Gå til innhold

Beste Løsning På Torrentserver.

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann

Jeg har en server gående som laster opp og ned torrenter, nå kjører den Windows Advanced Server 2003 med uTorrent, hva er egentlig den beste løsningen til formålet, det er egentlig ingenting jeg savner, men det er vel litt overkill med Advanced Server til bare en sånn liten oppgave? Hvilket operativsystem vil dere anbefale? Både Linux og Windows er akseptabelt.

Severen brukes selvfølgelig kun til lovlig nedlasting av NRK's torrenter...;)

På forhånd takk for hjelpen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg laster ned NRK og linux torrents går det somregel via uTorrent webui på serveren.

Ellers har jeg satt opp en mappe som "start torrents" i uTorrent hvis jeg skal starte flere torrent filer på en gang.

Filene lagres et sted mens de lastes ned (Pågående nedlastninger) og flyttes til en annen mappe når de er ferdige (Ferdige nedlastninger). :) Kjøres smertefritt på en XP maskin.

Brukte torrentflux tidligere men syns det ble for mye tull når jeg skulle starte å pakke ut filer osv gjennom websiden eller ssh.

Det var også vanskeligere å gjøre endringer i innstillinger.

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Kan se ut til at vi har akkurat samme løsning, har også satt torrent-mappen opp som nettverksdisk på alle pc'ene i nettverket slik at man kan bare kopiere filen over uten å måtte rote inn på serveren. Men da kjører jeg bare samme oppsett som jeg har da..:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Aah, se der ja...Saken er jo den at det skal brukes dels som filserver også, det vel være naturlig ettersom at det er der ting blir lastet ned. Tror jeg holder meg til løsningen jeg har, oppdaterer pcen med litt mer minne og en annen S-ATA kontroller så blir den sikkert fin..:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...