emilaleksander Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei jeg trenger litt hjelp til kjøp av HW. Har nå Asus p5k hovedokort Asus GeForce 8800GTS 512 mb 4GB RAM 800Mhz Intel Core 2 Duo CPU E8500 3.16GHz STRØMFORSYNER - MIST, 500W Har litt lag som jeg vill bli kvitt når jeg kjører spill på fult. Tenkte på og å kjøpe et nytt Sjermkort, men lurer på om jeg kan bare kjøpe vilketsom helst sjermkort og kombinere med det gammle?? Må det værer asus? Må det vær akurat samme kort? Er det mere værd å kjøpe et nytt et å kjøre det singel? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Kort, enkelt og direkt: Du kan ikke kjøpe noen som helst skjermkort og kombinere med ditt nåværende. Asus P5K benytter seg av ATI Crossfire og ikke SLi til nVidia GeForce. Lenke til kommentar
emilaleksander Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 hmm, vill det si at det er kun SLi til nVidia som kan kjøre 2 sjermkort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 For og kjøre 2 skjermkort i SLI, trenger du 3 ting. 1: 2 skjermkort som kan brukes sammen i SLI modus 2: et hovedkort som har SLI støtte 3: en SLI kabel mellom skjermkortene. Så vis du har et hovedkort som har crossfire så må du ha ATI skjermkort. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
emilaleksander Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 ok, sjønner. men finner ikke ut hvordan jeg kan se om kortene har sli eller crosfire.. Hva med Asus p5n Deluxe, kan den kjøre 2 av asus en8800gts 512mb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det står som oftest på produsenten sin nettside av hovedkortet eller når du leser om kortet på nettbutikken du skal kjøpe det fra så har de kanskje et sted du kan trykke for og få mer info om kortet. Vis du da leser litt lenger ned så vil det stå crossfire eller SLI muligens vis det har støtte for dette ikke alle hovedkort har det. Dette kortet du tenkte på? P5N-T Deluxe Det har 3 veis SLI støtte. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 nForce er dessverre svært kranglete av seg og en overgang fra ett stabilt P35 til nForce vil du garantert bli overrasket over dårligere kvalitet. Har selv ett 780i og selv om GDI Raptor vil hevde at minnekontrolleren ikke har problemer så kan han gjerne komme hit og si det til 780i'n min så kanskje den hører på han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå