Gå til innhold

Problemer med å slå på forsterker (nytt problem, se nederste post)

Anbefalte innlegg

Hei, har en forsterker som jeg har litt problemer med. Ofte når jeg trykker på power knappen, ikke hver gang altså, blinker protection lampa og forsterkeren skrur seg av igjen. Virker ikke som om det er noe mønster i når den fungerer og når den ikke gjør det.

Noen som vet hva problemet er og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? :)

Hvis jeg forresten holder inne power knappen fungerer alt fint :/

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Siden "protectionlampen" blinker, skulle en jo tro at det er en kortsluttning et eller annet sted. Derfor er det vanskelig å hjelpe videre.

Det du må gjøre er å koble fra alt av kabler slik at ingenting er koblet til forsterkeren. Sett i strømkabelen å se om problemet er der. Er det det, så er det noe galt med selve forsterkeren.

Så begynner du å koble i en høyttaler om gangen (mens forsterkeren er av) og sjekker om du får problemet når du slår den på igjen. Slik gjør du med alle komponentene for å finne feilkilden.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Ingen ledninger var inntil hverandre :/ Hva annet kan problemet være?

Har du sjekket tilkoblingen på høyttalerne også?

Jeg har sjekket alt mange ganger. Det som er så rart er at jeg plutselig får skrudd den på, så er den fin noen dager, så er det ille igjen :(

Så jeg er egentlig mest interresert i å finne et sted den kan repareres :) Bor forresten i Oslo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...