Edorph Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fikk et Hoya polariseringsfilter til min Tokina 116DX (Canon) i julegave, men har funnet ut at når filteret er på, så passer ikke linsedekselet (ingen gjenger eller fester). Hva gjør folk for å leve med dette? Det funker jo heller ikke å ha på motlysskjermen (den passer, men får ikke vridd på filteret). Hvilke snedige innretninger løser dette problemet? Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du trenger ikke pol. filtret konstant på, så skru det på når du trenger det og etter at du har tatt av dekslet. At solblender og filter ikke samarbeider, er mer bekymringsfullt. Lenke til kommentar
andersno Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Er nå helt vanlig at det blir vanskelig å komme til for å dreie på polafilteret når man har på solblenderen. At du ikke får på dekselet syns jeg var rarere. Det funker nå fint på mine hoya-filtere ihvertfall... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det syntes jeg også var litt rart, men det kan skyldes at det er et spesialfilter som er ekstra smalt. Det sitter jo på en 116. Jeg vil forresten ikke anbefale å bruke filteret på de videste brennviddene, for polafiltre gir ujevn polarisering på veldig vide brennvidder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå