Hemen1 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har installert Dolphin på Ubuntu, men hvordan spiller man spill på Dolphin på Ubuntu på Dolphin? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Tror Dolphin er den Gamecube emulatoren Tja hvet ikke, kan du finne ut hvor filer ble installert? Det skal ligge en executeable en plass rundt. sjekk også om det er en skjult fil med navn .dolphine eller noe i home mappa de da Lenke til kommentar
haalo Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Bare les dokumentasjonen til programmet. Akkurat som du ville gjort med et Windows-program. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Akkurat som du ville gjort med et Windows-program. Nope, aldri gjordt eller trengt å gjøre det. Lese Ubuntu som dokumentasion derimot er et need Lenke til kommentar
haalo Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Akkurat som du ville gjort med et Windows-program. Nope, aldri gjordt eller trengt å gjøre det. Lese Ubuntu som dokumentasion derimot er et need Kan du omformulere det; det ser nesten ut som du har skrevet at en aldri trenger å lese dokumentasjon til Windows-programmer. Lenke til kommentar
Hemen1 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Akkurat som du ville gjort med et Windows-program. Nope, aldri gjordt eller trengt å gjøre det. Lese Ubuntu som dokumentasion derimot er et need Kan du omformulere det; det ser nesten ut som du har skrevet at en aldri trenger å lese dokumentasjon til Windows-programmer. Foresten jeg har klart å spille spill med Dolphin (Wind waker) problemet er at jeg ikke ser øyne til Link og det ikke er noe lyd. Og programmet gjøre bare 490mhz av pcen, og det meste på pcen er jo 1,70 ghz. Hvordan ordner jeg disse problemene? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nei, 490MHz betyr at emulatoren kjører 490 MHz, noe som er ganske bra, GameCube sin CPU er omlag 500 MHz. Høyere frekvens, høyere hastighet på emuleringen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 haalo: Aldri trengt det, og vis jeg leser manualen viser det seg at det aldri trengtes å gjøres(har allerede en workaround og lignende inne, osv). fant det her på Dolphin side sider og gjør det selv no, har lyst på å prøve litt sudo apt-get install subversion scons g++ wx2.8-headers libwxbase2.8-0 libwxbase2.8-dbg libwxbase2.8-dev libwxgtk2.8-0 libwxgtk2.8-dbg libwxgtk2.8-dev libsdl1.2-dev nvidia-cg-toolkit libxxf86vm1-dbg libxxf86vm-dev libxext6-dbg libxext-dev libglew1.5-dev libcairo2-dbg libcairo2-dev libao2 libao-dev libbluetooth-dev && svn checkout http://dolphin-emu.googlecode.com/svn/trunk/ dolphin-emu-read-only && cd dolphin-emu-read-only && scons && cd Binary/linux && ./Dolphin CnP i terminal og kjør! I guess..... Den er snart ferdig her da. Lenke til kommentar
Hemen1 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Nei, 490MHz betyr at emulatoren kjører 490 MHz, noe som er ganske bra, GameCube sin CPU er omlag 500 MHz. Høyere frekvens, høyere hastighet på emuleringen.Ok, men man kan ikke se øynene til Link osv. Hva skal jeg gjøre? Og det er tregt! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Om du hadde sett på dokumentasjonen som står lenger opp, ville du fått med deg det at det ikke er lyd i Zelda og Mario spillene. Why is there no sound in Zelda or Mario?For sound, the GC has a DSP, which is a small signal processor, and code running on it is called microcode. Most games use the "AX" microcode, which is fairly well understood and we can thus emulate it. Zelda, Mario, Pikmin and a few others use a completely different microcode. To be able to run this, we need to complete the real low level emulation of the DSP. This is very hard since there isn't any 100% reliable documentation. De skal også visstnok jobbe med å få til en bedre emulering. Why is Dolphin running so slowly?We're working on it. It's not easy to get emulation of such advanced consoles running fast - we have to fake the entire console hardware in software. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå