Gjest Trøbbel 75 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei Håper noen kan hjelpe meg med dette. Min kone sier etter at jeg har skjønt det er noe galt med henne,at hun liker en annen på jobben bedre en hun burde. Vi har vært gift i 11 år og har 2 barn sammen pluss hun hadde en sønn fra før som nå er 13. Hun sier hun ikke vil skilles og vil jobbe med følelsene og prøve å få bort at hun liker hanbedre enn hun burde"forelsket". Hva skal jeg/hun gjøre Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hun burde holde seg unna "den nye flammen" slik at hun ikke får agert på forelskelsen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hun bør holde seg unna fyren. 11 år er fantastisk bra, det skal bli flere. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 hard nøtt, jobbe med saken er vanskelig.. , finne seg ny jobb, er vel tingen her.. eller? kan skje mye på pauserom , lager, og på firmafester, kanskje du burde funnet på noe kjekt som fanger henne oppmerksomhet litt mer.. vise henner hvorfor hun elsker deg og ingen andre, litt mer alene tid , ta henne med ut på middag litt oftere, eller hva enn hun liker Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Forelsket i noen andre kan vi alle bli og av og til er det noe som bare skjer. Men hva vi gjør med den følelsen er noe annet. Hva hun/dere nå gjør med det er veldig viktig. Bytte jobb er en ting men selv om det ikke har skjedd noe enda så kan det være fortsatt være lurt å jobbe litt med forholdet. Gjøre romantiske ting sammen, vise at dere elsker hverandre, vise hva dere føler og kanskje bli forelsket på nytt. Ekteskap på 11år er lenge(og veldig bra!) og på den tiden er det lett å tenke at forholdet er kjedelig. Det er derfor viktig å fortsatt dyrke hverandre slik at når en ny flamme kommer så kommer man på at man har det veldig godt hjemme kontra å tenke at man har hatt ett 11 års langt ekteskap, nå skjer det ikke noe mer der så skal eg ha spenning må eg være utro. Uansett, parterapi/ekteskapsrådgivning kan være lurt. Ikke alle par som går dit kun fordi alt går til helvette. Man kan lære veldig mye og samtidig styrke ekteskapet. Uansett, lykke til begge to Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Som jeg kan se er hun allerede innstilt på å få disse følelsene vekk, så dere har i hvert fall et bra utgangspunkt for å komme dere videre. 11 år er fantastisk lenge, så dere har et bånd som det skal mye til for å bryte. Det jeg vil råde henne til, er å bevisst prøve å unngå denne andre personen på jobb, slik at det eneste hun snakker med han om er jobb-relatert. I tillegg tror jeg det er på tide at dere finner dere selv igjen, og pleier deres eget forhold. Etter som dere har vært gift i 11 år, så regner jeg med at dere er godt etablert, så skaff barnevakt til ungene, ta dere fri fra jobb en uke, og dra på kjærlighetsferie til et sted dere har lyst til. Ta en uke hvor det kun er dere der, hvor dere gjør akkurat det dere vil og kan pleie forholdet. Bli bevisst på hvorfor dere valgte hverandre i utgangspunktet. Stearinlys-middager hver kveld, lange hånd-i-hånd-turer på stranden, og mye kos. Hvis ting er uendret når dere er tilbake, kan ekteskapsrådgivning være tingen for dere. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 At hun "liker en annen bedre enn hun burde" er, slik jeg ser det, bare symptomet på et større problem, nemlig at forholdet deres ikke er så bra som det kanskje burde være. Selv om det å behandle symptomet (i dette tilfellet å unngå typen så mye som mulig, evt i ytterste konsevens å bytte jobb) kan være nyttig, så er det viktig å forstå at problemet neppe blir borte før du tar det ved rota. Og det betyr, som flere andre nevner, å pleie forholdet deres. Det er også noe du direkte kan gjøre noe med. Å ta en ferie kan være veldig bra for dere, men det er kanskje enda viktigere å se på hva du kan gjøre i det dagligdagse, da det mest sannsynlig vil føre til en mer langsiktig løsning. Mitt inntrykk (riktignok basert på relativt begrenset erfaring/observasjon) er at mange langvarige forhold skranter mye pga at alt blir rutine, og at man ikke bruker nok tid og energi på hverandre. Så mitt tips er å bli mer spontan og finn på dere to kan gjøre sammen for deres egen del. Lenke til kommentar
Shitzo Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Er veldig enig med NorthWave her. Og da du skjønte det var noe galt kunne du gått fram på en annen måte enn å få henne til å si det rett ut at hun liker en person kanskje? Med tanke på at det er uviktig at hun liker en når problemet da tydeligvis er deres forhold. Og så hadde du spart deg for de triste tankene. Sannheten sårer noen ganger, men noen ting har man faktiskt ikke godt av å vite, altså sålenge det ikke skjer noe bak ryggen din da. Hun valgte vel ikke å være sammen med deg i 11 år og få 2 barn med deg om du ikke var noe tess. Det er lang tid og du har kanskje tatt det for gitt at hun er din? Ting blir rustne. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 HeiHåper noen kan hjelpe meg med dette. Min kone sier etter at jeg har skjønt det er noe galt med henne,at hun liker en annen på jobben bedre en hun burde. Vi har vært gift i 11 år og har 2 barn sammen pluss hun hadde en sønn fra før som nå er 13. Hun sier hun ikke vil skilles og vil jobbe med følelsene og prøve å få bort at hun liker hanbedre enn hun burde"forelsket". Hva skal jeg/hun gjøre Samlivsrådgivning? Partnerbytte? Åpent forhold? Uansett, dette er så vanlig at jeg knapt hever øyenbrynet over det. Det som er poenget for dere, og alle andre, er å snakke sammen. Snakke sammen om mål for livet. Mål for forholdet. Rammer for nevnte ting og hvilke drømmer en har som en ikke har fått levd ut. Gå i dere selv, både som individer og som par, og finn ut hva som er kjernen for deres liv. bare husk at alt som sies må bære preg av respekt, og ikke minst møtes med respekt. Ting som "Jeg har jo lurt på hvordan det ville være å ha sex sammen med et annet par" kan for tolkes hinsides all fornuft. Noe som igjen fører til feile beskyldninger og vrangforestillinger fra motparten. Jeg tror heller ikke at du har gått 11 år uten å ha ofret en og annen kvinne noen "forbudte" tanker. ei tror jeg heller at du går 11 år til uten å forelske deg i en annen en din kone. Det er en del av livet, dere må bare vite hvordan dere vil hanskes med disse tingene. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hun bør holde seg unna fyren. 11 år er fantastisk bra, det skal bli flere. Man må ikke være i lag kun fordi man har vært i lag lenge . Ikke et ekteskap i det hele tatt er bedre enn et dårlig ekteskap. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Dette var jo virkelig et spørsmål for brukerne på diskusjon.no der 80% av brukerne har god erfaring med 11 års ekteskap Men jeg synes forøvrig at brutal mann og nomore sine innlegg var de mest fornuftige. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Du bør gi henne en sjanse til å ordne opp, synes jeg. Ikke umulig at det blir bra. Dere bør i hvert fall snakke en del sammen om dette underveis. Jeg opplevde noe av det samme etter 21 års forhold, men det gikk ikke bra... Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) At hun "liker en annen bedre enn hun burde" er, slik jeg ser det, bare symptomet på et større problem, nemlig at forholdet deres ikke er så bra som det kanskje burde være. Selv om det å behandle symptomet (i dette tilfellet å unngå typen så mye som mulig, evt i ytterste konsevens å bytte jobb) kan være nyttig, så er det viktig å forstå at problemet neppe blir borte før du tar det ved rota. Og det betyr, som flere andre nevner, å pleie forholdet deres. Det er også noe du direkte kan gjøre noe med. Å ta en ferie kan være veldig bra for dere, men det er kanskje enda viktigere å se på hva du kan gjøre i det dagligdagse, da det mest sannsynlig vil føre til en mer langsiktig løsning. Mitt inntrykk (riktignok basert på relativt begrenset erfaring/observasjon) er at mange langvarige forhold skranter mye pga at alt blir rutine, og at man ikke bruker nok tid og energi på hverandre. Så mitt tips er å bli mer spontan og finn på dere to kan gjøre sammen for deres egen del. Helt enig i hva som sies her. Selv har jeg ikke mer enn 5års erfaring når det gjelder forhold. Men en ukes tur til syden, eller hvor dere nå enn ønsker og dra, kan hjelpe litt. Men dere er tross alt ikke på ferie hele året (anntar jeg), og dere har heller ikke fri fran unger og daglidagse situasjoner hele året. Fiks det daglidagse og løsningen vil trolig vare lenger enn hva en ferie kan ordne. Men selvsagt, en ferie er nok en god ide. Det kan gi dere tid til og være romantiske og og slappe av og nyte hverandre. Men ikke glem og jobb videre med forholdet selv om alt kan virke fantastisk når dere kommer hjem. Et forhold er en helårsjobb. Husk at dere er to om det. og selv om hun ser på andre er det ikke nødvendigvis bare din feil. at man, i et forhold, kan "falle for" en annen person er nok ikke så uvanlig som mange tror. Og som skrevet ovenfor kan ting fort bli rutine og slikt etter så lang tid. At hun selv virker til og se problemet er flott. Sett dere ned og snakk sammen og prøv og kom frem til hva som kan gjøres bedre i forholdet. Noe jeg tror er en god ide i alle forhold, og kan føre til at ting blir tatt hånd om tidlig for det eskalerer. Ekteskapsrådgiver kan nok også være en god ide da dere får inn en upartisk person (er nok dumt og gå til en dere kjenner) som kan se på forholdet med "friske" øyne. Det er ikke gratis men jeg vil si det er verd pengene. Han/hun kan gi dere gode råd for og ordne opp. Jeg og samboeren gikk selv til en slik person og det hjalp, men selvsagt måtte vi selv jobbe videre. Personen gjorde jo ikke hele jobben for oss, men ga gode råd. Men husk og møt opp med åpne sinn og vær åpne for hva han/hun sier. Selv om dere kanskje ikke er enige. Men husk at både dere og ungene vil få det bedre om dere skilles enn at dere klamrer dere fast til forholdet om ting går til helvette. 11år og unger er ikke et godt argument for og fortsette om dere forstår at det ikke går og reddes. Men greit og gjøre hva dere kan for og redde det, noe som jeg også tror vil gjøre at dere får det bedre med dere selv om det ikke går og redde. Håper dere får ordnet opp. Lykke til Endret 28. desember 2008 av Ördög Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå