Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få dama til å slanke seg litt?

Gjest Guest_hmm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hmm_*

Hei, har et problem med at dama mi har litt dårlig selvtilit for tiden... Hun var veldig tynn før, men har nå lagt på seg endel. ( nesten dobbelt hake, og litt valker..)

Jeg ser ikke noe problem i at hun har lagt på seg, fordi jeg elsker hun akkurat som ho er. Men problemet er at det at hun har lagt på seg fører til så mye problemer...

Kan komme med en liste:

-Når vi skal bade sammen(badekar), ender det med at ho begynner å gråte fordi ho ikke tror jeg liker ho, og fordi ho synes ho er blitt så tjukk. Så ender opp med at jeg må gå opp av bade karet og deretter at hele kvelden er ødelagt.

- Når vi skal ha sex, får ho helt hetta for at jeg skal se lårene eller magen hennes.. Så ho må alltid ha skrudd av lyset helt, og hvis ho skal sitte oppå meg må ho ha på seg tøy.. Og jeg må alltid luke øyene når vi er ferdig, sånn at ho skal få kle på seg...

Er masse mer og, men dette var en liten del av det. Problemet er at jeg skulle ønske deg ikke var sånn, og at hun kunne stole mer på at jeg liker hun akkurat som det er.

Har sagt at vi skal begynne å trene igjen sammen, og hver gang jeg er på jobb osv så spørr jeg om ho var vært og trena engang. Men ser ikke ut som det hjelper ,fordi ho bare utsetter treningen hele tiden og finner på noe unnskyldninger for å vente... Føler at for at dette forholdet skal fungere, så må ho slanke seg sånn at ho kan bli mer sikker på seg selv. MEn vet bare ikke hvordan jeg skal fortelle til henne.

Ho har spurt meg flere ganger om jeg synes hun er tjukk, men jeg sier jo selvfølgelig nei. Men prøver liksom noen ganger til å hinte når ho sier at ho føler seg tjukk, at det bare er å begynne å trene igjen, så blir ho akkurat slik som ho før...

Det andre jeg har gjort er når vi spiser godeteri, og bare ta bort skålen og spørre hvorfor ho skal ha så mye osv...Si at ho må roe ned litt...

Har dere noen tips om hvordan jeg skal få ho til å begynne å slanske seg igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet veldig godt hvordan det der er. Men eg mener at i et forhold må man kunne si hva man mener. Dersom ei tjukk dame spør meg om eg synes hun er tjukk, så sier eg heller ja enn å bløffe åpenbart. Det går på tilliten løs. Altså, om man her snakker om 100k+. Men det betyr ikke at de ikke er attraktive eller ikke pene. Det er noe annet igjen. Eg vil heller si det som det er.

En kamerat av meg som var i sammen med ei på 160kg elns. Å da si at hun ikke ser tjukk ut er åpenbar løgn. Noe han heller aldri gjorde. Han sa det som det var, tjukk, sexy og deilig. Få jenter som hadde like god selvtillit som hun.

Eg tror det ligger mye i noe vi sa på barneskolen; "eg er feit, du er stygg. eg kan slanke meg".

Så mitt råd til deg er å vise henne at du synes hun er attraktiv og pen. Vis det, ofte! Men vær ærlig om vekten. Og dersom hun må slanke seg for å få bedre selvtillit, ja, så støtt henne. Og støtte er ikke det samme som å mase... Kanskje vaneending/rutineendring må på plass?

Lenke til kommentar

Jeg gjør det, sier at hun er pen osv hele tiden. Vet ikke det med vekten, tipper ho komme til å tilte helt da..

Må legge til at ho er 17 og jeg er 18.. Kanskje ho vokser denne usikkerheten av seg også...

Lenke til kommentar

Det første du må gjøre, er å slutte å hinte til at hun har lagt på seg.

Å ta bort godteskålen og spørre hvorfor hu skal ha så mye, virker i mot sin hensikt. Jenter har en 7 ganger (hvis jeg husker rett) større evne enn oss gutter til å ta subtile hint, så det at du gjør dette, vil få henne til å tro at du syns hun er tjukk.

Ta heller å la være å sette frem godteskålen i det hele tatt, eller fyll den med mindre godteri.

Få henne til å skjønne at du liker henne akkurat som hun er, og at det ikke er noe i veien for å ha noen kilo ekstra.

Når det gjelder treningen, så må du kun ta dette opp når dere skal gjøre det sammen. Å spørre henne om hun har vært og trent, er akkurat som jeg beskrev over. Hun vil ta hintene du kanskje ikke vet at du sender ut, og tro igjen at du syns hun er tjukk og at du syns hun skal trene mer.

Få henne med på å trene sammen med deg. Ta en joggetur sammen, dra til treningsstudio sammen, meld dere begge på spinningkurs, osv.

Når det gjelder sexlivet deres, så aldri godta at du ikke skal få se henne. Krev at du skal ha lyset på. Når hun spør hvorfor, sier du at du vil se henne når dere har sex. At du elsker å se på kroppen hennes og på henne når dere har sex. Få henne til å bli komfortabel med at du ser på henne, og at hun blir komfortabel med sin egen kropp og vekt.

Når dere skal spise middag sammen, så kan du lage maten. Lag f.eks. noe god pasta med noe sundt til, men aldri si at dere skal spise sundt. Si at du lager maten fordi det er godt.

ALDRI si at dere gjør noe/spiser noe for at hun skal bli tynnere. Tren fordi dere vil og har lyst, og spis sundt fordi det er godt.

VIS henne at du er konfortabel med vekten hennes, og at du liker henne for den hun er.

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Joa, men greia er litt at jeg synes ho så mye bedre ut før også da... Liker ikke helt den kroppen ho har fått, fordi jeg vet ho er så jævlig deilig når ho er tynn. Ho sier hele tiden at ho skal begynne og trene, så jeg føler jo at det er håp.

Kan jo hende at når ho tar de hintene, at ho begynner å trene mer da.. I fjor sommer så bada vi ute og koste oss hele tiden, tipper at denne sommeren kommer ho ikke til å ville bli med ut på stranda hvis ikke ting endrer seg..

Lenke til kommentar

Damer har 7 kommunikasjonssentre. Vi menn har bare ett.

Eg er enig med Smurstafa. Endre rutinene i hjemmet, ikke mas om det. Lag sunn mat, ikke si hvorfor. Gjør aktive ting, ikke si hvorfor.

Det eg nevnte med tillit er viktigt. Få henne til å forstå at du synes hun er pen. Men når du allerede har sagt til henne at hun ikke er tjukk men hun samtidig er overbevist over det, hvordan skal hun da stole på det når du sier hun er pen? Ond sirkel. Vær ærlig, spør hun så si det som det er, men legg ekstra "vekt" på at du det til tross mener hun er veeeeldig pen.

Lenke til kommentar

Prat med henne. Kommunikasjon. Ikke la deg påvirke av tullingene som påstår at du ikke kan kommunisere bare fordi du ikke er ei jente. Sett deg ned og prat med henne om disse tingene. Fortell henne at du liker henne like godt uansett hvor stor eller lita hun er, men at du vil at hun skal gå ned i vekt slik at hun får bedre selvtilitt og er mindre utsatt for helseproblemer.

Hun trenger at du er ærlig og direkte med henne, og du må nok hjelpe henne igjennom det. Har vært i en lignende situasjon med min madamm.. hun har gått ned 20kg så langt :) Men hun må ville det selv da..

Lenke til kommentar

Finnes jo masse sunn mat å spise, kylling f.eks med salat.

Gå og tren alene noen ganger, kom hjem svett og si hvor godt og gøy det er å trene. Også spør om hun blir med engang.

Men så har du jo det med at jenter forstår hint mye bedre enn oss gutter, selv når det ikke er ett hint der.

Og krev å ha på lyset, eller i det minste stearinlys til å begynne med. Da får hun sikkert mer troen på deg at du er glad i hun for den hun er og da forstår hun sikkert at det er ikke for din skyld hun bør gå ned i vekt, men sin egen. (og litt din, men det trenger du jo ikke si)

Lenke til kommentar

Forstår godt at dama de føler seg tjukk sammen med deg. For det første så vil du jo at hun skal slanke seg. Grunnen til at du ønsker det er totalt uvesentlig, for det er det du ønsker. Det er noe hun merker. Dernest så lar du hun få styre på med å fokusere på fettet sitt. Slik sett er dette en lost case.

Til en annen anledning med ei anna dame vil jeg gi deg følgende råd. ALDRI fokuser på kropp og helse (untatt hva ved hennes kropp som tenner deg). fokuser på _aktiviteter_ som er morsomme å gjøre sammen. Da alt annet en kvalmende filmkikking med ti kilo snop på bordet.

Lenke til kommentar

brutal_mann: Så du mener at det ikke går ann å prate om slikt? Om man er glad i partneren sin så er det da helt naturlig å oppfordre han/henne til å være sunn og ha helsen i behold. Hvis man ikke tåler å høre at noen nevner slike emner så har man kraftige usikkerhetsproblemer som man må ordne opp i.

Lenke til kommentar
brutal_mann: Så du mener at det ikke går ann å prate om slikt? Om man er glad i partneren sin så er det da helt naturlig å oppfordre han/henne til å være sunn og ha helsen i behold. Hvis man ikke tåler å høre at noen nevner slike emner så har man kraftige usikkerhetsproblemer som man må ordne opp i.

Jo, det går an å prate om. men uhyre skjelden. Vekt og utseende er såpass følsomme emner at det i de aller fleste tilfeller ender med kattastrofe. Derfor er det uhyre skjelden noe som helst å vinne på slike samtaler. derfor er det _mye_ bedre på å legge til rette for en livsstil der kropp og utseende tas vare på.

Lenke til kommentar

Alt for mange som ikke våger å si det som det er, mener eg. Eg har og vært der hvor eg svarer "NEI!" så fort spørsmålet dukker opp, nesten før hun får spurt ferdig. Samtidig tenkte eg at det var noen flere kilo der enn hva eg kunne huske. Hva forteller det om forholdet? Ofte er det selvfølgelig et definisjonsspørsmål(er 4 kilo over idealvekt for mye?) men når man kommer til dobbelthake og strekkmerker og mannen står hardnakket på sitt på at hun ikke ser i det minste lubben ut, da mangler det kommunikasjonsevner og tillit i forholdet(viktig poeng: mener eg).

Ikke missforstå meg, eg er ikke den veltrente karen som får de damene eg vil ha og eg er nok mer lubben enn idealvekt. Men eg har begynt å få kontrollen på det og ikke minst bli mer komfortabel med det. Og om eg ikke vil høre at eg ser lubben ut så går eg heller ikke å spør folk om det. For spør eg, så forventer eg å få et ærlig svar tilbake.

Men det er nå bare meg :)

Lenke til kommentar

Enig at vekt er veldig sensitivt tema å snakke om, du skal være fryktelig varsom om du klarer å si noe som ikke sårer henne.

Prøv heller å finn på aktiviteter for henne og matvaner. Gjør det med henne eller i samarbeid med hennes venniner. Er veldig kjedelig for meg å jogge med dama når hun henger så etter og må ha pause hele tiden. Bedre at hun heller tar økten med hennes venner.

Lenke til kommentar

Du snakker jo imot deg selv.

Du sier at du liker henne som hun er til henne, men det motsatte til oss. Kjæresten din kjenner deg, og vet sikkert når du ikke mener det du sier.

Dessuten spør du henne om hun har trent, og fjerner godteriskåla fra henne. Er det rart hun har dårlig selvtillitt stakkars!

Mine tips: Fortsett å si at hun er pen. Neste gang hun syter om vekta si, svarer du: Slutt å syt om det, og gjør noe med det hvis du ikke trives sånn som du er nå. Jeg er glad i deg uansett.

Ellers: Krev å få se henne naken ja, spis sundt , tren sammen osv.

Endret av Fagerhaug2
Lenke til kommentar

Greia er at ho trente hver dag før, og var helt sjukt aktiv. Så jeg vet liksom ikke hva jeg skal si for at ho skal starte med det igjen. Dette er også grunnen til at jeg hele tiden hinter til om ho har trent i dag osv..

Føler det også blir litt feil at jeg skal stresse med å jogge og masse aktiviteter osv når jeg er fit... Ho kan vel bare starte å trene selv også, jeg jobber såpass mye og hun har verken skole eller jobb.

Lenke til kommentar
Dessuten spør du henne om hun har trent, og fjerner godteriskåla fra henne. Er det rart hun har dårlig selvtillitt stakkars!

Håper ho liksom skal ta hintet da, og begynne å trene...

Føler liksom at hvis jeg ikke er såpass drastisk så kommer ingen til å skje...

Takk for tipset fagerhaug, men det har jeg prøvd MANGE ganger... Men det hjelper heller ikke, ingen ting skjer. Ho legger seg seint og sover til langt uttpå dagen.. 0 rytme. Før så hadde ho super rytme, så tips til å få ho i rytme igjen hadde vært super..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...