hodesleng Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvordan får jeg konfigurert DHCP i RH 8.0? Jeg har installert pakka og startet servicen (stoppet også) men finner ikke hvordan jeg kan konfigurere den. Finner forøverig ikke fila dhcpd.conf En annen ting: Når jeg har installert skriveren (autodeteced) får jeg denne meldingen: "This driver requires oki4drv daemon to be running, and it does not appear to be. Do you wish to use it anway?" Da virker såklart ikke skriveren hvis jeg trykker ok, hvordan fikser jeg den biffen? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 DHCP-server eller DHCP-client? dhcp-server er redigering av tekstfila /etc/dhcpd.conf, kjør en locate dhcpd.conf (updatedb som root først hvis du ikke har fått opp locate databasen), så vil du få vite om hvor sample fila ligger, kopier denne til /etc/dhcpd.conf og rediger Kan også anbefale webmin til dette.... www.webmin.com dhcp-client == netconfig og velge dhcp Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 DHCP-server eller DHCP-client? dhcp-server er redigering av tekstfila /etc/dhcpd.conf, kjør en locate dhcpd.conf (updatedb som root først hvis du ikke har fått opp locate databasen), så vil du få vite om hvor sample fila ligger, kopier denne til /etc/dhcpd.conf og rediger Kan også anbefale webmin til dette.... www.webmin.com dhcp-client == netconfig og velge dhcp Server, men takk for tipset om klienten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå