medlem-90636 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Regel: nr 1: ALDRI , ALDRI hint til at dama di er feit nr 2: ALDRI kommenter hva dama di spiser (eller hvor mye) nr 3: Spør dama di om hun er feit er svaret nei Damer vet godt hvordan de ser ut. Og skal de slanke seg, så må de ville det selv. Mannfolk skal ikke "dytte igang" slik, for da blir det ett halvhjertet forsøk som ikke hjelper i det heletatt. Hvis hun vil slanke seg, så kommer hun til å gjøre det. Av seg selv. Uten trådstarters hjelp. Kommentarer og hint vil føre til en lavere selvtillitt. Lavere selvtillit kan føre til at hun spiser mer. Spiser hun mer legger hun på seg. Legger hun på seg blir det vanskeligere å slanke seg. See? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Om dere har damer som dere ikke kan prate med om vekt så burde dere finne dere nye damer. Ja, det kan være et sårbart emne og man kan gjerne bruke litt takt og finesse, og ikke gå inn for å såre person. Men man burde kunne prate om slikt. Hadde jeg hatt ei dame som ikke godtok at jeg kunne være bekymret for helsa hennes om hun la på seg masse, ødela døgnrytmen sin, stoppet å trene, osv så hadde jeg dumpa henne. Det får da være måte på kommunikasjonsproblemer. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Har holdt kjeft i 4-5 måneder nå uten at noe har skjedd, og virker ikke som ho kommer på samme sporet som ho var før. Derfor jeg har følt at jeg må pushe litt på, og det virker jo som det har hjulpet, siden ho har avtale med personlig trener neste uke der de skal sette opp program etc. Ho skjønner det jo uansett.. Jeg har kanskje vært litt sløv selv, og har de siste 3 månedene nærmest slappet av med film og godis nesten hver eneste dag med henne..( Jeg har ikke lagt på meg). Og jeg startet med å si" Kanskje vi skal få litt sunnere vaner, og spise litt sunnere mat etc... Og da skjønte ho det med engang. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du hjelper jo ikke akkurat til da, med å spise potetgull og snop og sløve i sofaen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 nr 3: Spør dama di om hun er feit er svaret nei Hvorfor er svaret alltid nei? Dersom du veier 110 kilo og spør typen din om han synes du er feit, hva synes du når han sier nei da? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Har ikke noe valg da, ho ble dritsur hvis vi ikke kjøpte det. Men har vært litt sløv ja, har våknet opp nå og satt litt grenser... Så bilde av henne før, og tenkte wow... Før så spiste ho nesten ikke godis engang... Lurer bare hvordan jeg skal få ho dit igjen. Ho sier til meg hele tiden at ho vil starte å trene igjen, men at ho tror det kommer til å ta så lang tid før ho ser noe resultat osv.. Og at er grunnen til at ho ikke starter å trene for fullt igjen. Hva skal jeg komme med da? Lenke til kommentar
Bango Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 kanskje hun er gravid? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 gjest: Fortell henne at det er en elendig unnskyldning. Og det er gjerne de første par ukene man ser det best om man legger om kosten ordentlig og trener samtidig. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 kvinnfolket ditt må ta seg sammen. er a så flau over å være feit så kan a vel få ræva opp av soffaen og trene litt... kvinnfolk ass. mjamja, ting er sjelden lett. hvis hun begynner å hylgrine hver gang det blir hinta til at hun er for tjukk, så er det ikke så greit å forklare at hun bør endre matvaner og begynne å trene... men noe bør jo gjøres. kvinnfolk tåler jo aldri å få sannheten skøvet opp i trynet. menn er så mye mer direkte på det området. "ser jeg feit ut i denne kjolen?" "tja, litt kanskje" "....." * kvelden ødelagt * altså jeg er ikke typen til å gi deg råd på dette området, men jeg, personlig, ville sagt rett ut til henne at hun er for tjukk, og at jeg vil hun skal endre livsstil. ikke bare fordi hun er feit, men fordi det er sunt for hele henne. du må selvfølgelig si det på en litt penere måte da. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Om dere har damer som dere ikke kan prate med om vekt så burde dere finne dere nye damer. Ja, det kan være et sårbart emne og man kan gjerne bruke litt takt og finesse, og ikke gå inn for å såre person. Men man burde kunne prate om slikt. Hadde jeg hatt ei dame som ikke godtok at jeg kunne være bekymret for helsa hennes om hun la på seg masse, ødela døgnrytmen sin, stoppet å trene, osv så hadde jeg dumpa henne. Det får da være måte på kommunikasjonsproblemer. Trådstarter har ikke nevnt helse med ett ord, han sier kun at han synes hun var deiligere før hun la på seg litt. Jeg er enig med Linn Christin. Feit? NEI. Kanskje vi har det samme forholdet til å ha "perfekt kropp" som mange av dere menn har til penisen? " Synes du den er liten? " Og da svarer vi; nei, nei, nei størrelsen teller iuansett ikke! EDIT: leif Endret 27. desember 2008 av Fagerhaug2 Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Fagerhaug: Jeg mente det som en ting man kunne bruke som et godt argument. Selv om det ikke var det trådstarteren reagerte på så burda han tenke på den siden av saken også. Og jeg synes kvinner som kommer med "størrelsen teller ikke" er tåpelige. Blir det samme som å si at utseendet teller ikke. Så klart det gjør det. Akkurat som om trådstarter sikkert liker best at dama steller seg ordentlig, dusjer, kler seg bra, osv så er det vel også av betydning at man ellers tar vare på seg selv. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du er 18? Dump mennesket.. Skal du være sammen med usikre personer blir de bare psykotiske når de blir eldre. Finnes mange fisker i sjøen. Kanskje ikke svaret du ville ha, men du kommer til å takke meg om 5-6 år. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du er i en ganske håpløs situasjon når alt du foreslår blir møtt med: "buhu, dette gjør du fordi jeg er feit". Det å sitte å spise godteri og se å film nesten daglig, er faktisk ikke vanlig, bare for å ha sagt det. Hvorfor tror hun at alt handler om henne? Kanskje ikke du har lyst til å spise godteri hver dag, kanskje du kunne tenke deg å spise noe sunt, selv om du ikke legger på deg. Hvis hun bestemmer at dere skal spise godteri den ene dagen, så kan vel du bestemme at dere skal spise appelsiner neste dag? Jeg tror kanskje et av de sikreste kortene du har som kan føre til bedre matvaner, uten at hun blir såret, er at du må være tydelig på at du også er en del av forholdet. Fortell henne at du ønsker å spise noe annet enn usunn mat, fordi kroppen din ikke har godt av det. Du må si til henne at du er lei av å sløve foran sofaen, og ta henne med på bowling, skog/fjell-turer. Gjør noe aktivt! Hvis hun fortsatt tror det er pga henne at du gjør, så fortell henne at dette er noe du gjør fordi du har lyst til det. Begynner hun å mase om kroppen sin så kan du si: "ja, du har lagt på deg noen kilo siden vi ble sammen, men jeg liker deg selv om". I stedet for at du juger til henne hvis hun spør, så er det bedre å gi et ærlig svar, samtidig som du får henne til å skjønne at du fortsatt er glad i henne. Det at hun ikke begynner å trene fordi hun tror det tar lang tid før hun ser resultater, er bare en dårlig unnskyldning. Hvis hun hadde spist sunt og trent regelmessig i 3 måneder, så er jeg sikker på at hun hadde sett resultater. Jeg vet ikke helt hva du skal svare henne, men det skjer ikke noe før hun begynner. Hva med å sette dere mål sammen da? Er det noe du gjør som ikke er bra for helsen din? Snus? Røyk? Hvis hun dropper å spise godteri og begynner å trene, så skal du slutte å snuse, etc. Du må fokusere på at det er helsa som skal bli bedre - vekten hennes spiller ingen rolle. Når dere har nådd de målene dere har satt, så kan dere unne dere noe fint sammen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Kanskje vi har det samme forholdet til å ha "perfekt kropp" som mange av dere menn har til penisen?" Synes du den er liten? " Og da svarer vi; nei, nei, nei størrelsen teller iuansett ikke! Feil svar for min del. Å spørre om penisen er liten blir det samme som å spørre om man ser tjukk ut. Er den liten eller er man tjukk så sier man det som det er. Det som betyr noe er om man blir tilfredstilt i sengen eller om man synes noen er pene/attraktive. Om eg spør dama/typen om penisen min er liten og det kommer ett kontant svar tilbake "NEI!" så vet eg at vedkommende lyver. Og da blir eg skuffet. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Har ikke noe valg da, ho ble dritsur hvis vi ikke kjøpte det. Men har vært litt sløv ja, har våknet opp nå og satt litt grenser... Så bilde av henne før, og tenkte wow... Før så spiste ho nesten ikke godis engang... Lurer bare hvordan jeg skal få ho dit igjen. Ho sier til meg hele tiden at ho vil starte å trene igjen, men at ho tror det kommer til å ta så lang tid før ho ser noe resultat osv.. Og at er grunnen til at ho ikke starter å trene for fullt igjen. Hva skal jeg komme med da? Jeg tror dere kvalifiserer til å prøve Sykehusdietten. Hvis hun er redd for at det skal ta for lang tid før det kommer resultater, er dette en kjempediett. Har et par kamerater som prøvde denne dietten. De veier begge 100+ og de gikk ned 4-5kg på en (ja EN) uke. Men det er en hard diett, og den krever MASSE viljestyrke. Og her må også du være med på denne dietten, for den er såpass hard at du kan rett og slett ikke sitte ved siden av henne og gomle godis, når hu spiser suppe. http://forum.snartgravid.com/archive/index.php/t-17417.html Prøv denne dietten i en uke, og ta det derfra. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 smurstafa: Første uka mister man gjerne ganske mye om man er stor i utgangspunktet uansett pga vanntap. Og ellers enn det så er det ikke bra å miste mer enn maks 1 kg i uka. Verken for helsa eller for å klare å holde vekta nede etter en slankekur. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg tror dere kvalifiserer til å prøve Sykehusdietten. Jeg ville ikke foreslått diett. Diett er et ord som ikke klinger bra, i alle fall ikke i mine ører. Diett = raskt ned i vekt etterfulgt av raskt opp i vekt (etter noen uker) Jeg tror jenta di må kutte ned på godteri og begynne å trene regelmessig. Hvis man skal lage mat etter et skjema, så tror jeg bare man blir kjempe lei, og det er de endringene man gjør og som man i tillegg klarer å holde, som fører til langvarige resultater. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 nr 3: Spør dama di om hun er feit er svaret nei Hvorfor er svaret alltid nei? Dersom du veier 110 kilo og spør typen din om han synes du er feit, hva synes du når han sier nei da? Da sier han : Jeg synes du er fin jeg! For meg er det viktig å vite at typen min elsker meg og synes jeg er fin, selv etter ett svangerskap hvor jeg har fått strekkmerker på magen og slapp magehud og kanskje lagt på meg noen kg. Det med å slanke seg er lett. Det å samle viljestyrke til å begynne, og ikke minst fortsette- DET er det verste. Ingen andre enn hun kan bestemme at NÅ , NÅ vil hun slanke seg! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 smurstafa: Første uka mister man gjerne ganske mye om man er stor i utgangspunktet uansett pga vanntap. Og ellers enn det så er det ikke bra å miste mer enn maks 1 kg i uka. Verken for helsa eller for å klare å holde vekta nede etter en slankekur. Tenkte mer på å bruke sykehusdietten til å få den første uka som en motivasjonsfaktor til å trene og holde vekten nede. Mange sliter med motivasjonen til å trene fordi de ikke ser resultater den første uken. Ved å se noen kilo gå av første uken kun ved å spise anderledes, så er det en kjempe motivasjonsfaktor for å ta skrittet videre og komme i gang med skikkelig trenning, og generelt bedre kosthold. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 med motivasjonen til å trene fordi de ikke ser resultater den første uken. Ved å se noen kilo gå av første uken kun ved å spise anderledes, så er det en kjempe motivasjonsfaktor for å ta skrittet videre og komme i gang med skikkelig trenning, og generelt bedre kosthold. Hun burde ikke se på kiloene, men hun burde bruke et målebånd, så hun kan se at det hjelper å trene. Vekten kan variere mye fra dag til dag, og hvis hun har trent og spist sunt en stund, og blir skuffa fordi hun f.eks. bare har gått ned en halv kilo, så er det litt demotiverende. Bruker hun et målebånd rundt armene, låra, osv, så er det lettere å se reelle resultater. Jeg har fortsatt ikke noe til overs for dietter. Tipper hun hadde blitt lei etter bare noen dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå