GrusommeGabriel Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei. Jeg tenkte å kjøpe meg denne skjermen BenQ E2200HD. Og lurte på om hvis jeg bruker HDMI ut på xbox'en min og inn i skjermen kan jeg da ta lyd ut fra skjermen via 3.5mm jacken på den? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Den skjermen har vel ikke høyttalere? Men du kan vel ta lyd ut fra xboxen. Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Det var jo egentlig det jeg spurte om.... Hvis jeg tar lyd fra xboxen og inn i skjermen via HDMI kan jeg da ta lyden vidrere ut fra skjermen med 3.50mm jacken Endret 26. desember 2008 av GrusommeGabriel Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Ja, men du kan vel ikke ta ut lyden fra skjermen, for den har ikke lyd. Men hvis skjermen hadde hatt høyttalere, kunne den hatt 3.5mm head phone jack, og da kunne du tatt lyden videre. Fant ikke noe om noe 3.5mm greier isted, nvm me. Endret 26. desember 2008 av Ståle Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 En skjerm trenger ikke høytalere for å vidresende lyd... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Sidan det står i spesifikasjonane at den har utgang til høgttalarane må ein kunne anta at det stemmer. Om det er digital eller analog utgang står det lite om, men om det er ein analog må det være ein DAC inni der ein plass (lydkort). I så fall skal det gå fint å hente lyd frå skjermen, men dette står sikkert forklart i brukarmanualen til skjermen. Edit: Var visst utvida info der ja. Står det er: 1 x lydinngang - minijack 3,5 mm ¦ 1 x hodetelefoner - stereo minijack 3,5 mm I så fall antar eg at du kan sende lyden inn på inngangen og hente den ut på utgangen og at du ikkje kan sende lyd via HDMI og hente ut på 3,5mm minijack. Men som sagt, det står sikkert forklart i manualen. Endret 26. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) ok hmmm. det kan bli et problem siden xboxen min ikke har egen lydutgang bare via AV/Composit saken eller HDMI Endret 26. desember 2008 av GrusommeGabriel Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du kan bruke AV-kabelen til Xbox-en og plugge i ein kabel frå hunn-phono til han minijack: Kva skal du kople til forresten? Det er ikkje så mykje kraft i Xbox-en, eg har ganske greit volum med ein 5 meter lang kabel og eit par øyreproppar med låg motstand. Du bør helst få det gjennom ein forsterkar eller liknande som kan forsterke og justere volumet. Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Ja jeg tenkte på det men det som er problemet er at når jeg har i HDMI kabelen går det ikke å ha i AV connectoren fordi det ikke er plass :S Endret 26. desember 2008 av GrusommeGabriel Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Aha, du har ein sånn modell ja. I så fall kan jo dette være eit alternativ: Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Skal se om jeg finner noe i manualen... Endret 27. desember 2008 av GrusommeGabriel Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Tror min halvbror har gjort dette Send PM til WD40 Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Takk... skal prøve det Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Fant dette i manualen "HDMI-lydbryter" - Når denne funksjonen er aktivert, vil HDMI-porten være i inndatalydens valgløkke. I motsatt fall kan HDMI bare velges av inndatavelg eller av hurtigtast. høres ut som at jeg kan bruke lyd ut når den kommer på HDMI?? fant også______________________ Lydvalg: Lar brukere velge lydkildene eller lar skjermen oppdage dem automatisk Velg mellom: • PC-lyd • HDMI-lyd • Auto-detekter Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Fikk svar fra BenQ Support.... This monitor cant take in the sound trough HDMI. så da er den saken klar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Som antatt, då er jo den saken grei. Har du vurdert å sprette opp Xbox-pluggen? Er ikkje noko problem det egentleg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå