Sinderella Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Har et Canon EOS 1000D og skal kjøpe meg et objektiv, hvilken av disse hadde du valgt om du var meg? (noen store forskjeller??) Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro for Canon Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 for Canon Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 LD Macro for Canon Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II LD ASPHERICAL (IF) MACRO for Canon Canon EF 90-300mm f/4.5-5.6 Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC for Canon Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 USM Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM Sammenlikning av alle: Sammenlikning av alle Takker Endret 26. desember 2008 av Denniz84 Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du finner tester av mange av objektivene hos photozone. Ellers vil det være nyttig å vite hva du har tenkt å bruke objektivet til. Trenger du tele? Macro? Vil du helst ha kun ett objektiv så du slipper å bytte? Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Ah, jeg har jo det objektivet som fulgte med kamera. Jeg ønsker et objektiv så jeg kan ta bilde av ting som er på litt avstand. Alle de jeg har sett på et vel tele (til en viss grad) ?? Kanskje slippe å bytte, noen fordeler med dette? (eventuelt noe jeg går glipp av ved dette?) Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Et lite tips til OP. Når du skal liste opp linker slik som det der, bruk formen [ url="www.etc.foo" ]Navn på objektivet[/url] Det gjør det så mye lettere for oss som bare trenger navnet for å sammenligne de. Men, stort pluss for sammenligningslinken. Hvis jeg var deg ville jeg lagt på litt til og gått for Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS. Dette objektivet har fått knallbra kritikker, spesielt sett i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Et lite tips til OP. Når du skal liste opp linker slik som det der, bruk formen [ url="www.etc.foo" ]Navn på objektivet[/url] Det gjør det så mye lettere for oss som bare trenger navnet for å sammenligne de. Men, stort pluss for sammenligningslinken. Hvis jeg var deg ville jeg lagt på litt til og gått for Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS. Dette objektivet har fått knallbra kritikker, spesielt sett i forhold til prisen. Beklager det. Tenke jeg ikke på. Men har gått inn og endret dette nå. Jo du sier noe der, det ser jo bra ut, men går jeg glipp av noe? Noen gode grunder til å ikke velge noen av de andre merkene, ? Takker for responsen så langt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 De objektiven du har valgt ut er ikke så veldig bra. De er riktignok relativt billige, men ikke spesielt skarpe før du blender en del ned. Og ettersom de ikke er lyssterke, så må du stort sett bruke stativ for å utnyttet de. 55-250mm har den fordel at den har innebygd bildestabilisator (IS) og er noe bedre optisk. Det betyr t du ikke må ty til stativ fullt så ofte, og da blir kanskje objektivet brukt mere ? Tom Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Denniz: Du kan jo ta en titt på testene til http://www.photozone.de Endret 26. desember 2008 av Grizzmo Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Hva er forresten forskjellen på "full-format" og "ikke full-format"?? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hva er forresten forskjellen på "full-format" og "ikke full-format"?? "ikke full-format"-objektiver, EF-S, passer ikke til "full-format"-kameraer ( f.eks. Canon EOS 5D og 1Ds ) med større sensor (24x36mm). Men det trenger ikke du å tenke så mye på. Alle objektiver som passer til Canon EOS, passer til ditt kamera. Edit: Strøket gode råd som vil falle død til jorden. Endret 29. desember 2008 av Ronny1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå