reitsma Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei Starter med båtprosjekt Skibsplast 15 VS, lakken er slitt på båten, har sett på Biltema sitt utvalg med båtlakk, blir det bra resultat eller bør jeg satse på Jotun e.l. Blir resultatet bra når det 'kostes' på eller bør det påføres med sprøytelakkering? (som er tilgjengelig men kan være litt tungvint utendørs...) Takker for svar. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Har du link fra lakken du har sett hos Biltema? Fant nemlig ikke selv. Når det gjelder påføring, vil det bli best resultat hvis man bruker sprøyte, om man er flink til det. Ville IKKE "kostet" det på, da bør du heller gå for rulle, som vil gi bedre resultat. Mener jeg har lest en plass at det er en annen lakk man kan bruke hvis man skal påføre med rulle, som gjør at man ikke skal se mønsteret rullen legger igjen etter seg. Skal prøve å få undersøkt dette litt mer før jeg gir deg et endelig svar. Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Har du link fra lakken du har sett hos Biltema? Fant nemlig ikke selv. Når det gjelder påføring, vil det bli best resultat hvis man bruker sprøyte, om man er flink til det. Ville IKKE "kostet" det på, da bør du heller gå for rulle, som vil gi bedre resultat. Mener jeg har lest en plass at det er en annen lakk man kan bruke hvis man skal påføre med rulle, som gjør at man ikke skal se mønsteret rullen legger igjen etter seg. Skal prøve å få undersøkt dette litt mer før jeg gir deg et endelig svar. Gjelder produkt nummer 36-537, 2-K topcoat. Tror det blir sprøyte maling, må bare vente til temperaturen går litt opp og været er litt mer stabil. Har tenkt å bruke bunnstoffet fra Biltema og, litt usikker om jeg kommer til å bruke primer under topcoat og bunnstoff. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Eg kan anbefale jotun sin lakk hardtopp og blir påført med lakk-rulle. Har ingen erfaring med biltema sin lakk men det er et polyuretanakryl produkt og gjør sikkert samme nytten. Angåande priming før bunnstoff.Det er absolutt og anbefale at du gjør det. Minska risikonen for plastpest og gjør at bunnstoffet sitter bedere på. Bruk 2 komponent epoxy primer. Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Eg kan anbefale jotun sin lakk hardtopp og blir påført med lakk-rulle. Har ingen erfaring med biltema sin lakk men det er et polyuretanakryl produkt og gjør sikkert samme nytten. Angåande priming før bunnstoff.Det er absolutt og anbefale at du gjør det. Minska risikonen for plastpest og gjør at bunnstoffet sitter bedere på. Bruk 2 komponent epoxy primer. Blir noe sant, litt mer jobb men resultatet blir sikkert bedre. Har funnet billig skai hos stoff&tekstil (65nok/meter) interiøret blir altså ingen problem. Noe som vet en (net)adresse til 'billig' styrekonsoll? Den jeg har nå er brukbart men gammel, passer ikke helt med min '96 påhenger. Så en på ebay fra Teleflex til ca. 1400 nok, er den grei? teleflex Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Den skal være grei ja. Har alltid vært fornøyd med Teleflex sine produkter. Maritim har også styrekonsoll, uten at jeg kan si de er like billig (har ikke sjekket enda). Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Siden det er første 'båtprosjektet' lurer jeg på en ting; kjøpte en 1996 Mercury/Force 40 hk seperat som skal monteres og fikk nå takk i en tacho/ voltmeter med kabler fra forhandler (new old stock), betalte 1500 for kable fra kontrollboksen og turteller, voltmeter fikk jeg med på kjøpet, er dette en grei pris..? Har ingen peiling om priser på båter/deler... Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvis det er orginalt, så skal det være en grei pris ja. Hadde vært kjekt om du lagde en worklog til prosjektet Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hvis det er orginalt, så skal det være en grei pris ja. Hadde vært kjekt om du lagde en worklog til prosjektet Originale nye deler ja... det var da godt å høre :-) Blir en greit prosjekt tror jeg, båt og motor fikk jeg til rimmelig penger og (etter min mening). Det fins allerede en makan worklog til 15vs men kan se hva jeg kan få til. L. Endret 30. desember 2008 av reitsma Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) har nå lagt ut noe bilder om prosjektet her Endret 2. januar 2009 av reitsma Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Da var båten ferdig og første turen tat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå