Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få dama til å slanke seg litt?

Gjest Guest_hmm_*

Anbefalte innlegg

Da sier han : Jeg synes du er fin jeg!

Så du foretrekker at typen din unngår å svare?

For meg er det viktig å vite at typen min elsker meg og synes jeg er fin, selv etter ett svangerskap hvor jeg har fått strekkmerker på magen og slapp magehud og kanskje lagt på meg noen kg.

Det er stor forskjell på å ikke lengre synes at du er fin, og å være ærlig nok til å innrømme at det er kjekt å gjøre noe med slikt fordi det ikke er like attraktivt. Selvfølgelig så kan det jo være at han faktisk ikke bryr seg fra eller til og det er jo kjekt det. Men ærlighet er nå noe viktigere.

Det med å slanke seg er lett. Det å samle viljestyrke til å begynne, og ikke minst fortsette- DET er det verste. Ingen andre enn hun kan bestemme at NÅ , NÅ vil hun slanke seg!

Det betyr ikke at man ikke kan oppmuntre noen til det eller støtte opp under viljestyrken.

Smurstafa: Joda sant nok det :) Min erfaring er bare at om man går over til et sunt og regelmessig(!) kosthold i tilegg til trening så vil man gå ned rimelig mye første uka pga vanntap uten å gå på noen spesifikk diett. Om man spiser usunt i utgangspunkt vil en kostholdsendring til et sundt og vedlikeholdbart kosthold være nok til å kaste de første kiloene vekk :) Gikk ned 7kg på en uke selv når jeg gjorde det etter å ha levd skikkelig usunt en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal han ikke svare på spørsmålet? Er jo det samme som å si nei.

Er man ellers så falske i et generelt forhold? "Liker du meg? JA!", "Liker du alene tid med meg? JA!", "Likte du denne kjolen? JA!", "Var eg fin på håret? JA!", "Likte du genseren eg kjøpte til deg? JA!". Det må da for pokker meg være lov til å si hva man mener og synes. Blir du spurt kan du svare. Og si hva du mener ellers så kan jo ikke tilliten være der senere.

Et godt eksempel eg tror veldig mange faktisk har opplevd er å få oralsex av ei dame som virkelig ikke kan det. Da har man slik eg ser det tre alternativ. Man kan si at det var godt og regne med å få det igjen senere(og måtte oppleve noe ubehagelig igjen) eller man kan si det som det er og spare deg og dama for mye tid. Evnt som en tilleggsløsning blir å lære dama hvordan det skal gjøres slik du liker det. Bonus for alle! Og dette går begge veier.

Et ting eg presiserer ovenfor kjæresten min er at eg regner med ærlighet, og gir ærlighet tilbake. Spør hun meg om eg synes hun er tjukk så sier eg hva eg mener. Men i tillegg så vil eg også sørge for at hun vet at eg er glad i henne, synes hun er pen og at hun er attraktiv.

En annen sammenligning eg vil dra er Idol. Hvor mange har vel ikke tenkt "å h*n der kan jo ikke synge! h*n driter seg jo skikkelig ut!". Men hvorfor tror dere vedkommende tror at h*n kan synge? Fordi ingen har våget å si noe annet som oftest.

Lenke til kommentar

Å sammenligne kjærlighet med idol blir vel å dra den litt langt?

Dersom typen slutter å synes jeg er attraktiv fordi jeg legger på meg litt, eller fordi kroppen endrer fasong f.eks i forbindelse med graviditet, ja da har jeg valgt feil type.

Og det er ingenting i veien med å gi kjæresten sin litt selvtillitt - selv om hun har lagt på seg litt. Ingen vinner noe på at hun føler seg stygg og feit, og stapper trynet sitt fullt av sjokolade i selvmedlidenhet.

Trådstarter kan jo få det til å høres ut som om han vil ha en sunnere livsstil i 2009. Nyttårsaften er en god undskyldning. Han kan f.eks si at i 2009 har jeg lyst til å bare spise godteri på lørdager, og jeg skal begynne å trene. Jeg håper vi kan kjøpe godteri på hverdager, for da blir det vanskeligere for meg å få den sunne livsstilen jeg ønsker meg.

Trådstarter kan iallefall ikke regne med at dama skal slite seg ut på treningssenteret, for så å komme hjem og se en film , og se på at typen stapper i seg godis og potetgull...

Lenke til kommentar

Hvorfor er det sånn at vi menn skal være så uhyre forsiktige med kvinners vekt og ikke kommentere eller hinte osv, mens kvinner hyler ut om trening og slanking når mannen har opparbeidet seg litt pondus etter en stund med god mat? Det er jo helt hull i hodet spør du meg. Kvinner maser jo hele tiden på mennene sine om at de må slanke seg og få bort magen osv, men hvis mennene hinter på om at hun kanskje burde fått fjerna noen kilo på baken så er det rabalder uten like og de blir så såra at de nesten går fra han. Noen kvinner som kan si meg grunnen til hvorfor det skal være sånn? Er det sånn at det er kun kvinner som har dårlig selvtillit pga noen ekstra kilo, eller er det bare slik at menn skal tåle dette, samtidig som de skal dikkedere og være ytterst forsiktig med hva de sier til dere så de ikke sier noe som kan indikere at det er en halv kilo for mye engang?

Lenke til kommentar

Agree.

Å sammenligne kjærlighet med idol blir vel å dra den litt langt?

Nå tar du det ut av sammenheng. Eg sammenligner ikke kjærlighet med idol. Poenget er at folk ikke våger å si hva de mener når de blir spurt om det, for å "skåne den andres følelser". Så ender man opp med at man tror man er flink til å synge eller at man blir såret fordi typen din(som man skal ha et godt forhold til) lyver deg rett i trynet.

Eg har ingen problemer med at personer forandrer seg over tid og i den sammenheng ofte kan legge på seg noen kilo ekstra. I en situasjon hvor man legger på seg pga graviditet og får strekkmerker så regner eg også med at man er i ett såpass seriøst forhold at man ikke blir mindre glad i hverandre fordi utseendet endrer seg. Og det har ingen sammenheng med å bli mindre glad i noen(for min del). Men det er lov å være ærlig. Og eg mener det sårer mer at kjæresten min lyver til meg enn at h*n sier det som det er.

Lenke til kommentar
Greia er at ho trente hver dag før, og var helt sjukt aktiv. Så jeg vet liksom ikke hva jeg skal si for at ho skal starte med det igjen. Dette er også grunnen til at jeg hele tiden hinter til om ho har trent i dag osv..

Da er kanskje et vel så relevant spørsmål hvorfor hun sluttet. Så lenge du - og ikke minst hun - ikke vet det, så hjelper det ikke å mase om at hun skal begynne igjen. Trening krever motivasjon, ikke mas.

Føler det også blir litt feil at jeg skal stresse med å jogge og masse aktiviteter osv når jeg er fit... Ho kan vel bare starte å trene selv også, jeg jobber såpass mye og hun har verken skole eller jobb.

Det blir ikke feil i det hele tatt. Du skal ikke trene for din egen skyld, (skjønt alle har godt av trening), men for å støtte henne. Det skal to til et forhold, og begge parter må yte når det knirker. Gjør en byttehandel: Du jogger med henne, men da skal lyset være på på soverommet.

Håper ho liksom skal ta hintet da, og begynne å trene...

Føler liksom at hvis jeg ikke er såpass drastisk så kommer ingen til å skje...

Det er ikke drastisk, det er bare nedlatende: Du skal ikke ta fra henne godteriskåla, det er sånn man gjør med små barn. Du skal la være å ha godteri i huset. Skal ikke hun spise det så skal ikke du. Gjør en avtale om at ingen av dere skal kjøpe snop, og at om en av dere sprekker har den andre lov å hive det i søpla. Det er en liten forsakelse for å få dama tilbake i humør.

Men først og fremst: Det er ikke form og antall kilo det dreier seg om, det er selvtillit. Da nytter det ikke å behandle symptomene...

Geir :)

Lenke til kommentar

I denne debatten ser man også noen grunnleggende forskjeller på kvinner og menn slik jeg ser det. Kvinner drar stadig vis noen løgner her og der for å unngå og såre andre eller ta hensyn osv osv. Da forventer de vel det tilbake. Noen kvinner uttrykker at de vil gjerne at en mann ihvertfall skal late som om han følger med og hører etter hva som blir sagt.

Dette er mer stikk i strid fra hvordan menn er tror jeg. Ihvertfall utirfa meg selv og det jeg har lært om menn. Menn setter mye mer pris på direkte tale og at folk sier det som det er. Da har de noe og forholde seg til og det setter vi pris på fordi da kan vi enten la det ligge eller gå videre med det. Tolkninger og usikkerhet rundt et tema er noe menn setter veldig lite pris på. Falskheter og uærlighet for å ikke såre er ofte mye mye verre for en mann enn å høre sannheten. Mens kvinner setter heller pris på det. Det er helt merkelig.

Derfor blir det mye frustrasjon rundt slike tema fordi vi forventer å bli behandlet som vi selv gjør med andre. Men med slike fundamentalt forskjellige oppfatninger rundt direktehet rundt dette blir det kræsj kræsj og atter kræsj. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor (som skrevet ovenfor) damene kan tillate seg å være direkte sånn mot menn, mens det forventes det stikk motsatte fra mennene.

Så konklusjon er at alle må slanke seg og være tynne og pene, for da slipper vi hele problemet ;)

Lenke til kommentar

jeg skjønner at dette ikke kan være spesielt lett for deg, og det er bra at du elsker henne for akkurat hun er :)

Å bygge opp selvtilliten til ei jente med dårlig selvtillit tar tid, og noen tips som kanskje kan hjelpe er at du ofte bemerker hvordan dy synes hun ser ut. Som f.eks "så bra du ser ut i dag, jenta mi". Rosene ord kan ofte hjelpe, snakker av erfering akkurat der. Men selvfølgelig, alle jenter er forskjellige.

Men det er uansett viktig å være tålmodig:)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest Skadedyr, 17år, 50kg

Jeg satt og søkte på treningsmetoder da jeg kom over denne linken.. og jeg er helt sjokkert over trådstarter og dere andre menn og kvinner som synes fyren har rettighet på at dama hans slanker seg.

For det første føler alle jenter seg feite en gang i blandt. Alle føler seg stygge. Og da hjelper det mye bedre på selvtilliten, særlig på soverommet, å ha en kjæreste som ser på deg med sult i blikket og sier du er heit enn en som sier det er ok om du vil slå av lyset. Om noen hadde tatt fra meg snopet mitt hadde jeg spist det i trass. Ingen skal få prøve å endre meg utenom meg selv.

Jeg er 17 år, er 160 høy og 50kg og synes likevel noen ganger at jeg har for feite lår eller ikke pen nok rumpe eller whatever. Har nydelige venninner som sutrer over samme tingen, enda de har sprettrumpe og helt flat mage. Jeg hadde lett skrudd av lyset om kjæresten min hintet til at jeg skulle trene igjen fordi han synes jeg var deiligere før..!

At trådstarter selv sier at han ikke føler han skal yte noe særlig fordi han er fit, synes jeg er disgusting i seg selv. Så siden DU synes jenta du er sammen med ikke er god nok for deg skal du belønne deg selv med å ligge henslengt på sofaen og se tv mens hun jogger ræva av seg for å blidgjøre deg i senga?

Kan garantere deg at du ikke kommer noen vei med å si hun er feit. Jeg tror faktisk ikke hun er feit. At du sier hun har valker og dobbelhake, men var siltynn før.. hvor mange kg har hun egentlig lagt på seg? 50? Om hun veier ti kg mer enn før nekter jeg å tro hun var så tynn som hun var. Om hun da ikke hadde anoreksia.. noe hun selvsagt ikke hadde villet tilbake til. Jeg håper dama di går fra deg for sin egen del, for satan for en klyse du er. Jeg lover deg at hadde du vært typen min hadde du fått deg en på trynet for lenge siden. Finn deg en ny dame da om hun gamle ikke er nok for deg, og se hvor lenge en slank sylfide vil ha med en klyse som deg å gjøre.

Peace and love.

- Skadedyr.

Lenke til kommentar
Gjest Skadedyr
Du kan ha litt ekstra som mann, men da må du veie det opp med et annet gode. F.eks diger kølle.
Så den går enn til bare magen altså?

Ja, enda en ting.. for det første: det er ikke alltid positivt med stor kølle. Noen ganger suger det med stor kølle om karen ikke kan bruke den. Da er det bedre med liten. Middels er egentlig det beste, synes jeg.

2. Så om menn har stor kølle slipper de være trente? Haha.. morsomt. Det er som å si at om en dame har digre pupper kan hun godt veie 350kg. Sorry. Heller trent med mindre kuk enn utrent med større. Sixpack, ryggmuskler og puppemuskler slår 25cm bigtime.

Håper dette klarerte noe;)

Lenke til kommentar

Du la merke til at diskusjonen er over ett halvt år gammel? :D

350kg var *rimelig* ekstremt da, 700 pund, da kommer du deg ikke inn i en bil og du trenger 2 eller 3 flyseter.

Jeg har vært med en del naturlige store nydelige jenter men det er ingenting de ikke kan gjøre som man vanligvis kan gjøre.

Bedre med komfort og noe å ta i. Utstråling og personlighet betyr mest, synes jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor fokuserer på vekt og kropp, og heller vise at du er glad i henne uansett? Problemet her er ikke nødvendigvis utseendet, men selvtilliten. Selvtilliten går ikke automatisk opp om man går ned noen kilo, så lett er det rett og slett ikke, dette er noe jeg vet meget godt selv. Og hva er feit egentlig? Noen mener man er feit om man har mer fett på kroppen enn Angelina Jolie, andre har løsere syn på dette.

Jeg mener at et fokus på kropp kan være svært farlig, og grunnen til at jeg sier det, er fordi jeg har vært der selv. Jeg er ikke tykk, men jeg har blitt mobbet for utseendet mitt i mange år tidligere. Det var ikke før jeg traff kjæresten min at jeg faktisk ble fornøyd med meg selv, og da jeg ble fornøyd med meg selv og klarte å slappe av med kroppen min, gikk jeg faktisk ned de 10 kiloene jeg kanskje ønsket jeg skulle ha gjort for lenge siden. Når kjæresten min viser at han synes jeg er sexy, når han tar på meg og får meg til å føle meg bra, føler jeg at jeg automatisk også ser bra ut. Og det igjen kan ha en svært positiv effekt på både selvfølelse og kroppslig velvære. Man blir opptatt av å ta vare på kroppen sin, men da på en positiv måte.

For første gang på 10 år klarte jeg å spise en sjokolade uten dårlig samvittighet da jeg traff den jeg i dag er sammen med, og faktisk hadde jeg bare godt av det. Det ga meg et mye sunnere bilde på mat, på meg selv og andre for den saks skyld. Din jobb er ikke å være hennes trener eller kostholdseksepert, men kjæreste. Din jobb er faktisk å vise at du er glad i henne, samme hva, og da mener jeg at du må vise det. Og kanskje legge fra deg de tankene du har om henne, for viser du misnøye, så blir hun misfornøyd med seg selv, og det hjelper ihvertfall ikke, det kan gjøre vondt verre. Om du fokuserer på hva som er positivt, vil du kanskje også se en positiv utvikling på alle områder.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...