Snowballen Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei! Mulig jeg bare er en idiot, men jeg trenger litt hjelp. Batteriet mitt ladet ikke (før jeg formaterte pcen) det kom opp en HP sjekk ting der det sto at "Batteri health 0%" og batteried var helt rødt. Laderen min, den delen man stikker inn i selve pcen er "rekkalaus" som vi sier det på godt Nordlands den beveger seg alså, og den mister alså kontakten med pcen, bare jeg flytter veldig forsiktig på pcen, og noen ganger vist jeg rikker på ledningen. (Veldig irriterende når du ikke har batteri siden pcen bare slår seg av) Batteried lader nå, men har ikke stor tro på at det vil vare lenge, siden dette med batteriet har vært et problem en stund nå :/ Hva kan jeg/burdge jeg gjøre? Vil forsikring/garanti dekke dette med laderen? Om jeg leverer pcen inn vil de "reparere" den eller gi meg en ny pc? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hei! Mulig jeg bare er en idiot, men jeg trenger litt hjelp. Batteriet mitt ladet ikke (før jeg formaterte pcen) det kom opp en HP sjekk ting der det sto at "Batteri health 0%" og batteried var helt rødt. Laderen min, den delen man stikker inn i selve pcen er "rekkalaus" som vi sier det på godt Nordlands den beveger seg alså, og den mister alså kontakten med pcen, bare jeg flytter veldig forsiktig på pcen, og noen ganger vist jeg rikker på ledningen. (Veldig irriterende når du ikke har batteri siden pcen bare slår seg av) Batteried lader nå, men har ikke stor tro på at det vil vare lenge, siden dette med batteriet har vært et problem en stund nå :/ Hva kan jeg/burdge jeg gjøre? Vil forsikring/garanti dekke dette med laderen? Om jeg leverer pcen inn vil de "reparere" den eller gi meg en ny pc? Har selv hatt dette problemet med HP ladere. Det som er tingen er at kabelen knekker inni når du surrer den rundt som en "ball" på adapteren slik at den tar minst mulig plass når den for eksempel skal legges oppi en skolesekk. Dette vil over tid føre til at kabelen bli utsatt for mye bøying og press. Sist gang dette skjedde meg, sendte jeg mail hp support og fikk en ny lader på døren etter en ukes tid. Prosessen er ganske lett og er en del av garantien, men jeg tror bare den gjelder innen ett år. Nå vet jeg ikke om det er det samme som har skjedd med deg, men dersom det er det så vil jeg anbefale deg å ikke bruke laderen i det hele tatt. Jeg prøvde og teipe laderen i sammen, men det førte til gninster og teipen begynnte å smelte :S Edit. Om batteriet ditt er ødelagt eller ei vet jeg ikke. Tror jeg ville prøvd å lade det opp med en ny lader og sett, men dersom dette og er ødelagt skal det også dekkes av garantien. Endret 26. desember 2008 av Teac Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 mener den tingen helt på enden, som faktisk går inn i selve pcen, tippen beklager om jeg var litt uklar (tippen er forsåvidt uten noen som helst skade) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) mener den tingen helt på enden, som faktisk går inn i selve pcen, tippen beklager om jeg var litt uklar (tippen er forsåvidt uten noen som helst skade) Ok, jeg skjønner. Ville likevell sendt en mail til support. HP svarer veldig fort og de er veldig greie. De sender som oftest ut deler uten at du trenger noen veldig forklaring. Mulig de kjenner til dette problemet. Er du innenfor garanti tid? Endret 26. desember 2008 av Teac Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 skal sende epost vil tro jeg er innen garanti tid da pcen ikke er et år gammel engang. men det hjelper ikke på lader problemet da :/ det at den er løs alså Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) skal sende epost vil tro jeg er innen garanti tid da pcen ikke er et år gammel engang. men det hjelper ikke på lader problemet da :/ det at den er løs alså Ok. Så kabelen er som den skal, men inngangen på pcen er defekt. Ser ut som om hele maskinen må inn til reperasjon :S I så fall vil det ta lang tid. HP sammarbeider med InfoCare. Disse tar servicen. Sist gang jeg sendte den inn dit, midt i beste sendetid med eksamen og greier, tok det vell nesten 2 måneder. Håper du slipper det. Endret 26. desember 2008 av Teac Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 slapp ikke sist gang :/ **** Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 slapp ikke sist gang :/ **** Hehe, ja den prossen er irreternede og tidkrevende. Jeg slet med et defekt nettverkskort. Det førte til at de byttet ut hele hovedkortet slik at jeg fikk beholde filer osv. Det samme vil de sannsynligvis gjøre med din også. Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 skulle vell heller bare sklidd på isen og "mistet" den :/ å være ærlig er så irriterende nån ganger jeg får vell bare gå igjennom systemet med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå