Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samme problem, som alltid.

Gjest Samme problem, som alltid.

Anbefalte innlegg

Gjest Samme problem, som alltid.

Hallo, jeg poster som anonym fordi jeg har noen venner her inne som jeg ikke vil skal få greier på ting som dette.

Det har seg sånn, at jeg har likt ei jente i 6 måneder. Det startet med uskyldig msn talk, endte opp med å bli bestevennen hennes. Jeg har prøvd å fortelle henne hva jeg føler, men hun sier hun ikke liker meg som en kjæreste, men som venn. Jeg vet det er lurt av meg og bare godta det og prøve å komme over henne, men hun er så herlig.

Det går ikke en dag når jeg ikke tenker på henne, og når jeg er med henne bygger det seg opp igjen. Men jeg vil ikke la vær å være med henne. Jeg tror jeg elsker henne. Forteller ikke alle detaljer med hvor perfekt hun er fordi det er åpenbart hva jeg føler.

Synet mitt på seksualitet har HELT forandret seg. Før henne var det; "Sex høres drit deilig ut" - til .. "Jeg trenger ikke ha sex med deg". Hun er sinsykt sexy og fin, men det er ikke det jeg har sett på. Det er helt rart, for vanligvis ser jeg alltid på det først, (hvem er attraktiv og hvem er ikke) - alt jeg tenker på er at henne vil ha som kjæreste, og ingenting annet. Sex kan bare forsvinne hvis nødvendig, kan vente en evighet.

Poenget mitt er; skal jeg vente? Hvor lenge? 3 år? For at hun skal begynne å like meg? - Skal jeg få henne sjalu, for hun er "tiltrukket av det hun ikke kan få (sitat av henne)."

Jeg tenker på henne hver dag, hun er den rette, det vet jeg. Men bestevenner holder meg litt knust.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager å måtte si det, men du er havnet i LJBF-sonen. Eller på norsk, du har havnet i kategorien for LaOssBareVæreVenner(LetsJustBeFriends).

Ut i fra hva du skriver og hvor forholdet deres er så virker det som om du har siklet etter henne som ei bikkje. Noe dessverre mange mannfolk gjør. Og om du ikke innser dette og gjør noe med det så vil du alltid være der i vennesonen. Skulle det skje noe i mellom dere så vet hun at det er hun som har kontrollen og kan diktere hva og når.

Dette må du snu fortest mulig. Men det er jo ikke enkelt når man er forelsket. Det forstår eg veldig godt. Men du må gjøre deg til premien. Hun må forstå at du har andre ting å gjøre, andre venner å være med og ikke minst, andre jenter å være med. Dersom du spiller kortene dine rett der vil du kanskje kunne signalisere at du ikke er på jakt etter ei besteveninne. Første steget du bør ta er å kutte all kontakt med henne i et par måneder. Dersom hun tar kontakt med deg i denne perioden, husk at du er premien. Om ikke, når du så prøver igjen etter noen måneder kan du ha kommet deg ut av vennekategorien og får en ny tjangs. Kanskje :)

Lykke til! :)

Og ja, eg vet dette er veldig generalisert, men eg vet lite om trådstarter og ingenting om jenta. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser hva dere mener, men hun er min bestevenn, hun sier det selv. Hvis jeg ikke skriver til henne på 2 dager sier hun at hun savner meg. Og at hun går gal. Det høres kanskje ut som hun liker meg, men det gjør hun altså ikke. Er det noe alternativt? For jeg ELSKER å være med henne, og jeg sikler aldri. ;-)

Lenke til kommentar
Gjest samme problem, som alltid
Jeg ser hva dere mener, men hun er min bestevenn, hun sier det selv. Hvis jeg ikke skriver til henne på 2 dager sier hun at hun savner meg. Og at hun går gal. Det høres kanskje ut som hun liker meg, men det gjør hun altså ikke. Er det noe alternativt? For jeg ELSKER å være med henne, og jeg sikler aldri. ;-)
(Hilsen "samme problem, som alltid")
Lenke til kommentar

"GEORGE: Well it's over. It's definitely over.

JERRY: She broke up with you?

GEORGE: No, but I can tell she's going to. I can sense it. We had this terrible phone conversation.

I was so nervous before I called I made up this whole list of things to talk about.

JERRY: What was on the list?

GEORGE: Let's see, How I'm very good at going in reverse in my car, why isn't Postum a more popular drink,

JERRY: Yeah, Postum is under-ratted,

GEORGE: Anyway there was all this tension. I asked her if she wanted to go out to dinner and she said

"no, maybe we could get together for lunch." You know what that means.

JERRY: What's wrong with lunch?

GEORGE: Lunch is fine at the beginning then you move on to dinner. you don't move back to lunch. It's like being demoted.

I'll never do another crossword puzzle with her again. I know it.

KRAMER: I like the Jumble You ever do the Jumble?

GEORGE: I have no power Do you understand? I need hand. I have no hand.

KRAMER: Break up with her

GEORGE: What?

KRAMER: You break up with her. You reverse everything that way.

JERRY: A preemptive breakup.

GEORGE: A preemptive breakup. This is an incredible idea. I got nothing to lose.

We either break up which she would do anyway but at least I go out with some

Dignity. Completely turn the tables. It's absolutely brilliant.

[MONKS]

GEORGE: So, I am have to going to break up with you.

NOEL: You're breaking up with me?

GEORGE: I, ... am breaking up with, ... you.

NOEL: Wow.

GEORGE: Shocked?

NOEL: I really am.

GEORGE: Never expected this did you?

NOEL: I thought everything was fine.

GEORGE: Well, live and learn.

NOEL: I don't understand. You're breaking up with me. Didn't we have fun doing the crossword puzzles?

GEORGE: Kind of.

NOEL: I'm very confused.

GEORGE: Well, I didn't mean to hurt you kid.

NOEL: I thought,...

GEORGE: Now, stop it ...

NOEL: What do you want, I can make you happy.

GEORGE: When you're playing the piano do you think about me?

NOEL: I don't know.

GEORGE: This is what I'm talking about.

NOEL: OK, I'll think about you.

GEORGE: All the time.

NOEL: All the time? ... OK, All the time.

GEORGE: I can't hear you.

NOEL: All the time. ALL THE TIME.

GEORGE: See, It's not so hard. "

- sitat fra: http://www.seinfeldscripts.com/ThePezDispenser.htm

Gjør det slutt med henne.. Bare si at Dere ikke kan være venner lenger - du har ikke tid til henne - du er for opptatt - hun er for kjedelig.. - hun er for uinteressant...(!).. Få henne til og virkelig arbeide for å beholde deg! Good Luck!

edit: Ikke for brutalt altså.. Mer sånn: "Beeklaaager, men jeg kan desverre ikke....".

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Pass på så du ikke sårer henne da, noe som skjer hvis du plutselig skifter helt og ikke vil være venner mer som andre her foreslår. Tror ikke det er noe suksee.

Men er enig i at du må ha mindre kontakt med henne, og mer kontakt med andre jenter/venner, vær mye mer opptatt og kostbar i den forstand at du ikke alltid har tid til henne.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Damer er ofte ute etter det samme som mannfolk. Og ærlighet kan overraske positivt :)

Men nå vil eg ikke foreslå det i dette tilfellet. Du må ut av vennekategorien. Du må få henne til å se på deg som mulig kjærestemateriale og deretter må du få hun til å jobbe for det.

Lenke til kommentar

Dama kommer til å ødelegge deg, hvis du fortsetter i samme sporet.

FORSLAG:

Si til henne at du er ufattelig glad i henne og at hun betyr utrolig mye for deg, men at du ikke klarer å være bare en venn, og derfor mener at det er best om dere ikke er så mye sammen lenger. Deretter kutter du all kontakt. Hun vil savne deg, spørsmålet er bare om det vil vekke noen nye og sterkere følelser rettet mot deg.

Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Sorry man, men hun kommer mest sannsynlig aldri til å bli forelsket deg.

Jenter er rare, ekstremt rare. Det virker som om de kun vil ha deg når de ikke kan få deg.

Så jeg vil ikke si det er over, med mindre han fortsetter i samme sporet, og kun nøyer seg med å være vennen hennes.

Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å like deg, men hvem vet hvilke følelser savnet bringer med seg :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg er jente. Jeg vet hvordan det er.

Man kan godt være venner før man blir sammen, men det er sånn at enten så er han potensiell kjæreste eller så er han ikke det. Det merker man nesten med én gang, og kan sjelden endres. I hvert fall ikke den veien.

Selv om du er jente, betyr ikke det at du kan snakke for alle jenter(prøver ikke å fornerme deg :p)

Av erfaring vet jeg at jenter fort kan ombestemme seg, og det ganske raskt, hvis "situasjonen" forandrer seg.

Lenke til kommentar

Så klart jeg ikke kan det.

Men ofte er det slik at jenter tidlig vet om denne mannen er potensiell eller ikke. Det er sikkert slik for mange gutter også.

Han har vært forelska i henne i 6 mnd. Det har hun sikkert merka. Mest sannsynlig finner hun ham litt plagsom eller innpåsliten. Det er typisk gutter å se på filmer som "JUST FRIENDS" og tro at de kan komme seg ut av "The friend Zone". For det er det nemmelig ikke alle gutter som kan. Det holder ikke å kjøpr nye klær og slanke seg litt IRL.

Endret av Fagerhaug2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...