Gå til innhold

Fyf.. Prince of Persia er rått!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres ut som spillet er sinnsykt langt?

 

Er en achivement/trofee å klare spillet under 12 timer, og da skal du stå på.

Vil vel tippe de fleste ligger på 15-20 timer med å fullføre og samle det man kommer over ;)

 

Jeg fullførte spillet med bittelitt over 800 (av 1001) av de lightseedsene og fikk denne achievementen for å fullføre på under 12 timer. Og jeg rushet ikke, jeg samlet så mye jeg kunne

Lenke til kommentar
Du kan ikke mene det?

Det at du ikke kan dø er jo skapt for å forhindre plagsom lasting av brettet på nytt. Jeg synes dette er et meget orginalt trekk.

 

Det med å dø i spill har alltid vært en litt rar greie, fordi du bare trykker på "continue" og prøver igjen. Her har Ubisoft laget et historisk element som passer spill som medium mye bedre.

 

Dessuten så har du jo ingen fordeler av å bli reddet av Elika. I en kamp for eksempel, så vil jo bossen regenerere store deler av livet sitt når du blir reddet, og du må gjøre alt på nytt igjen. Det har den samme effekten som å dø, bare at det fungerer mer effektivt med mindre irritasjon.

Jeg mener det jo!

 

Har ikke spilt så mye ennå, men alikevel merket jeg at jeg savnet "Continue". Døde en gang mot første boss, og bossen fikk tilbake mye av livet sitt. Ikke alt. Nå vet jeg ikke om det er sånn at bossen får tilbake et visst antall prosent hver gang man "dør" eller om han får like mye liv hver gang. Hvis det er den første så blir det jo bare "prøv og feil til man har tatt han". Hvis det er den andre, er det ikke like ille, men alikevel får du fordeler.

 

Og på selve banene, så er det jo ikke vits å lure litt på hvor man skal/hvordan man kommer der. Siden man ikke blir straffet for å dø, er det jo bare å løpe på til krampa tar deg. Bommer du på et hopp en gang, får du prøve på nytt. Bommer du syttito ganger, får du prøve på nytt.

 

Husker på PoP i forige generasjon at jeg var lettet hver gang jeg fant et savepunkt og fornøyd hver gang jeg enten vant mot en boss eller kom meg videre på egen hånd. Joda, man hadde Tidens Sand og kunne spole tilbake hvis man gjorde noe dumt, men denne muligheten var begrenset. Man måtte planlegge bruken av den. Skulle man bruke den i kamp og planlegge godt hvor man skulle løpe hen, eller skulle man løpe på og bruke mye sand på å spole tilbake tiden og heller klare seg uten den i kamp.

 

I det nye PoP kan du gjøre hva du vil for du blir ikke straffet for det. Går du deg vil, trykk trekant og følg lyset der du skal. Bommet du på et hopp, prøv igjen gratis. Sliter du med en fiende? Dø, og prøv igjen når den har mindre liv.

 

Selvsagt ble jeg forbannet over mine egne feil som gjorde jeg døde i SoT/WW/TTT, men husker forsatt følelsen av å ha kommet forbi mange hindringer og fiender, med lite liv og ingen sand igjen. Denne mestringsfølelsen tror jeg ikke PoP-08 klarer å gi meg.

 

Mange vil sikkert elske at man ikke kan dø og at man ikke blir straffet for å gjøre noe feil. Jeg mener det gjør spillet unødvendig kjedelig..

Lenke til kommentar
Bommer du syttito ganger, får du prøve på nytt.

Ja? Det gjør du jo også i alle andre spill, bare at du må loade deg tilbake.

 

Siden du ikke har spilt det så mye har du ikke opplevd det enda. Men når du kommer ut i spillet og har låst opp alle powerplates, kan det virkelig være irriterende å bomme.

 

For eksempel med de grønne, der du skal løpe og sideveis vegger. Ofte er disse en kjede på nærmere seks-syv plater, og hvis du treffer veggen før den siste plata for eksempel, så må du helt tilbake på starten.

 

Jeg skjønner uansett ikke problemet med å måtte gjøre noe på nytt. Slik er det da i alle spill.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner uansett ikke problemet med å måtte gjøre noe på nytt. Slik er det da i alle spill.

 

Problemet er ikke å måtte gjøre noe på nytt. Det er at man ikke blir "straffet" når man gjør noe feil.

 

Skal ta et eksempel: Three Leaf Clover i GTA IV:

Måtte vel ha syv forsøk på dette oppdraget som er veldig langt. Alle gangene gjør jeg noe feil. Bruker galt våpen, løper feil, skyter feil folk, osv. Og hver gang jeg tabbet meg ut, irriterte jeg vettet av meg.

 

Men da jeg endelig fikk det til, føltes det så utrolig deilig.

 

Hadde jeg ikke kunnet dø, hvor hadde utfordringen vært da?

Hvis alle folk jeg tok før jeg døde, på magisk vis hadde vært vekke når jeg prøvde oppdraget igjen, hadde det vært spennende å spille da?

Tenk om hver gang jeg døde i en bilulykke, så måtte jeg bare tatt bilturen på nytt igjen fra der jeg satt meg inn i bilen, hadde ikke vært noe moro det?

Eller hver gang jeg døde, så hadde jeg fått fullt liv igjen og de som drepte meg hadde hatt mindre liv, hvor er spenningen da?

 

Hvis man dør i PoP, enten av fiender eller at man hopper feil, får man prøve på nytt fra samme plass og mot en svakere fiende. Og det syns jeg er unødvendig.

 

I alle PoP i forige generasjon måtte man tilbake til lagrepunktet hvis man døde av å hoppe feil/feller/fiender/osv og når man døde mot bosser, startet hele kampen på nytt og begge fikk fullt liv. Ikke bare spilleren, som i PoP 08, men bossen også. Noe som gjør kampen spennende og som gjør at man føler seg flink når man har tatt en vanskelig boss.

 

Håper du skjønner hva jeg mener nå ;)

Lenke til kommentar

Jeg har skjønt hva du mener hele veien, men jeg er ikke enig at det påvirker kvaliteten i spillet. Det at du måtte fortsette fra lagrepunktet i de forrige spillene var bare irriterende, og oppmuntret ikke akkurat til å løpe samme banen flere ganger på rad.

 

Like irriterende er det i GTA4 at du må begynne på nytt i et oppdrag hvis du dør, dette er det mange på forumet som har klaget på, og en av grunnene til at jeg ikke spiller det lenger.

 

En ting jeg kan si om POP er at det er litt for lett. Det har ikke noe med det vi diskuterer nå, men det har med at det er litt for lite utfordringer.

Lenke til kommentar

Da rundet jeg spillet gitt! Det var en god opplevelse, vet ikke om noe sted jeg kan se hvor lenge jeg har spilt det, men det er nesten synd å være ferdig. Det bygger jo opp til en oppfølger, men vet ikke helt om jeg gidder å vente på det, da må de virkelig overgå seg selv. Da må Ubisoft lage et spill som er bedre enn dette og Assassins Creed tilsammen, og enda litt til.

 

Samlet også alle 1001 lightseeds. Til min store overraskelse så fikk jeg ikke åpnet opp prototype-skinsa. Etter å ha sett på forskjellige guider fant jeg én der det står at det bare er mulig på PC.

 

Lite ikke teit da, det er jo en åpen slot igjen, er det meningen at den bare skal være sånn den da liksom.

Lenke til kommentar

Fikk det idag og gledet meg som en unge. Må MILDT sagt at jeg ble skuffet. Herlig grafikk, nydelig miljø og flotte akrobatiske bevegelser. Men det som ødelegger spillet er at man ikke kan dø, nå tar jeg jo bare en sjangs og hopper dit og dit. I Sands of Time måtte man konsentrere seg. Også liker jeg ikke at det er så mye att og fram mtp å samle alle lightseedsene, blir jo lei.

Men kampmodusen var enormt bra, men er jo alt for lite fiender!

Oppnådde en langt bedre spillfølelse med Sands of Time...

Lenke til kommentar
det at man ikke kan dø, trekker også litt ned.

 

Du kan ikke mene det?

Det at du ikke kan dø er jo skapt for å forhindre plagsom lasting av brettet på nytt. Jeg synes dette er et meget orginalt trekk.

 

Det med å dø i spill har alltid vært en litt rar greie, fordi du bare trykker på "continue" og prøver igjen. Her har Ubisoft laget et historisk element som passer spill som medium mye bedre.

 

Dessuten så har du jo ingen fordeler av å bli reddet av Elika. I en kamp for eksempel, så vil jo bossen regenerere store deler av livet sitt når du blir reddet, og du må gjøre alt på nytt igjen. Det har den samme effekten som å dø, bare at det fungerer mer effektivt med mindre irritasjon.

 

Skulle nesten tro du var betalt av utvikleren sånn som du "misjonerer" for dette spillet :p

 

Skjønner ikke helt meningen med et spill der man ikke kan dø. Hva er det man prøver å ungå da? Hva skal man forresten med et kampsystem dersom man ikke kan dø? Kan man ikke da bare gå forbi fiendene?

 

Er i allefall et spill jeg ikke kommer til å bruke penger på. Føler det at det kommer alt for mange gode titler fremover nå, til at jeg skal bruke pengene mine på spill som tydeligvis er blottet for utfordringer.

Kunne like gjerne spilt kabal, der kan man i allefall tape

Endret av mhm.
Lenke til kommentar

Hva har død egentlig noe å si i et spill uansett? Det er jo bare en unødvendig tekst på skjermen, og så plutselig er du ikke død lenger. Jeg ser et nytt steg i evolusjonen av spill med et nye POP. Det er ikke et stort, men det er en av justeringene som er nødvendig for at spill skal dyrke seg selv som medium først, før det immiterer andre medier. Og i spill er det helt unødvendig og dø.

 

Dette er jo nettopp det andre utviklere som Peter Molyneux har eksprimentert med. Hvordan gjøre død i spill om til noe annet.

 

I POP er dette såpass enkelt utført så jeg skjønner ikke hva dere klager på. Enten så dør dere, og starter fra begynnelsen på et hopp igjen. Ellers så blir du reddet av Elika, hva er forskjellen?

 

Det som er en unektelig sannhet her, er at det nye systemet øker effektiviteten i spillet, uten å dele det opp i loading-skjermer hver gang du gjør noe galt. Du holder deg på brettet uansett.

Lenke til kommentar
Hva har død egentlig noe å si i et spill uansett? Det er jo bare en unødvendig tekst på skjermen, og så plutselig er du ikke død lenger. Jeg ser et nytt steg i evolusjonen av spill med et nye POP. Det er ikke et stort, men det er en av justeringene som er nødvendig for at spill skal dyrke seg selv som medium først, før det immiterer andre medier. Og i spill er det helt unødvendig og dø.

 

Dette er jo nettopp det andre utviklere som Peter Molyneux har eksprimentert med. Hvordan gjøre død i spill om til noe annet.

 

I POP er dette såpass enkelt utført så jeg skjønner ikke hva dere klager på. Enten så dør dere, og starter fra begynnelsen på et hopp igjen. Ellers så blir du reddet av Elika, hva er forskjellen?

 

Det som er en unektelig sannhet her, er at det nye systemet øker effektiviteten i spillet, uten å dele det opp i loading-skjermer hver gang du gjør noe galt. Du holder deg på brettet uansett.

 

Det er jo viktig å ha noe å unngå også da, ikke bare noe man skal fullføre.

Når man dør i spill skal man liksom tape noe på det, ved å måtte starte på nytt f.eks

Lenke til kommentar

Man taper jo noe i POP også, ved at Elika plasserer deg tilbake på siste faste grunn.

Er du langt inn i et hoppe strekke og du dør er det fortsatt mye å ta igjen visse steder.

Kampene har du ingen mulighet til å gå i fra btw ;)

Eneste er at i stedet for å se Game Over og continue knappen går dette nå sømløst.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor noen vil spille dette på PC. Det hørtes skammelig ut. Dette er et typisk konsollspill, og jeg ville ikke rørt det på PC om det så ble kastet etter meg.

 

Jeg tviler også på at grafikken nødvendigvis er noe bedre på PC. Det er så å si ingen aliasing på PS3, ingen uskarpe teksturer. Når jeg ser på spillet er det ingenting som kunne gjort grafikken bedre enn det den er. Jeg tror Ubisoft har jobbet hardt for å gjøre grafikkmotoren fra AC mye kjappere og mer feilfri. Og når de cellshader så har de mye mer å hente i form av AA og AF.

 

Assassins Creed var ikke bare en åpen verden. Det var en grunn til det, du skulle selv finne ut hvor du skulle rømme. Du skal ikke rømme noe som helst sted i POP, derfor ikke dette nødvendig. Akrobatikken er til gjengjeld ti ganger bedre og mer utfordrende enn AC noen gang var.

Spilt alle Prince of Persia spillene utenom det første på PC og synes kontrollene er bedre enn på konsoll, men det har sikkert noe med at jeg er mye mer vant til å styre på PC enn konsoll.

Lenke til kommentar

Prøvd spillet i en to timers tid nå og må si jeg er skuffet, skal vel først si at jeg ikke likte Sands of Time noe særlig, mens jeg elsket Warrior Withing og The Two Thrones (selv om de godt kunne ha tatt med kroppsdelkutting i TTT).

 

Det første jeg irriterte meg over var at jeg ikke kunne dø, ser mange har skrevet at det er akkurat det samme at Elika redder deg som om man må loade fra siste lagringspunkt. Der er ikke jeg enig i, for det første får man ikke følelsen av å dø også blir alt mye lettere siden man starter maks 10-15 sekunder unna. For ikke å glemme i kampene hvor man bare kan sloss i en evighet til fienden er drept.

 

Kampene er også veldig dårlige etter min mening, noe som ødelegger veldig mye er at man alltid kun sloss mot en fiende av gangen, synes også det virker som om det er litt lite forskjellige slag og komboer. Kunne også ha kroppskuttinga fra Warrior Within med i dette spillet.

 

Det nyeste spillet er også altfor urealistisk, ikke at de forrige spillene har vært så altfor realistisk, men i de har i hvert fall altfor urealistiske hopp vært umulig, for ikke å glemme Elika som kan trekke deg når man skal ta ekstra lange hopp.

 

Synes også hoppingen rett og slett har blitt litt kjedelig, ser liksom med en gang hvor man skal, for ikke å glemme Elika som alltid kan vise vei. Har også lite til overs for lightseed'ene, liker generelt ikke slike ting som det er lagt ut masse av i verden.

 

Tror nesten jeg bare skal innstalere WW og TTT igjen, de syntes jeg i hvert fall var veldig underholdende.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Til de som synes det er dumt at man ikke kan dø.

Husk at på XBox-versjonen er det en achievement for ikke å bli reddet av Elika mere enn 100 ganger.

 

Så kan du heller få hjerte litt i halsen underveis om du klarer 100GS.

 

Be gentle with her (100) Elika saves you fewer than 100 times in the whole game.
Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Til de som synes det er dumt at man ikke kan dø.

Husk at på XBox-versjonen er det en achievement for ikke å bli reddet av Elika mere enn 100 ganger.

 

Så kan du heller få hjerte litt i halsen underveis om du klarer 100GS.

 

Be gentle with her (100) Elika saves you fewer than 100 times in the whole game.

 

Det er et Trofé for dette på PS3 også.

 

Jeg planlegger å spille gjennom PoP en gang til ettersom denne + Trofé for å runde spillet på under 12 timer er de 2 siste jeg mangler. Troféer er en fin ekstra utfordring på spill som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...