som ikke koster skjorta, er vel MIST 1000W et bra valg, ellers er anbefalingen ovenfor også knall. Endret 27. desember 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Zeenx Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Mange av PSU-kalkulatorene er som oftest ikke å stole på, de gir deg anbefalinger som ofte kan være over det som trekkes av systemet. En bra 700W hadde vært nok til å kjøre to stk. 8800GT i SLI t.o.m. Men ønsker du likevel en kilowatt-PSU som ikke koster skjorta, er vel MIST 1000W et bra valg, ellers er anbefalingen ovenfor også knall. Hva med Chieftec? Har hørt at de er bra. Vel, takk for hjelpa Lenke til kommentar
gadgets Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 vil anbefale mist på det sterkeste.. har selv en MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 har 2stk foxconn 9800gtx .. som krever litt strøm.. går som en drøm. mist er kvalitets psu, veldig stillegående,men selvjusterende vifte. Har aldrig hørt min:P .. og gode last muligheter på koblings oppsettet=)+ avtagbare kabler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå