Gå til innhold

YAY. vant i sjakk

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Etter 13 forsøk på chess titans på vista vant jeg endelig(på det letteste)

De første gangene ble jeg kunst og viste ingen ting om hva jeg gjorde.

Men ettervert fikk jeg mer og mer kontroll, fant ut at når man spiller mot en pc som kan regne ut alle mulige kombinasjoner bør man være forsiktig, de første gangene gjorde jeg den klassiske feilen om å gå etter kongen, alle mine forsøk ble lett slått unna av pc'n og jeg ente ofte enten bare med en ensom konge, eller så hadde pc'n lurt seg inn og tatt ut kongen min mens jeg var opptatt med å prøve å ta ut pc'ns.

Mwn men så fant jeg ut at det var bedre å vente på at pc'n skulle gjøre sitt første angrep for å så prøve å slå ut dens brikker, de siste gangene var det ganske jevnt. men endelig denne gangen gikk det, tårenen mine har jeg funnet ut er det beste for meg å bruke da de er dem eneste jeg kan huske hvordan beveger seg(borsjett fra bonder) Jeg frister pc'n til å bruke en springer, tårn eller løper, (eller dronnig om jeg er virklig heldig) for å så ta dem ut med tårn.

Dette siste spillet ble gjevnt jeg fikk tatt ut alle brikkene unatt kongen og en springer, jeg hadde selv en droing og en bonde, jeg flyttet dronigen frem og til bake, mens bonden min sakte men sikkert flytta seg mot motsatt side av brettet. pc'n springer fikk ikke kommet nær hverken dronigen min eller bonden. Når bonden møtte andre siden ble det enda en dronig på meg, og med to av dem var det lett å flytte dem riktig å få pc'n konge i sjakk.

Nå er jeg stolt, hadde aldri prøvd sjakk før jeg fikk det på vista og nå vant jeg etter "bare" 13 forsøk

Nå er spørsmålet om det skal 13 nye forsøk til før jeg vinner igjen eller om jeg har lært nok til å vinne før det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå hadde jeg min første virklig overlegene seier, jeg mista bare 5 brikker, 4 av dem bønder, jeg fikk også sjakk for første gang uten å utslette nesten alle motstanderens brikker, pc'n hadde fremdeles en springer, div bønder og et tårn igjen, når jeg satt kongen i sjakk, igjen fikk jeg gjort om en bonde til droning så jeg hadde to på brettet, samt begge tårene mine begge løperne mine, så det var lett å sett opp et mønster for å få den i sjakk

Lenke til kommentar

En fin åpning er å flytte annenhver bonde ett skritt fram når du spiller mot dataen på vista. Også flytter du de andre bøndene 2 skritt frem (De kan jo gå 2 skritt på første). Da får AI problemer med å ta en bonde uten at du har 2 som kan ta han igjen. Jeg har utsletta mange på den måten =)

Huff nå må jeg til å spille sjakk igjen xD

Lenke til kommentar

YAY, vant min første match mot et menneske.

Var gjevnt mesteparten av tiden, men fikk noen gode trekk, en bonde ble doring en ble torn, fikk sjakk matt med torn, droing og løper, motstanderen hadde fremdeles en løper, og 3 bønder.

Det var en ganske intresang match, venstre flanke rørte seg ikke på nesten hele match, det ble stand of der, ingen brydde seg om den siden, mesteparten av matchen foregikk mindt på og på høyre flanke

Lenke til kommentar

Jeg vinner aldri i sjakk...

Lærte sjakk i 3. klasse. Satt å spilte mot lærerne for jeg ble hendta sent på SFO.

Men jeg har aldri vunnet sjakk. HAHAH jeg er dum i sjakk.

Men jeg vinner i bondesjakk.

Det blir enten uavgjort, eller så vinner jeg.

Spørs selvfølgelig på dagsformen, og om den jeg spiller mot har lest om samme teknikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...