Jonne Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Har en Linksys WRT54GR router koblet opp ved fiberinntaket. derfra går det 1 kabel til stuen hvor det nå står 2 stk xbox (1 mod 1 og en 360). Jeg ønsker begge i nettverk, slik at jeg kan streame media fra min pc som er koblet opp på router nr 1. hva slags ip innstillinger skal stå på den router som blir stående i stuen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Du bruker routeren i stuen som switch. Da får du felles nettverk med ipadresse fra router1. Sette opp en router som aksesspunkt og switch. (Forutsetter her at den første routeren bruker 10.0.0.x) 1) Sett lan til å ha subnettet 10.0.0.0 og nettmaske 255.255.255.0 . Sett så f. eks ruteren opp med adressen 10.0.0.10. (Dette gjør vi for at vi skal kunne nå den trådløse ”ruteren” i etterkant av at DHCP er slått av) 2) Slå av DHCP (LAN) i ruteren. 3) Ethernetkabelen som kommer fra ruter#1 skal du nå sette i en av LAN portene du har på den trådløse ruteren. Endret 27. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå