brub Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Heisan, har en ny Jensen router som jeg satte opp og fikk til å fungere. Etter booting av PC slo alt seg vrangt og nå får jeg kun tilgang til ruter, men ikke ut på nett. Når jeg prøver å sjekke konfigurasjon til rutern kommer jeg ikke frem til den. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Du kan prøve følgende: -trykk "Windows-knappen"+"r" -skriv cmd -trykk ok -Du får opp et dos-vindu -der skriver du ipconfig /all -trykk enter Og du vil få en liste over ipadresser. Ruteren sin adresse er den som står ved siden av "Default Gateway" Skriv den adressen inn i din nettleser, og du skal normalt komme på din ruter igjen. Noen rutere, jeg har ikke hatt jensen, har det med på forandre sin ip-adresse etter konfigurering. Særlig på min 3com ruter var det vanlig at den laget seg en ny ip-adresse. For å kunne logge meg på ruteren igjen måtte jeg da kjøre et program som het Discovery. Det fant fram til hvilken ip-ruteren hadde laget seg. Og så kunne jeg logget på ruteren igjen og se hvor internettet stoppet i prosessen. Endret 26. desember 2008 av trykkertor Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du må huske på at PC må stå på samme subnett som router. Det greieste er å la PC hente ipadresse automatisk inntil du er sikker på hvilken adresse routeren har. Tror ikke jensen har 192.16.0.1 som default. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Tror Jensen faktisk bruker 192.168.1.254 som default. Lenke til kommentar
brub Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 takk for responser. Løsningen lå i en reset knap som måtte holdes inne i 10-15 sek. Da fikk jeg tilbake gamle oppsettet og muligheten til å konfigurere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå