8086 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Har akkurat fått noen ruller 120-film, og har lagt merke til at de virker ganske mye mer ømfintlige enn 135-film som er spolt inn i boksen sin. Når rullen er ferdig eksponert og ligger på tromlen, så skal man "teipe" igjen rullen, men det er jo ikke noe plastboks å putte den i. Hvordan kan jeg unngå at det kommer rusk og snafs på filmen? Den vil vanligvis ende i lommen etter filmbytte. Ikke trygt. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Bare pass på så du stenger den skikkelig med tapen eller limet, så går det greit. Edit: Husk at det er massemasse papir som ligger utenfor selve filmen, så det skal litt til før støvet trenger seg helt inn til den. Endret 26. desember 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har aldri opplevd det som et problem. Lenke til kommentar
3G Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Filmburk för 120-film. ARTNR: TB120 Filmburk i plast för skyddande förvaring av en 120-film. Locket skruvas fast. Filmburkarna säljes styckvis. http://www.photax.se/indx/indxfilmtillbehor.htm Svensk krone er fortsatt billig for oss nordmenn. ADOX CHS 100 Filme leveres i filmkonteinere http://www.adox.de/ADOX_Filme/ADOX_CHS_Fil...OX_CHS_100.html Lenke til kommentar
8086 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 takk for alle svar. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 wow. photoax skal ha minsteordre på 800SEK og porto på 500SEK. i tillegg kommer svensk moms og toll på norsk side. blir jo over 100% tillegg i prisen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er ikke verdt det. Kjøp en liten boks fotopapir og legg filmene i posen arkene ligger i inne i esken, om du absolutt må ha lystett lagring. jeg mener du ikke trenger det, da innpakningen på 120-film er mer enn god nok (bortsett fra om den blir våt). Da er det viktigere å lagre filmen i kjøleskap eller fryser, men pass for all del på at den ikke blir fuktig. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Mine ruller ligger i en tett plastboks i fryseren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå