Gå til innhold

Copenhagen Business School

conolo

Anbefalte innlegg

Kvoteendringer (I hvertfall i primærkvoten) og endringene med at samtlige karakterer på vitnemålet teller kan føre til endringer større enn 4,5 poeng.

Men ja, det er ufattelig vanskelig å predikere hva som skjer neste år med alle endringene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Ja, beklager, studier uten krav til realfag vil ikke få et større kutt enn de 4 fordypningspoengene, kanskje mindre enn det. Men jeg tror majoriteten som søker seg til NHH har fullt med realfagspoeng. I hvertfall de jeg kjenner som går der hadde matte, fysikk og kjemi.

Hvorfor tror du majoriteten av de som søker seg til en økonomiutdannelse har fullt med realfagspoeng?

Lenke til kommentar
Tror dere at det er en fordel med IB utdanning fra VG, hvis du skal søke inn på CBS?

Det skal ikke ha så mye å si. Men IB er en utrolig bra linje, og en stor fordel om du skal søke deg vidre til England. De er mer karakter og eksamensrettet enn det Norske systemet som jeg har forstått fra venner som har gått der. Men det er utrolig hardt også.

Skal selv søke CBS, sprøk, så hadde vært gøy å høre noe mer om skolen, hvordan er miljøet og det sosiale rundt studiene? Jeg er absolutt ikke en av de bærumsbertene som søker meg der fordi jeg ikke kommer inn på NHH, men pga studiet, så tror ikke jeg vil trives så godt med dem =P Lett og bli kjent med folk osv?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

For guds skyld slutt å spekuler i poengene deres. Skriv et bra motivasjonsbrev og søk. Kommer du ikke inn så var det kanskje for det bedre fordi nivået mest sannsynlig var for høyt for deg. Utenlandske søker blir ofte vurdert på individuell basis og ikke bare maskinbehandlet som i sammordna i norge.

Endret av bjelleklang
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...