SunnyCloud Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Jeg ønsker å kable sammen pc og PS3. Begge har kablet forbindelse til nettet (jeg ønsker ikke et trådløst alternativ). Hvilken kabel trenger jeg til dette? Gjelder dette kun ved trådløst nettverk? Endret 26. desember 2008 av byredyre Lenke til kommentar
joestone Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fins det i det hele tatt? I så fall ville jeg også hatt en Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Antar at du i likhet med 2 stk PCer koblet mot hverandre må ha en krysset kabel. Edit:Eller vanlig rett kabel gjennom en switch Endret 26. desember 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Fins det i det hele tatt? I så fall ville jeg også hatt en Vet foreløpig ikke hva krysset kabel er (nå er det leggetid), men jeg googla "krysset kabel" og fant denne: http://forumet.no/index.php?showtopic=57742 Skal prøve å finne ut av det i morgen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hvis begge er koblet til nettet via en felles router så behøver du ikke gjøre noe mere for at du skal kunne bruke lokal server etc. Har samme løsning selv og bruker TVersity server for å streame video, musikk etc fra PC til PS3. Det er ikke behov for krysset kabel uansett siden PS3 har Gigabit switch med autosensing av rett/krysset kabel. Med Cat5e får du inntil 1Gbit overføringshastighet dersom alle portene underveis støtter Gbit. DLNA funker med kablet nett. Mediaserverne kommer opp automatisk på PS3. Endret 26. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nye nettverkskort (fra sånn ca. når gigabitkort kom) så slipper man krysset kabel, siden nettverkskortene gjør dette selv nå. Man kan brukte en helt vanlig nettverkskabel. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 DLNA funker med kablet nett. Mediaserverne kommer opp automatisk på PS3. Problemet er bare at mediaserveren ikke kommer opp. Man kan brukte en helt vanlig nettverkskabel. Hvor skal denne gå? Mellom pc og PS3? Jeg har ikke router, men en switch som er koblet til nettet. Utfra denne har jeg koblet til tv, pc og PS3. Min pc har bare en utgang for nett, det har vel PS3 og? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Om du allerede har en switch i mellom, så trenger du ikke å trekke flere kabler. Men løsning på problemet ditt har jeg ikke. Får alle enheter ipadresse? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Men switch og separate internett-ipadresser så vil ikke DLNA fungere tipper jeg. Skaff deg en router så får du et felles nettverk med Gigabit eller 100Mbit lokalt mellom PS3 og PC. Du vil med denne løsningen få både LAN og internett på samme port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå