Moffe247 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hei! Jeg er på utkikk etter et bra og billig macro-objektiv. Jeg fotograferer hovedsaklig på hobbybasis, så det trenger ikke å være "top of the line". Jeg har så og si, null peiling på optikk og objektiver, så dere må bare komme med forslag. Har rundt 2000,- å bruke, men kom bare med forslag, uansett prisklasse Har sett litt på Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 LD. Er det noen som kan annbefale denne ? - Thomas edit: skrivefeil Endret 26. desember 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Den "makroen" du får med en telezoom befinner seg på lengste brennvidde, og det er veldig lite praktisk på frihånd. Legg til en halv tusenlapp til så får du Sigma 50mm f/2,8 Makro. Tror jeg (gidder ikke sjekke om det er helt riktig pris jeg oppgir). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Det stemmer ganske bra det PM. Har den selv og den er et utmerket macro objektiv. Eneste ulempen er du må veldig nærme , så den er ikke så egnet til insekter. Da må legge på til 3 lapper og gå for en Tamron 90mm. Tom Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Det stemmer ganske bra det PM. Har den selv og den er et utmerket macro objektiv. Eneste ulempen er du må veldig nærme , så den er ikke så egnet til insekter. Da må legge på til 3 lapper og gå for en Tamron 90mm. Tom Jeg har ikke planer om å ta bilder av insekter. Blir nok mest planter og andre småting. Sigma'en kostet 2450,-, men det er bare ddmr.no som har det. Er dette en seriøs butikk? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har ikke planer om å ta bilder av insekter. Blir nok mest planter og andre småting.Sigma'en kostet 2450,-, men det er bare ddmr.no som har det. Er dette en seriøs butikk? Da er 50mm velegnet. Du kan bruke den til portretter også. DDMR er en grei butikk. Men du kan jo sjekke Scandinavian Photo også. De er noe dyrere. Tom Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har ikke planer om å ta bilder av insekter. Blir nok mest planter og andre småting.Sigma'en kostet 2450,-, men det er bare ddmr.no som har det. Er dette en seriøs butikk? Da er 50mm velegnet. Du kan bruke den til portretter også. DDMR er en grei butikk. Men du kan jo sjekke Scandinavian Photo også. De er noe dyrere. Tom Anbefaler du heller Scandinavian Photo, framfor DDMR? Har ikke hørt om noen av butikkene, men så handler jeg ikke kamerautstyr så ofte, da Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har ikke planer om å ta bilder av insekter. Blir nok mest planter og andre småting.Sigma'en kostet 2450,-, men det er bare ddmr.no som har det. Er dette en seriøs butikk? Da er 50mm velegnet. Du kan bruke den til portretter også. DDMR er en grei butikk. Men du kan jo sjekke Scandinavian Photo også. De er noe dyrere. Tom Anbefaler du heller Scandinavian Photo, framfor DDMR? Har ikke hørt om noen av butikkene, men så handler jeg ikke kamerautstyr så ofte, da Begge butikkene kan anbefales. Jeg bare nevnte Scandinavian Photo, slik at du har hørt om de. Begge selskapene har holdt på en stund og jeg har ikke hørt noe negativt om de. Velg den som er billigst. Tom Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har ikke planer om å ta bilder av insekter. Blir nok mest planter og andre småting.Sigma'en kostet 2450,-, men det er bare ddmr.no som har det. Er dette en seriøs butikk? Da er 50mm velegnet. Du kan bruke den til portretter også. DDMR er en grei butikk. Men du kan jo sjekke Scandinavian Photo også. De er noe dyrere. Tom Anbefaler du heller Scandinavian Photo, framfor DDMR? Har ikke hørt om noen av butikkene, men så handler jeg ikke kamerautstyr så ofte, da Begge butikkene kan anbefales. Jeg bare nevnte Scandinavian Photo, slik at du har hørt om de. Begge selskapene har holdt på en stund og jeg har ikke hørt noe negativt om de. Velg den som er billigst. Tom Takker for svarene dine Da blir det macro om ikke så lenge. - Thomas Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Da er Macro bestilt fra DDMR. Kunne også tenkt meg en billig telezoom. Har sett på Tamrons 70mm - 300mm Objektiver. (link 1, Link 2) Er disse noe bra, eller må jeg opp på 2-3 tusen for å få et "brukbart" objektiv? - Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå