Gå til innhold

HP 850, Olympus 750 eller noe annet????

Anbefalte innlegg

HP, Olympus eller..??

Skal nå kjøpe meg et Digitalkamera

Har sett på HP 850 og Olympus 750 ultra zoom.

Ønsker god Zoom, høy oppløsning > 3000

godt batteri, helst oppladbar. Brukervennlig.

Hvilke kamera vil DU foretrekke?

:roll::yes::p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omkring C750 kan du læse en test på http://www.imaging-resource.com/NEWS.HTM.

De er den første og indtil videre eneste side med en komplet test baseret på en prototype. Der er også billeder taget med kameraet.

På akameras side kan du læse en meget god og grundig test af HP850. Der kan du også finde links til andre tests af dette kamera.

En væsentlig forskel på de to kameraer er manuelle indstillinger. C750 har stort set alt hvad man kan ønske sig af manuelle indstillinger, hvorimod HP850 har et mere begrænset udvalg. Så hvis du primært ønsker et point and shoot er er HP nok det bedste valg. Prisen er også meget gunstig. Jeg har set den på www.edbpriser.dk til under 4000 danske kroner. Det er rigtig meget kamera for pengene.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt meg en C-750, men når den ble utsatt til august, begynte jeg å se på C-730. Og det som har skremt meg litt nå er bildekvaliteten. Så langt har jeg sjekket mot Canon S45 og mot HP850, og begge har mindre støy, Canon er ekstremt bra, HP er også bra, men Olympus kameraene har mye støy.

Se på disse bildene, jeg syns olympus virker skuffende dårlig - noen som vet mer om dette ?

[linker fjernet på oppfordring fra moderator]

Jeg har sett på mange bilder og støyen virker å være der hele tiden.

Lenke til kommentar

Hej

Det er korrekt at Olympus generelt har mere billedstøj end andre kameraer. Lige præcist hvad det skyldes kan jeg ikke svare på. Men det har i hvert fald ført til, at jeg har valgt at købe mig en Canon G3 lige så snart jeg har pengene til det. Og ønsker man mere zoom, kan der købes extra telelinser til Canon G3, så den går helt op til 10 x zoom. Altså det samme som Olympus C730, C740 og C750.

Lenke til kommentar

Noen har trøbbel med støyen ja. Men jeg vet også at endel folk digger kameraet. Og jeg vet at det er fullt mulig å få flotte bilder uten støy. Hvis du vil se eksempler på flere bilder kan du sjekke disse:

http://www.mydigishots.com/

Alle er tatt med C-730UZ. (men det er ikke jeg som har tatt dem altså)

Det er ikke noe point-and-shoot-kamera, og med Auto mode kan bildene bli dårlige. Men du har nok av manuelle innstillinger som gjør det fullt mulig å få flotte bilder..

Likevel, kameraet er nok først og fremst beregnet på å ta bilder utendørs. Så hvilket kamera du skal velge er avhengig av hva du skal bruke det til.

Lenke til kommentar
Noen har trøbbel med støyen ja. Men jeg vet også at endel folk digger kameraet. Og jeg vet at det er fullt mulig å få flotte bilder uten støy. Hvis du vil se eksempler på flere bilder kan du sjekke disse:

http://www.mydigishots.com/

Alle er tatt med C-730UZ. (men det er ikke jeg som har tatt dem altså)

Det er ikke noe point-and-shoot-kamera, og med Auto mode kan bildene bli dårlige. Men du har nok av manuelle innstillinger som gjør det fullt mulig å få flotte bilder..

Likevel, kameraet er nok først og fremst beregnet på å ta bilder utendørs. Så hvilket kamera du skal velge er avhengig av hva du skal bruke det til.

Fine bilder, men de er i veldig lav oppløsning, og til tross for det kan man faktisk også se støyen i disse bildene. Mulig jeg er paranoid her men...

Jeg la ikke merke til støyen i starten, men når jeg leste noen klagde over det og tok en nærmere titt på bilder som man kan sammenligne med andre kameraer er det jo ikke tvil om at det er mer støy, og nå ser jeg den nesten hele tiden :(

Jeg har veldig lyst på dette kameraet, men er redd dette kommer til å plage meg.

Har også vanskelig for å finne noe annet kamera som passer, så langt har jeg bare HP850 og Fuji 3800 som alternativ, men fuji har vel ikke noe spesielt bedre bildekvalitet og er vel generelt en del dårligere kamera, HP kamera har bedre bilde, men jeg er usikker på EVF duger og liker designet dårligere.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si at støyen på de bildene plager meg særlig. Og ved utskrift blir det ihvertfall umulig å se..

Du har nok rett, men jeg har studert litt nå på Imaging Resource og det viser seg at C-750 har mindre støy enn C-730, og at C-740 muligens er hakket bedre enn C-750 igjen, disse testene er gjordt på pre-production kamera da men..

Lenke til kommentar
HP kamera har bedre bilde, men jeg er usikker på EVF duger og liker designet dårligere.

Ingen LCD-søkere eller skjermer er så gode at man lett kan vurdere skarpheten i bildet. Søkeren brukes da først og fremst for å vurdere komponere bildet.

Et med problem med mange kameraer med elektroniske søkere er at det er vanskelig å se motivet skikkelig i svakt lys. HP 850 er det i særklasse beste kameraet jeg har prøvd i slike forhold, pga. usedvanlige kraftig signalforsterking.

Jeg ville ikke vært redd for å kjøpe HP 850 pga. LCD-skjermen og søkeren til kameraet.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...