In Ter Face Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Er det lov for et utested å ha vakter i døren som er under 18 år? Tenker da på utesteder med ølservering, ikke spritservering. Har søkt litt rundt for å finne svar på dette, men fant bare alkoholloven som sier hvor gammel bartenderne må være. Jeg tror at det må være ulovlig å ha vakter under 18 siden det er de som sjekker om personen er gammel nok til å komme inn, og da kjøpe øl siden utestedet ikke har sjekk av leg ved baren. Noen som kan gi meg svar på dette? Endret 26. desember 2008 av JKDahl Lenke til kommentar
Tobias_usa Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 der jeg bor har vi vakter under 18.... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du må være over 18, men jeg kjenner en som var 17 da han første gang var dørvakt. ^^ Du må enten godprate med sjefen eller så må du være over 18 Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Kjenner til en del tilfeller der dette har hendt her og, derfor jeg spør. Kommer nok nå til å anmelde stedet. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Lite kjipt da? Noen spesiell grunn til at du vil anmelde, eller er det for pur faen? Endret 27. desember 2008 av slux Lenke til kommentar
Benor Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Ja, man skal være over 18. Men ser ofte det at 16-åringer både er dørvakter og skjenker og serverer på utesteder... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Noen som kan fortelle meg hvilken lov de henviser til når de mener at det er ulovlig med vakter under 18? Det er ulovlig å servere når du er under 18, det vet jeg, men all den tid det ikke er ulovlig å ha mindreårige tilstede i et lokale, og eierne selv velger hvorvidt de vil ha aldersgrense for å komme til i baren, for å komme inn i lokalet eller andre ordninger for å forhindre at mindreårige blir servert alkohol, hvorfor er det da ulovlig med vakter som er under 18? Er det en lov som sier at du som umyndig ikke kan bli delegert eiers rettigheter? Kan ikke broren min nekte noen adgang til huset mitt? Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 I politiets retningslinjer for godkjenning av ordensvakter er det satt 18 års aldersgrense. Politiet viser her til aldersgrensen i lov om vaktvirksomhet § 7 1 ledd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå