Gå til innhold

Å vise korrupte bilder

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

hadde PC-en til tante innom jobben for å ta en formatering og re-installering av OS'et. Dette går som vanlig på skinner, men tror du ikke den forbanna svitsjen på kontoret kuker til hele filkopieringen, slik at bildene jeg tok backup av før formateringen bare ble 50%, dvs. at på 'Mine bilder' så er det ca 50% av bildene som kan beskues. Resten vil ikke åpnes.

Filnavnene er riktige, de ligger i riktige mapper og de har den størrelsen de skal ha, men noen vil bare ikke åpnes. Får heller ikke miniatyrbildet av bildene opp.

Når jeg tok backup av bildene før formateringen, så flyttet jeg dem over på en server jeg har på kontoret. Det har i ettertid vist seg at porten som serveren stod på harket når jeg kopierte filene, så det er derfor bildene har blitt korupt. Jeg sjekka bare at "Mine Bilder" mappa var så stor som originalen. Jeg gikk ikke over bildene for å se at de var i orden, så nå sitter jeg med 50-70 bilder som må gjennopprettes fordi de ikke kan åpnes i noen av programmene som Windows XP har pre-installert.

Noen som har kan tipse om en enkel gjennopprettings-software jeg kan bruke for å få fram bildene igjen? Hadde alle bildene vært på 0byte, hadde jeg gitt opp, men siden flere av dem er på 5-6 mb så er det jo sikkert bare snakk om bagateller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen feilmelding, sånnsett.

Filstørrelsen er normal, men jeg ser ingen miniatyrbilder av bildene.

Når jeg prøver å åpne i Windows XP sin standard-bildeviser, så får jeg bare melding om at det ikke finnes noen bilder å vise.

Å åpne bildet i paint blir etterfulgt av en melding om at filen ikke er en gyldig bmp-fil ... Ikke det at den trenger å være BMP for å kunne åpnes i paint ... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...