Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GE Money Bank? Trenger litt hjelp

lasse_hansen87

Anbefalte innlegg

Hei sann..

11.11.08 kjøpte jeg meg en MacBook på InfoGrafikk i sarpsborg, Østfold. Prisen var 11.800kr, med taske til den, og ekstern mus..

Tok å kjøpte den med betalings utsettelse, da kom 349kr i tillegg.

Så total summen er på 12.149kr

Fikk brev ifra GE Money Bank 09-12-08, der sto det total summen 12.149, med litt annen info, osv..

Og nederst på den lappen satt en giro, på 349kr, som skulle betales til **** kontonummer, står ikke noe kundeindentifikasjon eller noe, jeg betalte de 349kr til kontonummeret som var oppgitt. Og la med en meling i nettbanken med navn og adresse på meg.

Det jeg da lurte på, resten av summen som er igjen, den er jo utsatt i 6mnd ifra kjøpsdato.. Får jeg en ny regning når det nærmere seg 6mnd, eller kan jeg bruke samme kontonummer som jeg fikk på den lappen jeg har nå, og betale litt og litt.. Eller åssen funker dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil få tilsendt en åpen faktura en gang i måneden der det står hva du har utestående. Du kan da velge å betale inn alt, en del eller ingenting. Det er først når det nærmer seg 6 måneder du får en regning med forfallsdato. Hvis noe gjenstår etter 6 måneder har gått begynner rentene å gå (rundt 20%), men er du dårlig stilt så må du ikke betale inn mer enn 3% av det utestående.

Men husk... da blir datamaskinen fort dyr!

Lenke til kommentar

Vi benyttet oss av en tilsvarende løsning da vi kjøpte hvitevarer for et års tid siden. Da var det 3 mnd. betalingsutsettelse for kr. 99. Valgte dette fordi selgeren gav litt mer rabatt om vi benyttet den løsningen (de får sikkert en form for provisjon).

Da "friperioden" hadde utløpt fikk jeg en faktura i posten, men uten beløp. Informasjonen om utestående beløp var ganske uoversiktlig, for meg virket det som om de spekulerer i at folk ikke leser papirene nøye nok og dermed betaler et for lavt beløp, slik at de tjener penger på renter.

Anbefaler trådstarter å markere tydelig i kalenderen når den betalingsfrie perioden utløper, og sørge for å betale inn utestående beløp i god tid ;)

Edit: En liten leif

Endret av RVF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...