sannheten_666 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Heisann! Jeg har nettopp satt opp et nettverk bestående av en router (Zyxel wall2) og trådløse aksesspunkter (Cisco Aironet 521G). Alt fungerer slik det skal når sikkerheten er slått helt av. Problemet kommer når jeg skal bruke WPA. Når WPA skal settes opp, så ser det ut som at jeg trenger en RADIUS server med en liste over brukere og deres rettigheter. På routeren har jeg mulighet til å sette opp en "local user" list med brukernavn og passord. Jeg har også mulighet til å lage sertifikater og sette den til å koble opp mot en RADIUS server. Problemet mitt er at dette er et par hakk mer avansert enn det jeg er vant til. Jeg har ikke brukt RADIUS tidligere, heller ikke laget slike sertifikater eller vært noe mer dyptgående på WPA enn at man setter opp passordet man vil bruke Er det virkelig ikke mulig å sette opp WPA på vanlig, enkel måte? Er det noen som kjenner spesifikt til hvordan dette skal gjøres på disse akesspunktene (Cisco aironet 521g), eller som kan forklare litt? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Var ikke så stor interesse for denne, men løsningen fant jeg til slutt allikevel Det var mulig å bruke WPA-PSK og dermed slippe RADIUS. Prosessen var veldig manuell. Det krevde at jeg leste meg opp litt på WPA, kryptering og slikt. Det var ingen steder man "valgte" WPA-PSK, det bare ble slik utifra sikkerhetsinnstillingene jeg satte opp. uansett, hvis noen skulle ha lignende problemer med lignende utstyr, så er det greit å sende meg en PM Endret 31. desember 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå