LostinSpace Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Diskusjonen er opprinnelig over 1/2 år gammel, ja. Men jeg tenkte likevel jeg bare måtte si noe. Ærlig talt. Man kaller ikke folk for tjukke. Og man sier iaffall ikke til dama si at hun er "feit". Synes du at dama di er pen og attraktiv, så sier du at hun gjør flott figur, uansett om du mener hun har "noen kilo for mye" eller ikke. Er man så trang i pappen at man ikke tåler at dama si har mer former enn de syltynne modellene på catwalken (som egentlig er for tynne), da er det på tide å ta seg en sterk kaffe og slå en bøtte med kaldt vann i hue såpass man våkner opp. Ferdig med det. Fikk inntrykk av at du, TS, da jeg leste innleggene dine, bidro til dama di sine komplekser selv om du kanskje ikke mente det. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Diskusjonen er opprinnelig over 1/2 år gammel, ja. Men jeg tenkte likevel jeg bare måtte si noe. Ærlig talt. Man kaller ikke folk for tjukke. Og man sier iaffall ikke til dama si at hun er "feit". Synes du at dama di er pen og attraktiv, så sier du at hun gjør flott figur, uansett om du mener hun har "noen kilo for mye" eller ikke. Er man så trang i pappen at man ikke tåler at dama si har mer former enn de syltynne modellene på catwalken (som egentlig er for tynne), da er det på tide å ta seg en sterk kaffe og slå en bøtte med kaldt vann i hue såpass man våkner opp. Ferdig med det. Fikk inntrykk av at du, TS, da jeg leste innleggene dine, bidro til dama di sine komplekser selv om du kanskje ikke mente det. Så om folk er tjukke, så skal man ikke få lov til å si det til dem? Overvekt er et stort helseproblem som kan ta knekken på en hel nasjon, så hvorfor overse det? Å ha litt "ekstra" på kroppen er ikke likestillt med overvekt. Mennensker med det lille ekstra har somregel bedre helse enn dem som er beinrangler.. å lukke øyene for "tjukke" blir tull. Leger i dag burde hatt lov til å sendt sine pasienter på trening før dem ble sykemeldte osv.. I et skriv jeg fant, så regnet man med at norges største helseproblem om 10 år er fedme... Endret 17. juli 2009 av PowerOfNow Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Mennensker med det lille ekstra har somregel bedre helse enn dem som er beinrangler.. Hvor har du dette fra? Er det f.eks. bedre å drasse på 10 kg mer enn det man egentlig trenger? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Har dere noen tips om hvordan jeg skal få ho til å begynne å slanske seg igjen? Hun trenger ikke slankepiller men lykkepiller. (Nei, jeg mener ikke det, men å prate med en lege som kan henvise til psykolog er ingen dum ide) Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Mennensker med det lille ekstra har somregel bedre helse enn dem som er beinrangler.. Hvor har du dette fra? Er det f.eks. bedre å drasse på 10 kg mer enn det man egentlig trenger? Har ingen kilder for hånd da. Tar det fra husken. men sier seg nesten selv.. bedre å være "normal" slank, eller ha litt ekstra (10kg er ikke nødvendigvis litt ekstra, men kan være mye.. kommer an på høyde osv) Har man fett på kroppen, så har en et energilager å ta av. En undervektig spjæling har ikke dette. edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_percentage : ta denne med en klype salt, men har sett tilsvarende tabeller. Personlig ville jeg anyday hatt f.eks 18-20% kroppsfett kontra 8-10.. Endret 17. juli 2009 av PowerOfNow Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det andre jeg har gjort er når vi spiser godeteri, og bare ta bort skålen og spørre hvorfor ho skal ha så mye osv... Si at ho må roe ned litt... Autsj, bummer. Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Så om folk er tjukke, så skal man ikke få lov til å si det til dem? Det er generelt dårlig folkeskikk å komme med negative kommentarer om hvordan folk ser ut rett opp i trynet deres. Jeg har lite til overs for slikt. Overvekt er et stort helseproblem som kan ta knekken på en hel nasjon, så hvorfor overse det? Å ha litt "ekstra" på kroppen er ikke likestillt med overvekt. Mennensker med det lille ekstra har somregel bedre helse enn dem som er beinrangler.. Og jeg har aldri heller sagt at det å ha noen kilo ekstra på kroppen er likestilt med overvekt, har jeg vel? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Det er generelt dårlig folkeskikk å komme med negative kommentarer om hvordan folk ser ut rett opp i trynet deres. Jeg har lite til overs for slikt. Så lenge en person har en god helse osv, så er det en uting å si noe slikt til en person. Om denne personen derimot har et helseproblem(fysisk,psykisk..) p.g.a vekta, så ser jeg ingen grunn til å ikke si noe. Skal aldri snu ryggen til problemer. Og jeg har aldri heller sagt at det å ha noen kilo ekstra på kroppen er likestilt med overvekt, har jeg vel? Det har du ikke. Det var kun et "notis" fra meg. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 men sier seg nesten selv.. bedre å være "normal" slank, eller ha litt ekstra (10kg er ikke nødvendigvis litt ekstra, men kan være mye.. kommer an på høyde osv) Det kommer litt an på hva man definerer som "det lille ekstra også". Jeg syns f.eks. 10 kg ekstra fett er mye uansett hvor høy man er. Når det gjelder selve diskusjonen, så tror jeg ingen jenter liker å bli løyet for. Noen jenter tåler sannheten dårligere enn andre, men jeg jeg tror de aller fleste vil høre sannheten. Da slipper de å fornekte problemet sitt, og kan kanskje gå i gang med å ordne opp i det. Det beste måten å si det på er kanskje: "ja, du har lagt på deg noen kg i det siste og begynner kanskje å bli litt lubben, men jeg er like glad i deg for det". Som en løsning så kan man begynne å lage sunn mat og trene sammen, noe som kan være bra for forholdet generelt siden man begynner å gjøre andre ting sammen enn det man vanligvis gjør. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Er det virkelig nødvendig å diskutere hva som er grensen, trådstarter lurer på hva han må si og gjøre, da det er tydeligvis ett problem for han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå