ukjentbrukergitt Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 jeg tok lappen i juli i år, men har ikke S på førerkortet mitt med snøscooter bilde. Har jeg lappen for snøscooter siden jeg har klasse B? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Var det ikkje i 2006 dei slutta med det? Dei som tok lappen i 2005 eller tidlegare har traktor og snøscooter? Eventuelt at det var 2004 og 2005. Endret 26. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 hvordan kan man få lappen da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ta førerkortopplæring på same vis som til bil. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 tok man lappen på bil før 1 juli 2006, fikk man med snøscooter å moped. etter det får man bare moped. tok man traktorlappen før 1/7 05, fikk man også med snøscooter. før 2004 fikk man med traktor-lappen på bil-lappen, å før 1998 fikk man liten lastebil med på kjøpet når man tok bil-lappen. å fram til 1979 var det vel, så fikk man A1,BE,C1E,M,S og T bare ved å kjøre opp på bil. og før 1967 var et sertfikat et sertfikat, så da kjørte man opp på bil, å kunne kjøre både buss og vogntog etterpå. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 tok man lappen på bil før 1 juli 2006, fikk man med snøscooter å moped. etter det får man bare moped. tok man traktorlappen før 1/7 05, fikk man også med snøscooter. før 2004 fikk man med traktor-lappen på bil-lappen, å før 1998 fikk man liten lastebil med på kjøpet når man tok bil-lappen. å fram til 1979 var det vel, så fikk man A1,BE,C1E,M,S og T bare ved å kjøre opp på bil. og før 1967 var et sertfikat et sertfikat, så da kjørte man opp på bil, å kunne kjøre både buss og vogntog etterpå. Jeg kjørte opp i juni 03 og det står bare B på lappen min. Men dette var en periode med mye fram og tilbake om de skulle skrivepå alle klassene. En jeg kjenner som kjørte opp 3mnd etter meg i 03 har bmst Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 tok man lappen på bil før 1 juli 2006, fikk man med snøscooter å moped. etter det får man bare moped. tok man traktorlappen før 1/7 05, fikk man også med snøscooter. før 2004 fikk man med traktor-lappen på bil-lappen, å før 1998 fikk man liten lastebil med på kjøpet når man tok bil-lappen. å fram til 1979 var det vel, så fikk man A1,BE,C1E,M,S og T bare ved å kjøre opp på bil. og før 1967 var et sertfikat et sertfikat, så da kjørte man opp på bil, å kunne kjøre både buss og vogntog etterpå. Jeg kjørte opp i juni 03 og det står bare B på lappen min. Men dette var en periode med mye fram og tilbake om de skulle skrivepå alle klassene. En jeg kjenner som kjørte opp 3mnd etter meg i 03 har bmst Det har du å, men er litt ymse å dem har giddi å skrive på mellom tidene. Om du fornyer førerkortet på biltilsynet nå, ville du fått tilbake ett hvor det sto BMST Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 lite interessant å vite om hvordan ting vari fjor da...... Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 tok man lappen på bil før 1 juli 2006, fikk man med snøscooter å moped. etter det får man bare moped. tok man traktorlappen før 1/7 05, fikk man også med snøscooter. før 2004 fikk man med traktor-lappen på bil-lappen, å før 1998 fikk man liten lastebil med på kjøpet når man tok bil-lappen. å fram til 1979 var det vel, så fikk man A1,BE,C1E,M,S og T bare ved å kjøre opp på bil. og før 1967 var et sertfikat et sertfikat, så da kjørte man opp på bil, å kunne kjøre både buss og vogntog etterpå. Det der er ganske drøyt å tenke på sånn i ettertid. Jeg er glad de har gjort alt rundt lappen osv strengere, og framover blir det enda verre. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg er glad de har gjort alt rundt lappen osv strengere, og framover blir det enda verre. "Jasså, du kjørte opp med en Golf, ja, riktig. Håper du er klar over at en Passat blir litt større enn du har lov til å kjøre da, ja ..?" Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hehe, da hadde vel alle endt opp med å kjøre opp med en dodge ram Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) tok førerkort i 2002, og på det førerkortet jeg fikk da jeg tok lappen står det bare B, så mista jeg det (og fant det igjen senere) og bestilte meg nytt, og på det står det B M S T Endret 30. desember 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Err, da må det ha skjedd noe feil et sted? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) grunnen er vel som han over meg her skrev: Jeg kjørte opp i juni 03 og det står bare B på lappen min. Men dette var en periode med mye fram og tilbake om de skulle skrivepå alle klassene. En jeg kjenner som kjørte opp 3mnd etter meg i 03 har bmst Endret 31. desember 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg har ABEC1E, må jeg ha med MST da? Eller er M med i A, og S og T med i B? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 regner da med M er med i A, usikker på om S og T er med i B Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har ABEC1E, må jeg ha med MST da? Eller er M med i A, og S og T med i B? Kommer an på når du tok klasse B. Før 01/01/05 var både T og S inkludert. Mulig S var med på billappen noe lengre enn T. Når du har tatt BE, så har du forsåvidt uansett T, men kanskje med noen litt ugreie vekt og hastighetsbegrensninger som de med klasse B eldre enn 2005 slapp unna. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har ABEC1E, må jeg ha med MST da? Eller er M med i A, og S og T med i B? Både A og B dekker M, siden du har et gammalt sertfikat dekker de også S, og B dekker T siden det er et gammalt sertfikat. Når du nå i løpet av de neste 9 måndene fornyer førerkortet ditt (noe du bør gjøre for å bevare yrkessjåførkompetansen din), vil du antakligvis få trykket på MST. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har ABEC1E, må jeg ha med MST da? Eller er M med i A, og S og T med i B? Både A og B dekker M, siden du har et gammalt sertfikat dekker de også S, og B dekker T siden det er et gammalt sertfikat. Når du nå i løpet av de neste 9 måndene fornyer førerkortet ditt (noe du bør gjøre for å bevare yrkessjåførkompetansen din), vil du antakligvis få trykket på MST. Skal passe på å få med MST når jeg fornyer C1E neste gang. Må jeg gjøre noe i løpet av 9 mndr? Min C1E er gyldig til 2011. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå