Gå til innhold

DVD-R Rippe program?


Anbefalte innlegg

Hey, er på utkikk etter ett DVD-R rikke program som ripper filmer til .iso eller .img file eller noe lignende?

 

Det jeg bruker idag (AnyDVD) ripper filmene fint men de kommer på 7-8.5 GB pr rip (Og da har jeg fjæret reklame før filmen)

 

Ser jo filmer andre steder på 3.5-4.7 GB i like god kvalitet..

 

 

Hva skyldes dette eventuelt ett annet rippe program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD Shrink er et av de beste programmene. Fungerer helt perfekt, er gratis og gjør 8-9gbs dvd'er om til >4,7 så kan du brenne dem ut selv.

 

Noen dvd'er kommer med kopisperre som den ikke klarer, for eksempel sony dvd'er. Da bruker jeg først DVDFab Decrypter for å kopiere dvd'en over på harddisk, så bruker jeg DVD Shrink etter det for å komprimiere. Anbefales!

Lenke til kommentar

Nå kommer jeg til å få endel folk på nakken, men dvd shrink er ikke spesielt bra.

 

Brukergrensesnittet er bra, det er et enkelt program, men desverre så blir ikke kvaliteten på det ferdige produktet like bra når man komprimerer store filer.

 

For å få god kvalitet så anbefales dvdrebuilder og evt. CCE enkoding.

Nå skal jeg ikke linke eller oppfordre til piratkopiering, men det er en grunn til at det blir brukt dvdrebulder/CCE og ikke dvd shrink på utgivlesene.

Lenke til kommentar
Brukergrensesnittet er bra, det er et enkelt program, men desverre så blir ikke kvaliteten på det ferdige produktet like bra når man komprimerer store filer.

Bra å få kritikk på programmet. På hvilken måte er kvaliteten dårlig? Jeg synes selv resultatet blir bra, når jeg har spillt dvd i halv størrelse fra DVD Shrink på tv og surround, slik som jeg så det ble det ikke noen forskjell, men jeg legger kanskje ikke merke til detaljene like bra.

Lenke til kommentar

Spørs akkurat hva slags tv man ser filmen på også da. Man merker det lettere på en stor skjerm. Sitter på en 42" her hjemme og på endel filmer så ser vi tydelig forskjell på filmer komprimert med dvd shrink kontra dvdrebuilder. Her ser vi forskjell i skarphet og detaljer ihvertfall.

 

Men skulle vel bare mangle om ikke 6 pass encoding med dvdrebuilder som tar noen timer ikke skulle bli bedre enn noe som er komprimert på 10 min.

Lenke til kommentar

hvordan får jeg filmen brent ut etter at jeg har rippet den med DVDFab?

Får bare brent den ut som 2 mapper, en til lyd og en til bildet...

 

Problemet mitt er at når jeg gir en cd/dvd til mine småsøsken, har de en lei uvane med å stripe opp cd'en slik den er uleselig, derfor har jeg begynt å kopiere det jeg gir til dem og gir dem kopien, men jeg får ikke til å brenne ut dvd'en slik at dvd spilleren tar dem, blir som sagt over 2 mapper, en til videoen og en til lyden. hva kan gjøres?

 

Blir takknemmelig for svar :)

 

mvh

Tord

Endret av tord69
Lenke til kommentar

DVD'er er lagd slik at en mappe er for lyd og en for video. Dette ser du tydelig om du velger "DVD VIDEO" i Nero. Da får du automatisk opp disse to mappene uten at du kan fjerne noen. CD'er er vanligvis på 700mb og disse kan ikke brukes til dvd og DVD Fab Decrypter. Samtidig er DVD Fab Decrypter ikke noe komprimeringsprogram, den tar bare dvd-filmen og kopierer over til harddisk samtidig som den fjerner alle kopisperrer. Vanlig dvd har en størrelse på 4,7 GB så da må du komprimere dvd-filene til under halvparten, siden slike filmer oftest ligger på 8-9GB.

Lenke til kommentar

jaja, greit nok...

men, jeg brukte DVDSHRINK til å komprimere og brenne ut med, det gikk med en film, men den ble ganske dårlig, hakket som bare fy...

Hvilket program kan jeg bruke for å unngå at det hakker?

finnes det enkle program som ikke bruker 20timer på å komprimere og brenne som det blir brukbar kvalitet på?

Lenke til kommentar
Hey, er på utkikk etter ett DVD-R rikke program som ripper filmer til .iso eller .img file eller noe lignende?

 

Det jeg bruker idag (AnyDVD) ripper filmene fint men de kommer på 7-8.5 GB pr rip (Og da har jeg fjæret reklame før filmen)

 

Ser jo filmer andre steder på 3.5-4.7 GB i like god kvalitet..

 

 

Hva skyldes dette eventuelt ett annet rippe program?

ImgBurn, både brenne og rippe imagefiler.

Lenke til kommentar
jaja, greit nok...

men, jeg brukte DVDSHRINK til å komprimere og brenne ut med, det gikk med en film, men den ble ganske dårlig, hakket som bare fy...

Hvilket program kan jeg bruke for å unngå at det hakker?

finnes det enkle program som ikke bruker 20timer på å komprimere og brenne som det blir brukbar kvalitet på?

 

 

Dvdrebuilder bruker alt fra 2-4 timer her, og da sitter jeg på en maskin som ikke er nyest heller (AMD Athlon 64 X2 5600+)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...