Gjest Undrer. Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei. Jeg har en litt komplisert situasjon. Jeg er 22 år gammel og har nettopp brutt mitt 2 år gamle samboerskap. Som dere sikkert skjønner så er det ikke akkurat gull og grønne skoger som står på dagsorden. Etter at jeg slo opp med eksen min, så har jeg vært generelt lykkelig. Ikke har jeg vært deppa og ikke har jeg grått meg selv til søvns. Jeg er så overrasket over min egen reaksjon, for jeg hadde sett for meg at jeg skulle ta det tungt, ihvertfall ta det tyngre enn jeg gjør det nå. Så jeg lurer på om jeg prosseser mine egne følelser eller om jeg fortrenger dem. Jeg tror ikke jeg gjør det, men lurer fremdeles. Er det best å prossesere sine egne følelser eller er det best å bare la det fare? Hva mener dere? Uansett hva jeg gjør med følelsene mine, så har jeg også muligheter. For øyeblikket er det to jenter jeg har god kontakt med. Den ene er en god venninne av eksen min og jeg lurer på om jeg ikke burde gå ut på den stien. Det blir fort dårlig stemning av slikt. Derfor lurer jeg på hva dere synes. Denne venninnen er ikke noe kjærestemateriale, men heller en jeg kunne tenkt meg å hatt sex med. Den andre, derimot, er en jeg anser som kjærestemateriale. Vi har hatt veldig god kontakt, senest i kveld. Problemet er at hun 1) har kjæreste og 2) er søstra til en av mine beste venner. På toppen av dette er denne vennen god kompis med kjæresten til søstra(litt vanskelig, men les setningen en gang til.) Så spørsmålet er egentlig, hvem av dem burde jeg gå for? Kanskje ingen av dem? Håper på svar. Mvh, moi. Lenke til kommentar
deusXmachina Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Den andre, derimot, er en jeg anser som kjærestemateriale. Vi har hatt veldig god kontakt, senest i kveld. Problemet er at hun 1) har kjæreste og 2) er søstra til en av mine beste venner. På toppen av dette er denne vennen god kompis med kjæresten til søstra(litt vanskelig, men les setningen en gang til.) Så spørsmålet er egentlig, hvem av dem burde jeg gå for? Kanskje ingen av dem? Håper på svar. Mvh, moi. Hvorfor må du absolutt gå for en av de, eller noen som helst? Er du forelsket? Ut ifra det du skriver er det intet som tyder på at du er det. Det virker som om du rasjonaliserer rundt to mennesker og vurderer hvem det er best å ha sex med og hvem det er best å inngå et forhold med. Det kan hende hun du betegner som kjærestemateriale ikke ser deg som kjærestemateriale, og da vil det være selve problemet - ikke at hun er søstra til en venn osv. Kanskje hun har kontakt med deg fordi hun antar at du er litt utafor siden du nettopp avsluttet et to-årig forhold. To år er lang tid, særlig mtp. at dere har vært samboere. Jeg synes det virker pussig å kalkulere hvem som skal bli neste kvinne ut. Eller har du et stort behov for å "ha noen der", er det derfor det haster slik med å finne ut hvem du skal "gå for"? Lenke til kommentar
Gjest Undrer. Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Den andre, derimot, er en jeg anser som kjærestemateriale. Vi har hatt veldig god kontakt, senest i kveld. Problemet er at hun 1) har kjæreste og 2) er søstra til en av mine beste venner. På toppen av dette er denne vennen god kompis med kjæresten til søstra(litt vanskelig, men les setningen en gang til.) Så spørsmålet er egentlig, hvem av dem burde jeg gå for? Kanskje ingen av dem? Håper på svar. Mvh, moi. Hvorfor må du absolutt gå for en av de, eller noen som helst? Er du forelsket? Ut ifra det du skriver er det intet som tyder på at du er det. Det virker som om du rasjonaliserer rundt to mennesker og vurderer hvem det er best å ha sex med og hvem det er best å inngå et forhold med. Det kan hende hun du betegner som kjærestemateriale ikke ser deg som kjærestemateriale, og da vil det være selve problemet - ikke at hun er søstra til en venn osv. Kanskje hun har kontakt med deg fordi hun antar at du er litt utafor siden du nettopp avsluttet et to-årig forhold. To år er lang tid, særlig mtp. at dere har vært samboere. Jeg synes det virker pussig å kalkulere hvem som skal bli neste kvinne ut. Eller har du et stort behov for å "ha noen der", er det derfor det haster slik med å finne ut hvem du skal "gå for"? Nei, jeg er ikke forelsket, men etter min mening er forelskelse noe som kommer over tid og samvær, ikke noe som smitter ved blikk eller luft. Derfor sa jeg ''kanskje ingen av dem?'' Uansett hvem som ser hvem som kjærestemateriale er det visse etiske dilemmaer å ta opp. Jeg har kontakt med to, og begge medfører onder. Jeg spør en objektiv person, dere, om å se på det rent eksternt, fra utsiden. Som en bisetning så kan ikke en tunge i munnen være noen som trøster meg etter et vondt brudd. Jeg er smertens klar over at to år er lang tid, og det var den delen av innlegget mitt du redigerte vekk. Jeg har det fint, klar for mer og for noe nytt. Problemet er at jeg selv føler at jeg takler ting for godt. Ikke at jeg ikke syns det er synd, vi har en historie sammen, og det er trist at den blir ''historie''. PS. Essensen i innlegg mitt skulle være om følelser burde prossesseres eller fortrenges. Dette kom kanskje ikke klart nok frem, og det beklager jeg. Lenke til kommentar
deusXmachina Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Nei, jeg er ikke forelsket, men etter min mening er forelskelse noe som kommer over tid og samvær, ikke noe som smitter ved blikk eller luft. Derfor sa jeg ''kanskje ingen av dem?'' Uansett hvem som ser hvem som kjærestemateriale er det visse etiske dilemmaer å ta opp. Jeg har kontakt med to, og begge medfører onder. Jeg spør en objektiv person, dere, om å se på det rent eksternt, fra utsiden. Som en bisetning så kan ikke en tunge i munnen være noen som trøster meg etter et vondt brudd. Jeg er smertens klar over at to år er lang tid, og det var den delen av innlegget mitt du redigerte vekk. Jeg har det fint, klar for mer og for noe nytt. Problemet er at jeg selv føler at jeg takler ting for godt. Ikke at jeg ikke syns det er synd, vi har en historie sammen, og det er trist at den blir ''historie''. PS. Essensen i innlegg mitt skulle være om følelser burde prossesseres eller fortrenges. Dette kom kanskje ikke klart nok frem, og det beklager jeg. Jeg trodde kjærlighet kom etter tid og samvær, men at det må være en ganske sterk fascinasjon/interesse for et menneske (aka forelskelse) i utgangspunktet som gjør at man i det hele tatt vurderer personen som kjæresteemne. Men bevares, folk har åpenbart ulike måter å gripe an ting på. Grunnen til at jeg "redigerte vekk" den delen av innlegget ditt hvor du skriver om bruddet, er fordi du jo skriver at du har det fint og er klar for noe nytt, for deretter å presentere de to aktuelle nye kandidatene. Jeg synes det var mest slående at du skriver du er klar for noe nytt, da må du jo åpenbart føle et behov for å inngå et forhold til noen. De fleste ville kanskje ha drøyd en stund med å inngå en ny relasjon rett etter et brudd, men igjen, folk er forskjellige. Jeg forstår ikke hva du mener med at du føler du takler ting for godt. Mener du at du rent objektivt skulle ha sørget og slitt mer etter bruddet? Eller er det en følelse av dårlig samvittighet og tristhet samtidig med en følelse av at du har det bra og er klar for noe nytt? Det går jo fint an å reflektere over det som har vært samtidig som man fokuserer på en potensiell ny kjæreste. Man trenger ikke velge enten eller. Hvis du mener at du fortrenger følelser ved å fokusere på de to nye jentene, så burde du kanskje ta en time-out og ikke aktivt forsøke å utvikle relasjonene noe mer enn på det nivået de allerede er. Men det blir jo særdeles vanskelig for utenforstående å bedømme hvorvidt du faktisk undertrykker følelser eller ikke. Men generelt sett er det vel best å bearbeide følelser, hvis man identifiserer at man faktisk har følelser som man ikke har tillatt at kommer tilstrekkelig til uttrykk.. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det at du ikke sørger kan være at du ha fått lettet litt på trykket. Hvis du lenge har gått å vært usikker og gruet for hva som skulle skje o.s.v. så kan det i noen tilfeller være en lettelse i starten. Nå tror jeg ikke at du er jublende glad heller da.... Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du er singel etter to år! Kanskje du vil leke litt før du begynner på et nytt forhold? Jeg ville ikke gått for noen av dem. Dette fordi, hvis du tenker litt på dem og ikke deg selv, det vil føre til ubehageligheter for dem. Hu ene vil få trøbbel med exen din og hun andre med kjæresten sin.. Happy hunting, Sebastian Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 At du ikke er deppa tyder på at det virkelig var på tide å avslutte dette samboerskapet ditt. Ikke bruk mer tid på det. Neste problemstilling. Pul hvem pokker du vil, men det blir mindre bråk av å holde seg vekke fra hun som er venninne og søster og gudene vite ikke hva Anbefaler på generelt grunnlag å være player i noen år til du _virkelig_ forelsker deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå