suzukitsx Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg har altid brukt XP på min PC, og har ikke hatt problemer med å få tilgang til de delte filene fra en annen Pc med Vista. Men nå som jeg har gått over til Vista, får jeg problemer med å få tilgang til min maskin gjennom andre. Setter først opp en liste over PCene i nettverket for å få litt oversikt. 1. Stasjonær (Min PC) - Vista 2. Stasjonær - Vista 3. Bærbar - XP 4. Bærbar - XP 5. Bærbar - XP På Pc nr 1 har jeg stor lagringsplass og masse filer, som jeg skal ha tingang til fra de andre PCene. Men etter at jeg instalerte Vista på PC nr 1, så må jeg oppgi brukernavn og passord. Jeg prøver å skrive inn brukernavnet (og evt. passord) til brukere på PCen jeg prøver å få tilgang til, men jeg får bare opp en feilmelding. PCene som er online kommer opp i Nettverks mappen som vanlig. Nå valgte jeg Dell PC (PC nr 2), og må oppgi passord. Skreiv inn ett brukernavn på Pcen jeg prøvde å få tilgang til. Feilmelding. Helt sikkert bare en liten ting å fikse på, men jeg har ikke satt meg så nøye inn i Vista enda. Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Haster litt dette her. Er det virkelig ingen som vet hvordan man deler filer i Vista? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) i vista er det standard at du må oppgi brukernavn og passord til maskina du prøver å få tilgang til. i min vista så har jeg ivertfall en knapp(under sharing av hardisker og mapper).. det står advanced sharing. etter at du har aktivert sharing inni boksen som popper opp så kan jeg velge hvordan tilganger folk skal ha.. det er en funksjon i windows sharing som gjør at om du har samme passord og brukernavn på alle maskinene så slipper man å taste inn dette. Endret 1. januar 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
suzukitsx Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Ok. Jeg fikk det til i dag ved å opprette passord på en bruker, og skrive inn det passordet når jeg skulle inn på filene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå