Mixy Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hei! Noen som har en god forklaring på hvorfor himmelen ble som den ble her? Eneste lyskilde er blitzen på kameraet mitt. Og naturligvis, hva syns dere ellers om bildet? Dette er rett ut ifra kameraet, skal prøve meg med litt S/H redigering imorgen Endret 26. desember 2008 av Mixy Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Ehm.. jeg ser ikke noe bilde? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Fantastiskt observant Lagt til nå. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Bildet var så undereksponert at det rett og slett imploderte da det ble lastet opp. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 En spøk på min manglende evne til å laste opp bilde, eller ang bildet i seg selv? Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Brukte du høy ISO-verdi? Evt. lang lukketid? Eller kan det ha vært litt snø i lufta som også reflekterer blitsen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Brukte du høy ISO-verdi? Evt. lang lukketid?Eller kan det ha vært litt snø i lufta som også reflekterer blitsen? Jeg lurer på om det er noen rimete trr lengre unna som reflektere blitsen. Artig effekt, men litt vel voldsomt, slik at det går utover selve bildet. Tom Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 ISO 400, f/5.6, 1/80s. Ikke tegn til nedbør i det hele tatt. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Hmm.. Var det veldig kaldt ute? Kan det ha vært rim dannet av din egen pust? Uansett synes jeg det er et stilig bilde Forstyrrelsene lar seg nok lett redigere bort med en maske ellerno Får vi se resultatet? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Ja det bør komme imorgen Vel, var vel 6-7 kalde ute, men kamera ble holdt ut fra kroppen (ja jeg vet TABU, men måtte ut av vindu ) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg synes det var litt tøft med de defektene. Ikke så mye å skrive om det, men jeg synes at de flekkene er ganske dekorative. Motivet som sådan kunne vært mer interessant, men det vet du sikkert. Men effekten synes jeg er kul. Kanskje det er tøft i en ikke for stor kopi i ramme og passepartout? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2008 Kan det være gjen-speiling fra vinduet som var slått opp,noe lys som reflekterer ? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Kan det være gjen-speiling fra vinduet som var slått opp,noe lys som reflekterer ? Eller kan det være refleksjon av treet om filter var montert? UV f.eks. Og tok du bare dette ene bildet? Var det sånn på alle? Endret 27. desember 2008 av pybalto Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2008 Takk for kritikk, og må si meg enig med PM, det ser veldig bra ut i små kopier, husker det var knall på kameraskjermen Men filter er ikke brukt, så er heller ikke det. Det er mer fremtredende på 17mm brennvidde (korteste brennvidde på objektivet), enn på de andre jeg forsøkte med. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2008 Skitt på frontelementet som opplyses av reflektert lys? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 27. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2008 Kult bilde. Hvis motivet er tilgjengelig kan du jo gjøre et lite prosjekt ut av å få mer ut av det? Jeg er temmelig sikker på at det er ørsmå iskrystaller i lufta som gir den effekten du spør om. Det er det som ville vært dugg i mildere vær. Du ser det lett i lysstrålen fra en litt kraftig lommelykt, hvis det er tilstede. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Ja motivet var tilgjengelig, helt til det ikke var noe rim på det nå lenger I all hastverk snekret jeg nå sammen 2 versjoner uten disse artifaktene, en med forgrunn og en uten. Legger også med den med artifaktene. Uten forgrunn ble det for tomt, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket jeg syns er best av de andre Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Ingen kommentarer på mine eminente utkast? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Joda, du skal få kommentarer Det første (og forsåvidt siste) syns jeg er det beste. Det uten forgrunn og det der du har fjernet artifaktene er ikke bra i mine øyne. Når jeg vipper på skjermen, ser jeg tydelig arbeidet du har gjort for å fjerne ditt og datt. Vipper jeg ikke skjermen ser jeg at det er noe der jeg ikke klarer sette fingeren på. Første utkast (originalen) er det iallefall tydelig at der er noe, men det skal være der, hvis du skjønner meg... Syns det er tøft, og liker forøvrig det bildet veldig godt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå