Gå til innhold

Får ikke metz blits til og funke på D700?

Anbefalte innlegg

Fant en Metz 54 Mz-4i blits nede i kjellern til fattern idag,og tenkte at den blir fin og ha i tillegg til sb-900'en.Men jeg får det ikke til og funke,skoen som sitter på er SCA3902 som mest sannsynelig er til hasselblad da logoen deres sitter på selve blitz'en..Er det bare for meg og kjøpe dette adaptre? og det vil funke med D700'en?

SCA3402

Ser forøverig ut som en veldig fin blitz,virker faktisk ganske så enkel og justere osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at blitzer som ikke er verifisert at den fungerer med D700 kan ødelegge kameraet grunnet spenningsforandringer og slikt. Og ja, har fått ødelagt et kamera grunnet dette en gang.

Du kan evt kjøpe et trådløst sett fra f.eks Hoya eller andre for å bruke blitsen trådløst med SB 900'n du har kjøpt. Koster ikke rare greiene. Da får du en dings til kameraet og en til blitzen. Fungerer flott, og bør fungere nogenlunde, men litt skeptisk med tanke på at du tror blitzen orginalt er til Hasselblad og ikke til Nikon.

Lenke til kommentar

Den har nok ligget uåpnet i kjellern i et par år.Pappa trodde han hadde kjøpte den med D200 når den kom..Han har stortsett bare brukt D200'en med studio lys,så han hadde helt glemt den..Surrehue med andre ord.Men kjekt for meg,Virker som en super blitz værtfall.

Så får vel kanskje beholde den.

Men så nå denne Linken og er vel egentlig denne jeg trenger da jeg skal bruke den på stativ og ikke på kameraet.Noen som har erfaringer eller noen fornuftige meninger?

Endret av Stian84
Lenke til kommentar

Med riktig adapter (3402) så vil denne blitzen funke utmerket med D700.

Men jeg ville tatt et søk på ebay først. Ser at 3402 ligger på ca 30$ og viss en kommer "unna" moms så er det noen hundrelapper å spare. Fordelen med denne blitzen er at en kun trenger å bytte adapter så fungerer den også på andre kameramerker.

Kan forøvrig finne en god del info på http://www.metz.de/en/photo-electronics/

Metz er kjent for meget bra utstyr, men noe stive priser.

Kos deg med en rå blitz!

Edit: sjekk at det er riktig versjon av SCA 3402 du kjøper. Ser at det er ulike M versjoner ute og går, og Metz anbefaler M8 til D3 i alle fall.

Endret av Nikonians
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...