w@abbus Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Hei Har en laptop som jeg drar mellom tre steder Er så lei av å måtte bytte smtp server i epost programmet for å få sendt mail fra disse stedene.... Finnes det en løsning, et script, program, plug in, et tips eller no for å få byttet smtp på en enkel måte? bruker akkurat nå om dagen outlook express Noen tips? Råd og evt hjelp? Endret 27. desember 2008 av w@abbus Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Bytte SMTP eller sette opp proxy? Dersom du bruker SMTP f.ex fra Telenor/Canal Digital/Online, så kan du jo sette opp SMTP med brukernavn og passord autentisering. Da trenger du ikke forandre oppsettet uansett hvor du er. Det er slik ejg har satt det opp og hos meg har det nå fungert i de siste 30 landene jeg har besøkt. Proxyserver er det vel verre med, der har jeg foreløpig ikke funnet noen annen løsning enn manuelt å legge inn de forskjellige proxyene. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det han nok tenker på er at fleste norske IPS'er har blokkert port 25 mot andre en sin egen smtp server. Det jeg ville gjort er å finne en SMTP server som benytter en annen port en standardporten(25). Da vil det fungere på alle leverandørene. Lenke til kommentar
w@abbus Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Det han nok tenker på er at fleste norske IPS'er har blokkert port 25 mot andre en sin egen smtp server. Det jeg ville gjort er å finne en SMTP server som benytter en annen port en standardporten(25). Da vil det fungere på alle leverandørene. Riktig.. Skal ikke sette opp proxy ska prøve dette forslag til en slik smtp server? Noen andre forslag? Endret 27. desember 2008 av w@abbus Lenke til kommentar
reybr Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det er en del SMTP servere som kjører på port 587 med autentisering av brukernavn og passord. Du kan jo prøve om mailleverandøren din gjør det samme. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 SMTP: smtp.gmail.com, Port: 465 (SSL) User name: your Gmail email address. Fant jeg ved hjelp av google, Lykke til:) Lenke til kommentar
w@abbus Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Takker for hjelp alle sammen.. Da er saken løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå