Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til feilsøking av ny PC

Anbefalte innlegg

Fikk meg for noen dager siden denne PCen:

http://www.overclockers.co.uk/showproduct....rodid=FS-023-OE

Da jeg prøvde å starte den så skjer det egentlig lite. Viftene starter opp, LEDen for HDDen lyser og det samme gjør blu-ray spilleren. Det kommer ingen PC speaker lyd, men ser det ikke er en sånn høyttaller på kabinettet. Hører harddisken også gjør noen omdreininger, men jeg får ikke skjermbilde og det er overhode ingen form for "oppstarts lyd" som jeg har hatt på alle andre PCer opp gjennom tidene. PCen booter rett å slett ikke.

Tok kontakt med kundesupport som ba meg sjekke at alle ledningene er på plass, resette CMOS

for derretter å ta ut alle minne brikkene og teste en for en. Har gjort alt dette, men det er overhode ingen forskjell. Fikk da beskjed om å sende den tilbake for garanti, men lurte på om det var noe annet jeg kunne sjekket før jeg sender den tilbake. Vet engelskfolka bruker en annen strøm ledning.

PCen var sånn da jeg fikk den så har ikke fått prøvd den engang :(

full info om PCen:

- Intel Core i7 940 2.93GHz Overclocked to 3.66Ghz (Nehalem) (Socket LGA1366) - Retail

- Asus P6T Deluxe "OC Palm Edition" Intel X58 (Socket 1366) PCI-Express DDR3 Motherboard

- 6GB PC3-12800C7 1600C7 (3x2GB) Triple Channel DDR3 OCZ

- Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 64-Bit - OEM

- Akasa AK-967 Nero Direct Contact Heatpipe CPU Cooler

- Gainward GeForce GTX 280 1024MB GDDR3 TV-Out/Dual DVI (PCI-Express) - Retail

- Western Digital VelociRaptor 300GB 10000RPM SATA-II 16MB Cache

- LG GGC-H20L Blu-Ray Reader & HD-DVD ROM Serial ATA Drive (Black)

- Corsair TX 750W ATX2.2 SLI Compliant PSU

- Coolermaster RC-1100 Cosmos S "Sport" Silent Full Tower Case - Black (No PSU)

- Arctic Silver 5 Heatsink compound professionally hand installed by our technicians

- 1yr Onsite Collect & Return Warranty (Can collect from any address (UK Mainland ONLY) and same day collection possible if requested before 11am)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

England bruker samme spenning som oss på nettet, men de har en ekstra fase og loop på jordingen om jeg ikke husker feil. Så du bør leke deg minst mulig med valg av 110/220V knappen. Om du er i Norge/England skal den stå på 220, MEN england har en annen type kontakt, så har du norsk kontakt så må du bruke overgang.. å omvendt. Håper det løser seg for deg! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen land i europa kjører på 110v. Hadde den stått på 110v hadde den uansett ikke startet i det hele tatt.

Ang ledning så regner jeg med at du bruker vanlig ledning, altså med norsk stikkontakt i ene enden og tre-pins kontakt til pc i andre enden i stedenfor å krangle med overganger? Ikke at dette skal ha noe å si men...

Du har ikke en liten pc-speaker du kan koble på og høre om du får noen feil-lyder?

Jeg satser på defekt hk eller skjermkort.

Lenke til kommentar

Den engelske ledningen som følger med har en ekstra 3 kontakt for jording.

Angående skjermkortet. Har tilbobblet høytallerene og jeg får aldri noe lyd i hele tatt så PCen booter nok ikke. Så det er nok mer sannsynlig at hovedkortet er ødelagt.

Tok ut batteriet for andre gang nå. Ingen forskjell.

Bruker vanlig norsk strøm ledning fra en annen PC.

Sitat fra Overclockers

"Dear Henning,

The psu will work for you in your country the psu comes with a british cable so you will have to purchase a cable from your country

Regards,

Warren Dooley"

Endret av xSotte
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg har faktisk dei samme problemene som deg, kjøpte ny pc i helgen.

P6t deluxe

920 2,66 Quad

3x2Gb OCZ gold ram

Først hadde eg ikkje skjermbilde, problemet fiksa segsjøl etter ei stond. (veit ikkje koffor)

Så hadde eg evigt med problem onda oppstart. Klarte til slutt å installere Vista x64.

Men har enda problem med at innen 15min så henger heile jævla pcen seg, pcen går og bilde låser seg.

Er temmeligt sikker på at dette er eit chipset problem. Skal nå restarte RTC ram og sjekke med nytt cmos batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...