Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

BK. Tre i mørket, opplyst av blitz

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har en god forklaring på hvorfor himmelen ble som den ble her? Eneste lyskilde er blitzen på kameraet mitt.

Og naturligvis, hva syns dere ellers om bildet? :) Dette er rett ut ifra kameraet, skal prøve meg med litt S/H redigering imorgen :D

post-91287-1230330058_thumb.jpg

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kritikk, og må si meg enig med PM, det ser veldig bra ut i små kopier, husker det var knall på kameraskjermen :)

Men filter er ikke brukt, så er heller ikke det. Det er mer fremtredende på 17mm brennvidde (korteste brennvidde på objektivet), enn på de andre jeg forsøkte med.

Lenke til kommentar

Kult bilde. Hvis motivet er tilgjengelig kan du jo gjøre et lite prosjekt ut av å få mer ut av det?

Jeg er temmelig sikker på at det er ørsmå iskrystaller i lufta som gir den effekten du spør om. Det er det som ville vært dugg i mildere vær. Du ser det lett i lysstrålen fra en litt kraftig lommelykt, hvis det er tilstede.

Lenke til kommentar

Ja motivet var tilgjengelig, helt til det ikke var noe rim på det nå lenger :(

I all hastverk snekret jeg nå sammen 2 versjoner uten disse artifaktene, en med forgrunn og en uten. Legger også med den med artifaktene.

post-91287-1230917419_thumb.jpg

post-91287-1230917436_thumb.jpg

post-91287-1230917491_thumb.jpg

Uten forgrunn ble det for tomt, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket jeg syns er best av de andre :p

Lenke til kommentar

Joda, du skal få kommentarer :D

Det første (og forsåvidt siste) syns jeg er det beste.

Det uten forgrunn og det der du har fjernet artifaktene er ikke bra i mine øyne.

Når jeg vipper på skjermen, ser jeg tydelig arbeidet du har gjort for å fjerne ditt og datt.

Vipper jeg ikke skjermen ser jeg at det er noe der jeg ikke klarer sette fingeren på.

Første utkast (originalen) er det iallefall tydelig at der er noe, men det skal være der, hvis du skjønner meg...

Syns det er tøft, og liker forøvrig det bildet veldig godt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...