Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersgrense; vakter på utested

In Ter Face

Anbefalte innlegg

Er det lov for et utested å ha vakter i døren som er under 18 år? Tenker da på utesteder med ølservering, ikke spritservering.

Har søkt litt rundt for å finne svar på dette, men fant bare alkoholloven som sier hvor gammel bartenderne må være.

Jeg tror at det må være ulovlig å ha vakter under 18 siden det er de som sjekker om personen er gammel nok til å komme inn, og da kjøpe øl siden utestedet ikke har sjekk av leg ved baren.

Noen som kan gi meg svar på dette?

Endret av JKDahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan fortelle meg hvilken lov de henviser til når de mener at det er ulovlig med vakter under 18? Det er ulovlig å servere når du er under 18, det vet jeg, men all den tid det ikke er ulovlig å ha mindreårige tilstede i et lokale, og eierne selv velger hvorvidt de vil ha aldersgrense for å komme til i baren, for å komme inn i lokalet eller andre ordninger for å forhindre at mindreårige blir servert alkohol, hvorfor er det da ulovlig med vakter som er under 18? Er det en lov som sier at du som umyndig ikke kan bli delegert eiers rettigheter? Kan ikke broren min nekte noen adgang til huset mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...