Gå til innhold

Macro objektiv til Sony A200

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter et bra og billig macro-objektiv. Jeg fotograferer hovedsaklig på hobbybasis, så det trenger ikke å være "top of the line". Jeg har så og si, null peiling på optikk og objektiver, så dere må bare komme med forslag.

Har rundt 2000,- å bruke, men kom bare med forslag, uansett prisklasse :)

Har sett litt på Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 LD. Er det noen som kan annbefale denne ?

- Thomas

edit: skrivefeil

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det stemmer ganske bra det PM. Har den selv og den er et utmerket macro objektiv. Eneste ulempen er du må veldig nærme , så den er ikke så egnet til insekter. Da må legge på til 3 lapper og gå for en Tamron 90mm.

Tom

Jeg har ikke planer om å ta bilder av insekter. Blir nok mest planter og andre småting.

Sigma'en kostet 2450,-, men det er bare ddmr.no som har det. Er dette en seriøs butikk?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke planer om å ta bilder av insekter. Blir nok mest planter og andre småting.

Sigma'en kostet 2450,-, men det er bare ddmr.no som har det. Er dette en seriøs butikk?

Da er 50mm velegnet. Du kan bruke den til portretter også.

DDMR er en grei butikk. Men du kan jo sjekke Scandinavian Photo også. De er noe dyrere.

Tom

Anbefaler du heller Scandinavian Photo, framfor DDMR? Har ikke hørt om noen av butikkene, men så handler jeg ikke kamerautstyr så ofte, da :p

Lenke til kommentar

DDMR er en grei butikk. Men du kan jo sjekke Scandinavian Photo også. De er noe dyrere.

Tom

Anbefaler du heller Scandinavian Photo, framfor DDMR? Har ikke hørt om noen av butikkene, men så handler jeg ikke kamerautstyr så ofte, da :p

Begge butikkene kan anbefales. Jeg bare nevnte Scandinavian Photo, slik at du har hørt om de. Begge selskapene har holdt på en stund og jeg har ikke hørt noe negativt om de. Velg den som er billigst.

Tom

Lenke til kommentar

Tom

Begge butikkene kan anbefales. Jeg bare nevnte Scandinavian Photo, slik at du har hørt om de. Begge selskapene har holdt på en stund og jeg har ikke hørt noe negativt om de. Velg den som er billigst.

Tom

Takker for svarene dine :)

Da blir det macro om ikke så lenge.

- Thomas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...