RamGuy Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Heihei.. Har nettopp bygget meg et nytt system hvor det da skulle sitte et lydkort som skulle få det beste ut av mine Creative GigaWorks S750 7.1 høyttalere! Ergo så blir Dolby Digital Live maskinvare-dekoding osv.. verdsatt høyt! Samtidig som det for det meste skal bli brukt til gaming, ergo så blir også EAX satt høyt! Jeg gikk for Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe som skulle være av høy kvalitet, eget analog-kort for 8-kanaler analog og mye annet snacks! Og sist men ikke minst DS3D GX2.0 som skulle gi full EAX5.0 støtte! Nå viser deg seg at jeg fikk et lydkort hvor det analoge H6 kortet er defekt så det ble aldri liv i alle høyttalerne mine, det viser seg også at lydkort-driveren har en lei tendens til å gi meg bluescreen nesten hver eneste gang jeg fyrer opp et spill som benytter Direct-Sound? Og når 99% av alle spill gjør det så egner det seg fryktelig dårlig til gamnig bruk, hjelper lite med full EAX5.0 emulering via DS3D GX2.0 om du får bluescreen ved oppstart av spillene! Da er jo det eneste reelle alternativet Auzentech Prelude 7.1? Det kortet har jo native støtte for EAX5.0 ettersom det kjører X-Fi lyd-prosessor, men heldigvis så er det egne Auzentech drivere og kvalitetkomponenter som gjør kortet langt bedre enn diverse Creative møl som finnes på markedet, samtidig som jeg slipper den elendige kundebehandlingen til Creative! Men er det noen norske nettbutikker som fører dette vidunderet? Kan ikke si at jeg finner noen som selger det? Lenke til kommentar
Stone Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei! Bra valg av lydkort. Siklet på det selv, men d er litt dyrt Så det på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106932 Ta kontakt med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå