julelol Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hei jeg har samme problem som denne karen her.. Restarter etter 5min- 2timer.. har Speedfan og der og temperaturen er helt ok ligger på 45 grader hva skal jeg gjøre ? Hello, I recently got a new PC and have much trouble. Everytime I start a 3D-Application (game/demo) the system reboots. I reinstalled the OS (WIN XP Pro + SP2) and all drivers to no avail. No system errors are given, no signs of overheating, monitoring tools say all systems o.k. Now I looked on the intel chiset driver site and saw the driver version number differs from the installed one. The P5Q Pro came with driver ver 9.0.0.1009, the site starts with 9.0.0.1008. Also 9.0.0.1008 seem not to support WINXP Pro, so the correct driver should be 9.0.0.1007. Can this be the problem ? Wrong chipset drivers? And is there a way to downgrade the drivers instead of reinstalling the OS once more ?. I already tried removing drivers from system via hardware manager but they stay there. Any advices ? Thank You. Endret 26. desember 2008 av julelol Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Looper lyden før pcen starter på nytt? sånn type " once there was a ti tititititititititit" også slår pcen seg av? eller går den rett av uten at lyden looper? Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Da kan jeg si med en gang at det er enten lydkort eller RAM...å ta ut noen ram brikker først og se om problemet blir borte, hvis ikke så kan du prøve å ta ut lydkortet og teste en gang til...den crash erroren du har er typisk RAM/lydkort feil. Lenke til kommentar
julelol Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 har testet nu med forkskjellige ram brikker nå og det er ingen forskjell men lydkorte er jo i hovedkorte så får jo ikke trekt det ut. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Du kan "slå av" lydkortet i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå