Sevenord Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 1. raskt spm: Fucker jeg opp oppstarten om jeg legger Mandrake9 på partisjon c: mens XP ligger på partisjon D: ? (er samme fysiske hd) rettere sakt; fucker jeg opp hele maskinen? Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 nei det gjør du ikke... ikke kom med flere newbie spm please. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvordan har du tenkt å få til det? Så vidt meg bekjent kan ikke Mandrake 9 installeres på en Windows partisjon... Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvordan har du tenkt å få til det? Så vidt meg bekjent kan ikke Mandrake 9 installeres på en Windows partisjon... Kan du vel . I installasjon på mandrake formaterer du bare f.eks windows partisjon D: eller en annen windowspartisjon hvor ikke XP ligger om til ext3 , så kan du legge mandrake her . ikke noe problem det. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 nei det gjør du ikke... ikke kom med flere newbie spm please. du skal no bare holde kjeft Lars! Måtte komme bort å hjelpe deg med å innstallere XP! dha... Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 som sagt allerede så går det ikke an å legge inn linux på en Win partisjon, men det går an å mounte en partisjon etterpå. men ville kanskje anbefalt deg å formatere hele disken din først også, legge inn alt på nytt, pga at, det lønnser se kanskje å ha windows på C: og Linux på en annnen partisjon. synes det er det greiste jeg iallefall. men hvordan i all verden folk skal få lagt Linux på en Windows Partisjon skjønner jeg ikke. men det går helt fint å kjøre dualboot, hvis noen lurer på det, men når du skal installere linux så ville jeg anbefale alle nybegynnere å partisjonere harddisken automatisk, det blir minst problem med dette. enn hvis man skulle partisjonert selv. men jeg ville også anbefalt at før du begynner å installere linux så bør du legge av litt plass, dvs. at du legger av litt plass som er uten partisjon. da blir det lettere å partisjonere automatisk også. et bra partisjons program til å partisjonere harddisken din med er Partition magic. Håper dette hjalp deg. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 nei det gjør du ikke... ikke kom med flere newbie spm please. LOOOOOOOOOOL Sei frå neste gong du ska installere windows Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Mye rart her.. Nei, du kan ikke installere Mandrake på "C:", det du kan gjøre er å bruke f.eks. Partition Magic til å gjøre C: mindre (slik at du får upartisjonert plass til overs). Når du starter installasjonen av Mandrake vil du få mulighet til å bruke "all ubrukt plass" (eller noe lignende). Da opprettes Linux partisjon(er) der. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 det var det.... la inn linux for noen timer siden og maskinen ble totalt fucka! Fant ikke XP selv om jeg valgte det under oppstart osv... Når jeg da formaterte C: for å legge inn XP kom det at disken var ødelagt Legger inn EzDrive og formaterer hele skiten! NO MORE LINUX! Lenke til kommentar
prisguide Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Mye rart her.. Nei, du kan ikke installere Mandrake på "C:", det du kan gjøre er å bruke f.eks. Partition Magic til å gjøre C: mindre (slik at du får upartisjonert plass til overs). Når du starter installasjonen av Mandrake vil du få mulighet til å bruke "all ubrukt plass" (eller noe lignende). Da opprettes Linux partisjon(er) der. Helt rett, men har du en D: partisjon som f.eks er formatert som fat eller ntfs så kan du bruke denne partisjonen , formatere den i installasjonsprossessen til ext2 eller 3 også legge mandrake her. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Helt rett, men har du en D: partisjon som f.eks er formatert som fat eller ntfs så kan du bruke denne partisjonen , formatere den i installasjonsprossessen til ext2 eller 3 også legge mandrake her. Jojo, så lenge han er klar over at alt på D: går til skogen da så Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det er jo mulig å legge linux på et image på en windoze-partisjon.(FAT) Det er noen distribusjoner som klarer det... (ZipSlack??) Lenke til kommentar
iDude Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 nei det gjør du ikke... ikke kom med flere newbie spm please. ??? Frasen "stein i glasshus" comes to mind: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=104970 Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du har vel egentlig aldri hjulpet meg med å innstallere XP, dha. Det har aldri skjedd, og kommer aldri til å gjøre det. Men bare spør om du ikke får til å formatere hd`er igjen ... men det er vel ikke noe problem. Ezdrive er forresten ca 500 kb stort, og du kan ikke lage selve programmet i XP (eller 2000 tror jeg) - kun 98. Du kan jo prøve med partition magic å lage en egen partisjon til Linux, istedet for å legge den oppå XP da, men ---------------- Lenke til kommentar
naken Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 GI OPP LINUX! DERE HAR NULL BRUK FOR DET! ARGH Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 GI OPP LINUX! DERE HAR NULL BRUK FOR DET! ARGH Det er vel det samme som å si "GI OPP WINDOWS! DERE HAR NULL BRUK FOR DET!" Bare fordi du ikke får det til, så kan det være andre som gjør det. Og dessuten: GNU/Linux er et genialt operativsystem, det er så gratis som du kan få det(bortsett fra kunnskap), det er strukturert oppbygd, stabilt og raskt. Hva mer kan du ønske? Nybegynnervennlighet. Noen distroer er det. Andre er ikke. Du begynte kanskje med Slackware du? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 FY F*EN! no more linux, ever! Etter at jeg med mye strev fikk inn XP kunne jeg formatere den ødelagte linuxDisken til NTFS! Mistet 40gb med data, no big loss men litt små irriterende jah.. Nå har jeg bevist for meg selv at Linux sux bigtime og at det eneste som duger er winXP :wink: Mulig det er jeg som er n00b, men uansett; Linux var/er ikke noe for meg... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 FY F*EN! no more linux, ever! Etter at jeg med mye strev fikk inn XP kunne jeg formatere den ødelagte linuxDisken til NTFS! Mistet 40gb med data, no big loss men litt små irriterende jah.. Nå har jeg bevist for meg selv at Linux sux bigtime og at det eneste som duger er winXP :wink: Mulig det er jeg som er n00b, men uansett; Linux var/er ikke noe for meg... Hvorfor hentet du ikke ut data fra linuxpartisjonen før du formaterte den da? Ikke Linux sin skyld at du skiftet filsystem uten å sikkerhetskopiere.. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Nå har jeg bevist for meg selv at Linux sux bigtime og at det eneste som duger er winXP :wink: Nok en windows-bruker som kan dra velinformerte slutninger om hvor dårlig linux er... Lenke til kommentar
naken Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 GI OPP LINUX! DERE HAR NULL BRUK FOR DET! ARGH Det er vel det samme som å si "GI OPP WINDOWS! DERE HAR NULL BRUK FOR DET!" Bare fordi du ikke får det til, så kan det være andre som gjør det. Og dessuten: GNU/Linux er et genialt operativsystem, det er så gratis som du kan få det(bortsett fra kunnskap), det er strukturert oppbygd, stabilt og raskt. Hva mer kan du ønske? Nybegynnervennlighet. Noen distroer er det. Andre er ikke. Du begynte kanskje med Slackware du? Din tulling, jeg får til linux, poenget er at disse ikke gjør det. Hvorfor er det det samme som å si gi opp windows egentlig? De bruker allerede windows, de greier å bruke det og det funker til dems behov. De kan derimot null linux, får det ikke til og har ikke bruk for det (antar jeg, kan jo såklart hende at jeg tar helt feil men det har ikke skjedd før så). Linux er raskt og stabilt ja, så lenge man holder seg unna X :wink: Moralen er uansett, trenger du ikke linux til noe, hold deg unna. Det er ikke noe vits i å begynne med det bare fordi det er Linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå