Flimzes Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Det der trenger ikke være farlig i det hele tatt, etter at pcer fikk temperatursensorer så er ikke støv farlig, da pcer skrur seg av ved maks 100grader, og da er det inni komponentene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Støv trenger ikke nødvendigvis høy temperatur for å antenne, en gnist kan være nok. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hvordan skal du få en gnist i en pc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Det er ikke spesielt vanskelig, spesielt ikke i PSUen. Det trenger ikke nødvendigvis å være en gnist, en kondensator som feiler kan brenne med en blåhvit flamme som holder høy temperatur, som er nok til å antenne støvet og forårsake videre brann. http://images.google.co.uk/images?hl=en&am...sa=N&tab=wi Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) HVor inne i psuen har du gnister? Jeg vet ikke om jeg hadde stolt mer på en NAS enn en pc, de blir veldig varme, og har ofte små trafoer som blir veldig varme. Etter min erfaring feiler eksterne disker oftere enn interne, selv om de står helt stille. Endret 1. januar 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 HVor inne i psuen har du gnister? Det trenger ikke nødvendigvis å være en gnist, en kondensator som feiler kan brenne med en blåhvit flamme som holder høy temperatur, som er nok til å antenne støvet og forårsake videre brann. Klikk: http://images.google.co.uk/images?hl=en&am...sa=N&tab=wi En brent kondensator i en ren PC vil vanligvis bare lage mye vond lukt og litt røyk, mens i en støvete PC vil den kunne antenne støvet, derfor er det viktig å holde PCen støvfri. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ok, så vi har støv med forholdsvis lav egenenergi, så du vil få flammer med lav temperatur som brenner rimelig fort, jeg tror likevel det skal uhorvelig mye til for at den brannen skal spre seg til noe annet sted enn akkuratt støvet rundt kondensatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå