k-a Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei. Jeg har tatt det skrittet og skal kjøpe meg et "studio" som jeg skal spille inn låter i, ettersom jeg har dreve med beatmaking en god stund. Jeg har: behringer B1 mikrofon Behringer XENYX 1204FX lydmikser Mikrofonstativ Da kommer spørsmålet.. Hva slags kabler trenger jeg? Jeg trenger så jeg får spilt inn vokalen på pcen, og at jeg hører beaten på det ene øre, og meg/vokalen på det andre... Er det noen som her peiling, så svar:D Mvh k-a Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Trenger vel bare en XLR-kabel til mikken, antar det følger med usbkabel med mixern. Hva bruker du til lytting? Hodetelefoner? Monitorer? Hva slags software bruker du? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Etter hva jeg kan se har mixeren ikke USB- eller FireWire-tilkobling. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 http://www.behringer.com/1204fx/index.cfm?lang=eng Denne du har? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det er i det hele tatt ganske teit å først bruke masse penger på utstyr, for så å spørre her hvordan du skal koble det opp! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Du trenger jo en kabel mellom mikseren og mikrofonen. Hva slags kabling du trenger fra mikseren til PC-en, avhenger jo av hva slags lydkort du har. Det ser ut som Behringer har bundlet med det rimelige USB- interfacet sitt. Det funker jo greit, det, men hvis du har et annet lydkort du ønsker å bruke, så er det kanskje like lurt. Det avhenger av hva du har. Vil du bruke Behringer- interfacet, trenger du en til to vanlige RCA- stereokabler. Mener at noe følger med. Videre- hvor får du "beatsa" dine fra? Ligger de på PC-en, eller har du de et annet sted? Hvor det er lurt å få monitor på det du lager, avhenger av hva slags utstyr du har ellers, og hvordan du jobber, men jeg hadde tappet monitor fra PC-en, og ikke fra mikseren. Det er jo ikke en sluttmiks du skal høre på uansett. Har du software til datamaskinen? Og i tilfelle hva? Og til Jnz- gratulerer. Du har akkurat bevist at tesen "Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar" er helt sant. Endret 27. desember 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
k-a Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg bruker hodetelefoner, ja. For å spille inn bruker jeg Adobe Audition, og for å lage beats og redigere innspillingen, bruker jeg Fruity loops studio 8. Har vell fått svvar på det jeg lurte på.., så takk for svar Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Da bruker du mikseren som en ren mikser/amp for mikrofonen din. så da er koblingen enkel, ja. Mikrofonkabel pluss en vanlig stereokabel med de rette pluggene til ditt lydkort fra mikseren til PC. Lykke til videre med miksingen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Det er i det hele tatt ganske teit å først bruke masse penger på utstyr, for så å spørre her hvordan du skal koble det opp! Kvifor det? Sjølv om han har brukt pengar på utstyr så skal han automatisk vite korleis han skal setje det skikkeleg opp? Eg kunne ha brukt 500.000 kr på bil utan å vite korleis eg skal skifte drivreim eller kva det heiter. Det er alltid bra med andre sine idear og syn på ting uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå