Gå til innhold

Finne en 4pins til 3pins overgang?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger en slags overgang slik at jeg får koblet til fan-maten jeg har. Er snakk om vifta på cpu kjøleren, den står på 2700rpm nå, og det bråker i det meste. Men jeg klarer ikke å finne det noen plass?

CPU vifta er en 4pins kontakt, fan-mate'n har 3, så jeg trenger en slags overgang.

 

Edit: Skulle vært postet i "kabler" seksjonen(beklager), flyttes gjerne av de med rettigheter til det.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg trenger en slags overgang slik at jeg får koblet til fan-maten jeg har. Er snakk om vifta på cpu kjøleren, den står på 2700rpm nå, og det bråker i det meste. Men jeg klarer ikke å finne det noen plass?

CPU vifta er en 4pins kontakt, fan-mate'n har 3, så jeg trenger en slags overgang.

 

Edit: Skulle vært postet i "kabler" seksjonen(beklager), flyttes gjerne av de med rettigheter til det.

tja du trenger ikke overgang da? bare å koble den rett på 3-pins shitten:)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg trenger en slags overgang slik at jeg får koblet til fan-maten jeg har. Er snakk om vifta på cpu kjøleren, den står på 2700rpm nå, og det bråker i det meste. Men jeg klarer ikke å finne det noen plass?

CPU vifta er en 4pins kontakt, fan-mate'n har 3, så jeg trenger en slags overgang.

 

Edit: Skulle vært postet i "kabler" seksjonen(beklager), flyttes gjerne av de med rettigheter til det.

tja du trenger ikke overgang da? bare å koble den rett på 3-pins shitten:)

 

Det er ikke mulig, ettersom "huset" til 3pins kontakten på fanmaten er for liten for 4 pins sin kontakt.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg trenger en slags overgang slik at jeg får koblet til fan-maten jeg har. Er snakk om vifta på cpu kjøleren, den står på 2700rpm nå, og det bråker i det meste. Men jeg klarer ikke å finne det noen plass?

CPU vifta er en 4pins kontakt, fan-mate'n har 3, så jeg trenger en slags overgang.

 

Edit: Skulle vært postet i "kabler" seksjonen(beklager), flyttes gjerne av de med rettigheter til det.

tja du trenger ikke overgang da? bare å koble den rett på 3-pins shitten:)

 

Det er ikke mulig, ettersom "huset" til 3pins kontakten på fanmaten er for liten for 4 pins sin kontakt.

hva med å koble den rett på hovedkortet da?:)

kan jo styre vifta med program:)

Lenke til kommentar

Jeg antar at det er en slik 3-pin til 4-pin overgang du trenger ???

Sansynligvis kan du klare deg lenge med en vifte som bruker de store power kontaktene også.

Om jeg husker rett gir de store kontaktene strøm til vifta slik at den går på full pupp hele tiden.

En 3-pins kontakt gjør akkurat det samme, men gir mulighet for avlesning av hastigheten (og dermed mulighet for alarm om den begynner å bli dårlig).

En 4-pins kontakt er som en 3-pins, men har i tillegg mulighet til å styre hastigheten. Ettersom hovedkortet ditt ikke støtter det siste alternativet ville jeg valgt en vifte som kjører for fullt (og som kan bruke de store kontaktene) og droppe avlesning av hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...