Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt 4870 døde etter 20 minutter


Anbefalte innlegg

Installerte et flunkende nytt HiS Radeon HD 4870 IceQ4+ i pcen i går. Boota greit og kjørte en vellykket test med 3DMark06. Etter litt lett overklokking av CPU (fra 3.0 Ghz-3,2 Ghz) boota masinen og jeg kjørte en ny runde med 3DMark. Denne gangen gikk skjermen i svart under kjøringa. Det siste jeg så av temperatur var noe over 80 grader. Fikk ikke kontakt med maskinen og dro derfor ut strømmen og ventet noen minutter. Forsøkte å boote, men ikke noe skjermsignal. Prøvde dette flere ganger uten resultat. Viften i kortet starter og jeg kjenner at det blir varmt, men ikke noe signal. Satt tilbake mitt gamle Nvidia 8800 GTS 512 som virker som det skal.

 

Er det nye kortet dødt og klart for retur til Komplett eller er det noen som har noen tips til løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke overklokka skjermkortet da ?

Hvordan overklokka du ? Satt du inn alle instillinger inn manuelt eller kjører du en "Auto-overclock" instilling ?

 

Har du overklokka skjermkortet har du brutt garantien, da får du ingenting tilbake.

 

Tips; skal du overklokke maskina di, sørg for god nok kjøling FØRST.

 

-x-

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
Har du ikke overklokka skjermkortet da ?

Hvordan overklokka du ? Satt du inn alle instillinger inn manuelt eller kjører du en "Auto-overclock" instilling ?

 

Har du overklokka skjermkortet har du brutt garantien, da får du ingenting tilbake.

 

Tips; skal du overklokke maskina di, sørg for god nok kjøling FØRST.

-x-

 

Grafikkortet er ikke overklokket. Det er riktignok litt oppklokket fra fabrikken, men jeg har ikke rørt noen instillinger. Når det gjelder cpu, er den svakt klokket i bios, men kjøleutstyret er i orden og tempraturene er lave. Det forklarer uansett ikke hvorfor skjermen går i svart med det nye skjermkortet og ikke det gamle...

Hadde tenkt å teste det nye kortet i stue-pcen, men den har nok ikke kraftig nok psu. Skal forsøke det på nytt i pcen, om det ikke funker får Komplett ta det tilbake.

Lenke til kommentar
Virker ikke som det skal så mye til før de ryker nei,jeg har selv ødelagt 3 4870 kort,skal sier at det ene ble fullt av vann,de 2 andre bytta jeg bare kjøler på.

 

Vann! :!: Var det kjølinga eller skifta du kjøleribbe i badekaret? :new_woot: ... Nu vel. Kjølerskifte og ikke minst 3DMark burde disse korta kunne tåle.

Lenke til kommentar
Virker ikke som det skal så mye til før de ryker nei,jeg har selv ødelagt 3 4870 kort,skal sier at det ene ble fullt av vann,de 2 andre bytta jeg bare kjøler på.

 

Vann! :!: Var det kjølinga eller skifta du kjøleribbe i badekaret? :new_woot: ... Nu vel. Kjølerskifte og ikke minst 3DMark burde disse korta kunne tåle.

 

Vel det ble lekkasje på vannkjølinga den gangen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...