Gå til innhold

[Løst]Lyd ut fra skjerm med HDMI?

GrusommeGabriel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men du kan vel ikke ta ut lyden fra skjermen, for den har ikke lyd. Men hvis skjermen hadde hatt høyttalere, kunne den hatt 3.5mm head phone jack, og da kunne du tatt lyden videre.

Fant ikke noe om noe 3.5mm greier isted, nvm me.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Sidan det står i spesifikasjonane at den har utgang til høgttalarane må ein kunne anta at det stemmer. Om det er digital eller analog utgang står det lite om, men om det er ein analog må det være ein DAC inni der ein plass (lydkort).

I så fall skal det gå fint å hente lyd frå skjermen, men dette står sikkert forklart i brukarmanualen til skjermen.

Edit: Var visst utvida info der ja. Står det er: 1 x lydinngang - minijack 3,5 mm ¦ 1 x hodetelefoner - stereo minijack 3,5 mm

I så fall antar eg at du kan sende lyden inn på inngangen og hente den ut på utgangen og at du ikkje kan sende lyd via HDMI og hente ut på 3,5mm minijack. Men som sagt, det står sikkert forklart i manualen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Du kan bruke AV-kabelen til Xbox-en og plugge i ein kabel frå hunn-phono til han minijack:

g_46000527.jpg

Kva skal du kople til forresten? Det er ikkje så mykje kraft i Xbox-en, eg har ganske greit volum med ein 5 meter lang kabel og eit par øyreproppar med låg motstand. Du bør helst få det gjennom ein forsterkar eller liknande som kan forsterke og justere volumet.

Lenke til kommentar

Fant dette i manualen "HDMI-lydbryter" - Når denne funksjonen er

aktivert, vil HDMI-porten være i inndatalydens valgløkke. I motsatt fall kan HDMI bare velges av inndatavelg eller av hurtigtast.

høres ut som at jeg kan bruke lyd ut når den kommer på HDMI??

fant også______________________

Lydvalg:

Lar brukere velge lydkildene

eller lar skjermen oppdage

dem automatisk

Velg mellom:

• PC-lyd

• HDMI-lyd

• Auto-detekter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...