Papirstopp Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei, jeg har i lengere tid hatt et netverk med passord, wep eller noe sånt tror jeg. Men her om dagen måtte jeg resete nettverket, alt ble tilbakestilt. Så lagde passord for og logge seg på "konfigurasjonen av routern". Lagde nytt passord, så bam! Jeg hadde da ikke peiling hvordan jeg skulle få den stasjonære pcen av den eldre generasjonen, på nettet siden det var et nytt passord og programet som følgte med denne trådløse motakern var lite oversiktelig og delvis umeneskelig og forstå. Men så til spørsmåle Kan jeg lage et nettverk hvor jeg som administrator kan 1.SE HVEM SOM ER PÅ NETTET MITT! 2.BESTEMME HVILKE IP ADRESSER SOM FÅR VÆRE PÅ MITT NETTVERK? uten passord altså men jeg bestemmer fordet hvem som skal være på nettverke ved hjelp av og godkjenne eller ikke godkjenne ip adresser, det hadde vært mye lettere. (sorry rotete skrevet, skrivefeil osv, er bare litt kjørt etter lengere familiemiddager...) Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det er lite vits å filtrere på IP-adresser. Sett opp MAC- (fysisk nettverksadresse) filtrering istedenfor. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Det er lite vits å filtrere på IP-adresser. Sett opp MAC- (fysisk nettverksadresse) filtrering istedenfor. Postet litt for tidlig, sorry. Har nå lest litt rundt, og funnet ut hvordan jeg gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå